Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Uurloon


willempie

Aanbevolen berichten

Zoals u leest een half uur voor 48€. Volgens de dealer zijne uitleg is de 48€ een vaste prijs voor die onderhoud en is de prijs niet per uur uitgerekend .Heb hem voorgesteld de volgende keer geen onderhoud te doen :maar de werkzaamheden die bij een onderhoud behoren uit tevoeren .Was een beetje kwaad en gaf mij 20€ terug .De uurprijs bedraagt normaal 55€

grtj Willem

Link naar reactie

ik snap het probleem niet zo goed. wat vb met 'een begonnen uur is een betaald uur' zo ken ik ook genoeg dealers.

tenslotte als een dealer een vaste prijs plakt op een eerste onderhoud, wat perfect mogelijk is, dan stopt het daar toch?

Link naar reactie

Ja het was voor een eerste onderhoud .

Normaal word er per kwartier gerekend in de garage algemeen

Het onderhoud was binnen de 30min gedaan .

Een vaste prijs voor een onderhoud moet dan ook in verhouding staan met het werk .

normaal vraagt hij 27,5 per half uur (55€per uur) ;en omdat het werk de naam onderhoud draagt vraagt hij 48€ ;

Dit noem ik bedrog

grtj Willem

Link naar reactie

Make my day :) ik snap uw redenering wel, maar den dag van vandaag is't heel simpel

Ofwel doe ge alles zelf, ofwel laat ge iets doen en kost het geld.

Link naar reactie

Ge hebt dealers waar het eerste onderhoud gratis is maar gewoonlijk de Vespa een 100à150euro duurder is.

Ge hebt dealers waar je het eerste onderhoud moet betalen maar de Vespa dan gewoonlijk 100à150euro goedkopers.

Mijn conclusie is wanneer je voor het 2de kiest betaal dan gewoon uw onderhoud ook al duurt het maar een half uur en betaal je een 50 euro,dan nog ben je goedkoper gesteld bij die dealer hé.

p.s. :ik weet niet of dit zo een geval is maar dikwijls wel

Link naar reactie

Buiten de effectieve werkuren zitten er ook andere,  waaronder hulpmateriaal bestellen , werkplaats opruimen , oude olie laten ophalen ,afvalverwerking ,opleiding , onderdelen bestellen ...

Ik denk ook dat je beter had gezwegen . Volgende keer zal uw dealer niet meer zo enthousiast zijn met uw komst .

Link naar reactie

Een eerlijke prijs van rond de € 50 per uur voor een vakman is normaal en een duidelijke opsomming van de gebruikte onderdelen geeft voor iedereen een goed gevoel. Besef ook dat goed onderhoud van je Vespa ook zijn lang leven is. Ga dus op zoek naar een dealer waarin je vertrouwen hebt en die volgens jou eerlijk is. Bouw daarmee een langdurende relatie op ipv van een keer te scoren. Want wie wind zaait, zal storm oogsten (dit geldt zowel voor de dealers als voor de klanten)

Link naar reactie

Volgens de eeste dealer was er een vaste prijs van 4900€ voor een gts 300 en kon er geen korting af gezien de nipte winst die hij had op de scooter .De tweede dealer verkocht dezelfde gts 300 voor 4495€ ;zomaar 400€ korting .Ben 64j en heb steeds ondervonden als men braaf is en zwijgt men steeds bedrogen word .Er zijn enkele eerlijke dealers maar zeer weinig .Normaal doe ik het onderhoud zelf olie,vario ,aandrijfriem enzo..Maar voor de garantie ditmaal niet .

grtj WIllem

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...