Ga naar inhoud
Vespaforum.be

graag geweten wat men tegenwoordig van de scooter scene vind.


Quick

Aanbevolen berichten

Dax + vespa = water en vuur in den ouwen tijd. Ik heb ooit meegemaakt op een treffen is Oostende dat er een gastje met een Dax eens kwam kijken op het vespatreffen. Gevolg : een aantal engelse vespisti pakten zijn daxke vast en smeten het gewoon op het kampvuur ... .

maar dat was vroeger, niks tegen Daxkes, voor ik hier weer nen hoop volk over mij heen krijg.

Link naar reactie
Dax + vespa = water en vuur in den ouwen tijd. Ik heb ooit meegemaakt op een treffen is Oostende dat er een gastje met een Dax eens kwam kijken op het vespatreffen. Gevolg : een aantal engelse vespisti pakten zijn daxke vast en smeten het gewoon op het kampvuur ... .

maar dat was vroeger, niks tegen Daxkes, voor ik hier weer nen hoop volk over mij heen krijg.

Dat was vroeger in de jaren '80 en '90 ook zeker het geval in Antwerpen. De twee clubs, AVA-> Antwerp Vespa Association of was het nu AVC en ADA-> Antwerp Dax Association konden elkaar niet rieken of zien. Als het Beiaard was dan zaten alle vespisti aan de Grote Markt en de pippo's van ADA zaten op de Groenplaats en als ze elkaar tegen kwamen dan was het serieuze boel (lees zever met eventueel knokken). In het algemeen heerste in en rond Antwerpen een haat/liefde relatie tussen Vespisti en Dax-eigenaars, met nadruk op haatrelatie. :-)

Ah, waar is den goede oude tijd van weleer... ;-)

@ Cortez: sinds wanneer is een Dax ook een scooter??? Shame on you om een Dax een scooter te noemen! ;-)

Link naar reactie
Dax + vespa = water en vuur in den ouwen tijd. Ik heb ooit meegemaakt op een treffen is Oostende dat er een gastje met een Dax eens kwam kijken op het vespatreffen. Gevolg : een aantal engelse vespisti pakten zijn daxke vast en smeten het gewoon op het kampvuur ... .

maar dat was vroeger, niks tegen Daxkes, voor ik hier weer nen hoop volk over mij heen krijg.

Dat was vroeger in de jaren '80 en '90 ook zeker het geval in Antwerpen. De twee clubs, AVA-> Antwerp Vespa Association of was het nu AVC en ADA-> Antwerp Dax Association konden elkaar niet rieken of zien. Als het Beiaard was dan zaten alle vespisti aan de Grote Markt en de pippo's van ADA zaten op de Groenplaats en als ze elkaar tegen kwamen dan was het serieuze boel (lees zever met eventueel knokken). In het algemeen heerste in en rond Antwerpen een haat/liefde relatie tussen Vespisti en Dax-eigenaars, met nadruk op haatrelatie. :-)

Ah, waar is den goede oude tijd van weleer... ;-)

@ Cortez: sinds wanneer is een Dax ook een scooter??? Shame on you om een Dax een scooter te noemen! ;-)

Snorfietsje dan :-)

Link naar reactie

Pure Hypocritie, want een maand eerder zaten daar meer dan 2000 Vespisten voor de VWD en die zijn daar zowaar weggepest en geboycot, crapul dat in de jaren 60 alleen maar boel zocht zo werd gezegd. Had die baanjannet, toevallig ook een MOD, een week eerder de EPO tour gewonnen dan waren ze als helden ontvangen, kotsen moet ik hiervan.Over een mentaliteit gesproken. Maar ik val in herhaling, 't zal de ouderdom zijn ;)

Link naar reactie

Maar kom Quick, 'k wil hier nog wel efkes op reageren omda'k u ergens wel snap.

Mijn gedacht: maakt u daar gewoon ni dik in. Als ik naar optredens ga in "mijn scene", lopen daar ook genoeg oetlullen rond. In't begin freite ik daar ook mijn kas in op, maar dat haalt allemaal niks uit. 't Is veel gemakkelijker, en vooral plezanter, om die stillekes te laten doen, die vanop de achtergrond te observeren en daar samen met uw vrienden eens goed mee te lachen. Iedereen doet wat hij wilt, en als iemand zich graag compleet belachelijk wilt maken, dat ze dan gerust doen - ik zal daar goed wat plezier aan beleven. Uiteindelijk zullen er in elke scene debielen rondlopen. Niks aan te doen, een groot percentage van de mensheid is nu eenmaal nen drol. Uiteindelijk kies je zelf met wie je wel een niet optrekt, tegen wie je praat en tegen wie je uw bakkes houdt.

En uiteindelijk, zoals hier nog werd aangehaald, de "vespascene", wat is dat dan? Iedereen die met ne vespa rijdt, inclusief de burgers die op ne zomerse zondag hun oranje jaske van't merk Vespa aantrekken dat mooi assorti is met hun oranje GTS? Of enkel de mannen die in een clubke zitten dat officieel als een "echte, coole" club wordt gezien? Of 't groepje volk dat ge ziet op rallies? De jaren '80 en '90 zijn voorbij - vesparijders zijn tegenwoordig zo'n heterogene groep (jaja, ik smijt er hier zowaar een moeilijk woord tussen want ik ben ne slimmerik) dat den term "vespascene" eigenlijk gewoon niet meer te definiëren valt.

Ge zit blijkbaar bij de Soul Cruisers, 'k zou zeggen doe zoals vele anderen en kies gewoon zelf met wie en waar je gaat rondrijden. Sukkelaars ga je toch sowieso tegenkomen, dus maakt er gewoon een sport van om daar eens goed mee te lachen ;).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...