Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px125 - Probleem Met Pinkers


BA01

Aanbevolen berichten

Heb een PX125 (Bj 2005) met een vreemd probleem:


Bij het pinken (links of rechts) gaan de voorste pinkers niet en blijven de

achterste pinkers meestal constant branden (zoals een normaal licht). 


Echter, wanneer het buiten zeer koud is (<0°c) of boven 25°C werken de

pinkers normaal!!


Een fenomeen dat temperatuur gebonden is en niet onafhankelijk van de zijde (beide voorste

pinkers).


Mijn plaatselijke bromfiets-shop (Dresden, Duitsland) wil de gehele bedrading nu verwisselen. Dure grap en onduidelijk of dat het probleem oplost

 

Heeft er iemand van jullie een idee ?

 

Bedankt!

 

Ben

 

 

 

Link naar reactie

Ik heb dat ook maar net andersom. Vooraan branden ze continu en achteraan niet. Wanneer ze na een tijdje rijden toch even knipperen dan gaat het sneller dan normaal. De dealer heeft er al 2 uren naar gezocht en enkele slechte contacten én kortsluitingen uit de kabelboom verholpen. Mocht niet baten, is ofwel teruggekeerd ofwel zijn er nog. Heel de boel vervangen zal wellicht wel een oplossing bieden maar zoek misschien eerst naar de slechte verbindingen. Ik ga deze winter eens zelf mijn stuurkap eraf halen en goed zoeken... Hoop dat het dan opgelost geraakt want ik vind het vervelend.

Temperatuurgebonden zal het wellicht niet zijn. Wel toeval of dat je net wat beter contact maakt. Ga er maar van uit dat het slechter zal worden. (ik had het vorig jaar ook heel sporadisch eens, en dit jaar bijna altijd) btw, mijn px is van eind 2006.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

zitten er aan alle pinkers gekartelde rondellen. Deze schrapen de verf eraf en zorgen dus voor massa

kijk ook eens na of op de pinkerswitch in het stuur de bedrading niet is losgekomen

Link naar reactie

@nero, g'et gelijk maar als ze er dan toch op staan...

@cult, g'et wellicht ook gelijk, ondertussen ligt mijn stuur kap open, de bekabeling in de neus is gecontroleerd er daar is niets vreemds te zien, laat staan een kortsluiting of slecht contact. Kun je dat pinkerdoosje uitmeten of best gewoon vervangen?

Bij mij is't zowat een probleem oplossen als het zich voordoet om stillekesaan zo mijn vespa te leren kennen dus misschien is mijn volgende vraag voor velen vanzelfsprekend maar bedoel je met pinkerdoos nr. 13 op deze tekening? http://www.easyparts.be/showdrawing/4828/66013/-/0-4019-1-m425-m916-m6228-s4828-d66013/Turn_signal_lamps.html

thks!

Link naar reactie

Ik heb inderdaad een nieuwe pinkerdoos gestoken en plots gingen enkel de voorste pinkers, achterste niet meer (ja, alles juist aangesloten)! Nu is het hier kouder geworden en heeft het probleem zich weer omgekeerd. Pinkers achteraan gaan soms en vooraan niet meer. Dit is echt spooky :)

 

Groet uit Dresden, BA01

Link naar reactie

Thks! Ik heb het doosje al gedemonteerd, goe geschud en eens terug aangesloten. Nu knipperen ze alternerend voor - achter. Dat doet me vermoeden dat dit de boosdoener is... ik hoop het. Nu nog eentje op de kop tikken...

Wel lichtjes 'boos' op mijn dealer die zogezegd slechte contacten vond onder mijn stuur- en neuskap. Na zelf ne keer gekeken te hebben ziet alles daar picobello uit.

Link naar reactie

Allen,

 

Als er zoveel problemen zijn met die relais, dan zou ik uit een slechte pinkdoos het relais eruit solderen en eentje monteren die grotere schakelstromen aankan. Op die manier zullen ze niet meer plakken of inbranden...

Anders gaat die miserie altijd maar terugkomen...

Da's toch doodsimpel ?

 

 

Groeten.

Luc

Link naar reactie

Hoi gasten.. awel ik heb ook zoiets.. en sterker nog.. is ineens gekomen.. nadat ik een nieuwe batterij had gekocht ( nochtans de juiste ) ook springt mijn achterlicht om de 5 botten.; ik verdenk de regelaar..   soms ineens ERG FEL licht  op koplamp en wijzerplaat en dan weer bijna niks .. denken jullie hetzelfde? de regalaar?

Thank voor jullie info

 

Vespa van 2002  PX125

 

Groetjes Propliner

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...