Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px125 - Probleem Met Pinkers


BA01

Aanbevolen berichten

Nero,

 

Aan de hand van de stand van de inplugcontacten en de afmetingen van de doos, is het de bedoeling om - in de autoafdeling - een niet ingegoten basisdoos te vinden die ik dan ga aanpassen (aansluitingen, eventueel relais,...).

Nie moeilijk dus, maar ik moet een voorbeeld hebben om te kunnen starten.

 

Groeten.

Luc

Link naar reactie

Heb een PX125 (Bj 2005) met een vreemd probleem:

Bij het pinken (links of rechts) gaan de voorste pinkers niet en blijven de

achterste pinkers meestal constant branden (zoals een normaal licht). 

Echter, wanneer het buiten zeer koud is (<0°c) of boven 25°C werken de

pinkers normaal!!

Een fenomeen dat temperatuur gebonden is en niet onafhankelijk van de zijde (beide voorste

pinkers).

Mijn plaatselijke bromfiets-shop (Dresden, Duitsland) wil de gehele bedrading nu verwisselen. Dure grap en onduidelijk of dat het probleem oplost

 

Heeft er iemand van jullie een idee ?

 

Bedankt!

 

Ben

Hoi Misschien ook de regelaar eens nakijken? zie ook mijn topic problemen  electrisch systeem en batterij

Groetjes

Link naar reactie

Dat springen van de lampjes ligt wss aan de regulator...vervangen en zien of de rest van de miserie ook opgelost is zou ik in de eerste plaats doen.

Yep.. was inderdaad de regulator.. andere erop en alles terug gefikst  Thx

Link naar reactie

Dedju...Nog maar eens die pinkers... :wacko:

Alles nagekeken.. overal prima massa , alle draden , contacten , switch : OK  regelaar vervangen door nieuwe.. pinkerdoos vervangen door nieuwe..

PROBLEEM.. pinkers doen het  maaaar.. als ik ze aanzet dan  : koplamp , dashbord , achterlicht sterk Verminderen in kracht telkens de pinker gaat?? Iemand die weet wat dees nog kan zijn?  ook bij rijden op hoger toerental zelfde verhaal.

Batterij ook nieuw en laad prima bij.

 

Thx hoor ;)

Link naar reactie

Het lijkt me dat je pinkers dan op hetzelfde circuit zitten als je koplamp. Heb je de wattage van je pinkerlampjes al eens gecontroleerd. Is het niet zo dat je koplampverlichting niet over je batterij gaat (koplamp blijft branden met afgekoppelde batterij)?

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Goedemorgen. Ik voeg niets toe aan de discussie, maar mijn linker pinker liet het gisteren ook afweten. Vooraan brandt hij normaal, achteraan doet hij niets. Eergisteren haalde ik de bil eraf om het reservewiel te gebruiken. Ik kans dus best eens nakijken of er een kabeltje losgekomen is, juist?

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Vreemd genoeg ging mijn oude pinkerdoos af en toe terug na enkele km's rijden. Vandaag een nieuw pinkerrelais gestoken van SIP en op het eerste zicht knipperen ze terug normaal. Jippie dus!!

Doet me wel wat vragen stellen over de dealer die anderhalf uur werk aanrekende om enkele zogezegde kortsluitingen te herstellen...

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...