Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk50Xl2 Wil Niet Meer Starten, Waar Kan Ik Terecht


mjeanvanhoecke

Aanbevolen berichten

Niet alleen de PK's hebben dit robleem. Mijn P200E was een tijdje terug ook plots dood. In eerste instantie werd er gedacht aan de bobine (aangezien de bougie de ene keer wel en de andere keer niet vonkte) ik kocht dus een nieuw exemplaar, nieuwe bougiekabel, dop en bougie en wilde de boel installeren... toen kwam de rotte bedrading tevoorschijn. 

Hier is een vers stukje aangesoldeerd, mooie krimpkaus er omheen en de boel werkt weer. 

Ip4rbBb.jpg

Link naar reactie

@ Pim , vaak zijn de draden die door het carter lopen ook zeer poreus , en deze maken zodra ze warm zijn vaak sluiting .

Het beste is inderdaad om ze bij de ontsteking opnieuw te trekken , scootercenter heeft hier een setje voor met de juiste kleuren , lengte en aansluitingen voor rond de 10,- € , een setje wat ik altijd op voorraad heb (;-)

Het solderen vanaf de ontsteking lijkt een moeilijke klus , maar is easy . (;-)

Link naar reactie
Op 6-12-2016 om 14:21, jje zei:

@ Pim , vaak zijn de draden die door het carter lopen ook zeer poreus , en deze maken zodra ze warm zijn vaak sluiting .

Het beste is inderdaad om ze bij de ontsteking opnieuw te trekken , scootercenter heeft hier een setje voor met de juiste kleuren , lengte en aansluitingen voor rond de 10,- € , een setje wat ik altijd op voorraad heb (;-)

Het solderen vanaf de ontsteking lijkt een moeilijke klus , maar is easy . (;-)

Zo is het ;-)

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Hier een voorbeeld op een 50 special. Hoe het was en is geworden.

 

 

Link naar reactie

Gisteren mijn aankoop verpakking was binnen.
Deze morgen vliegwiel met de vliegwieltrekker verwijderd.

 

20161213_125411_LLS.jpg

 

Maar na veel moeite niet geslaagd om 3 schroeven van het stator los te krijgen.
 

20161213_125311_LLS.jpg

 

Nu een beetje WD-40 rond het om waarschijnlijk later kunnen deze te openen. 

Hier te zien de sporen van mijn sleutel op ene van die schroeven. Heb een beetje schrik als er niet kunnen hen open te krijgen

20161213_125653.jpg

Link naar reactie

De kruisschroevendraaier die je gebruikt is waarschijnlijk niet de juiste of te kleine van maat. Je kan de vijzen even laten "schrikken" door op te warmen met de haardroger.

En anders zet je er gewoon de waterbektang op, wel nieuwe vijzen steken achteraf.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

gewoon een schroevendraaier zetten en een tik met de hamer op geven , gebruik een schroevendraaier die er tegen kan , eenvoudiger en sneller 

Link naar reactie

Slagschroevendraaier gebruiken. Dat is hier een mooi stuk gereedschap voor. Een mep geven op een gewone schroevendraaier heeft geen zin. 

Ik bedoel dan zo'n ouderwetse waar je een klap met een hamer op moet geven en die dan pas draait. 

Link naar reactie

van waar ben je ?? , kan ik niet geloven dat je die niet loskrijgt , heb er al andere gezien , zet er desnoods een tang op 

Link naar reactie

Dude serieus, als je ze niet openkrijgt. Loop met je blok naar een autogarage en vraag of ze het eruit willen halen. Hoe meer je probeert hoe slechter de schroeven worden. Vraag het aan ze leg 20 euro neer en je kunt door. 

Zo niet, dan een nacht weken in de kruipolie, met een verfföhn de boel even warm maken. Dan een klap met een schroevendraaier tegenaan, en met dezelfde schroevendraaier (Met een schroevendraaier haaks door het ophanggaatje voor extra grip) losdraaien. Anders uitboren, linkse tap erin en uitdraaien.

nieuwe schroeven erin met een beetje kopervet. (EEN BEETJE)

Ohja...

Als je heeel hard slaat, dan breekt er een stukje van je blok. Giet aluminium is heel bros en check altijd of je schroevendraaier er haaks op staat. Veel van dit soort problemen krijg je als je de schroevendraaier er verkeerd op zet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...