Ga naar inhoud
Vespaforum.be

graag geweten wat men tegenwoordig van de scooter scene vind.


Quick

Aanbevolen berichten

Drie uur in de regen rijden, onderweg vanalles meemaken om dan aan te komen aan een veld compleet omringd door scooters, met prachtexemplaren ertussen. Vervolgens in de regen de tent opzetten en ondertussen een voor een bekenden tegenkomen, met onbekenden van gedachten wisselen, gewoon alles draait om de scooter, techniek en samen ne keer goe lachen!

Hebben wij dingens meegemaakt, en hebben wij gelachen? Tis weer allemaal een groot zwart gat zelle...

Link naar reactie
sommigen ( scene ? ) zijn verheven boven anderen (?), dacht men in de jaren 30 ook.

Waar in dit topic beweert er ook maar iemand dat bepaalde personen meer of minder zijn?

Er werd gewoon gevraagd wat men van de hedendaagse scooterscene denkt en jij trekt daar dan direct conclusies uit dat bepaalde personen verheven zijn boven anderen, tssss...

Link naar reactie
sommigen ( scene ? ) zijn verheven boven anderen (?), dacht men in de jaren 30 ook.

En ja hoor... voorspelbaar...

Kan evengoed in Rwanda zijn, Syrie, etc

ik haal alleen maar aan wat de meesten wel kennen

Zoals ik het hier versta zou ik moeten pinten drinken, kamperen, naar ska luisteren, ... om erbij te horen.

En ondertussen ken ik de profiteurs ook al. ( is dat ook een subcultuur ? )

Grtz

~(oo)~

Link naar reactie

@ flying Pig , volgens mij slaagt ge den bal volledig mis .

Ik vraag mij ook af waarom gij zo aangevallen voelt .

het gaat mij meer over het onbegrip van sommige nieuwe scooteristen tegenover andere scooteristen ,en daar bedoel ik helemaal u nie mee .Want ik weet dat ge aan u maar iets moet vragen en gij sta paraat .En dat is juist wat ik bedoel .

Ondanks de verschillende redenen die men vroeger had om me ne scooter te rijden .

Uit liefde voor het rijden , als vervoersmideel en om zovele andere redenen .

Het samenhorigheids gevoel was groter ondanks de achtergronden waarom men met ne scooter rijd .Ik zeg nie dat het volledig weg is , maar het is veel minder .

heb ik ook ooit iets gezegd over kamperen , drinken ... nee dat doe ik zelf nie cht graag , zat in een tent kruipen ...oke naar ska luisteren is wel ne aanrader , maar allee.

en dan direkt mensen profiteurs gaan noemen of facisten ... ..

ik zou dit ook heel persoonlijk kunnen opnemen , maar ik ga da nie doen

Link naar reactie

Ieder zijn Vespa en ieder zijn ding. Maar er komen alle jaren honderden Vespa s bij. Dus verandering van traditie is normaal. Maar een te veel van iets is nooit goed :( .Ik ga alleen naar dingen waar ik graag naar wil . Of samen met vrouw en kinderen gaan bollen is ook leuk. Dus fun en plezier altijd . Gr. Jrjs

Link naar reactie

Quick, ik had u eerste post dan ook niet goed begrepen. Ik moet zeggen dat de scooteristen waar ik mee omga gewoon top zijn, en velen (meeste)zijn toch ook "nieuwe". ge moet misschien verhuizen ;)

Link naar reactie
Drie uur in de regen rijden, onderweg vanalles meemaken om dan aan te komen aan een veld compleet omringd door scooters, met prachtexemplaren ertussen. Vervolgens in de regen de tent opzetten en ondertussen een voor een bekenden tegenkomen, met onbekenden van gedachten wisselen, gewoon alles draait om de scooter, techniek en samen ne keer goe lachen!

Hebben wij dingens meegemaakt, en hebben wij gelachen? Tis weer allemaal een groot zwart gat zelle...

Der is der zelfs ene onderweg (terwijl ik mijne warmloper van op de autostrade aant verwerken was) "gon staarven in den baarm van de weg". Vooral omdat hij den dag dervoor nog zei "van de wodka van den Aldi hemmekik nooit ginne kater zelle!"

Tis alleszins ne klassieker geweest die ge in de boekskes terugleest. Vespa's die ontploffen, lichten die ni werken, flikken die zich komen moeien, regen tot in onze schoenen... :-)

Das just het fijne aan de scooterscene, iedereen kent de kloterij die ge KUNT en ZULT meemaken.

Ook het contrast, den enen dag van de één miserie in de andere en dan de volgende dag staan der 10 mensen klaar om u verder te helpen zodat ge terug veilig thuis geraakt. En DAT is net het verschil tussen moderne en classics.

Tfeit dat ge vindt dat ge "evolueert" omda ge geen zin meer hebt om in pan te staan: volledig respect voor hoor. Maar euh, voor mij is net het feit dat ge met een oud krel -waar ge zelf aan hebt liggen sleutelen (om het telkens weer wat rapper te maken)- een hoop kilometers aflegt, DAT is voor mij het vespagevoel.

Link naar reactie

gullie zevert maar allemaal wa rond, precies de politiek, ipv al die zever hier te lezen en laat staan daar zelfs op te reageren ga ik met mijn (plastieken)wesp rijden, in de regen en ik ga er nog van genieten ook ! slu !! :-))

ps zonder teensletsen en bermuda short, ik ben zover ik zelf weet genen omo :-p

Link naar reactie

kan me alleen maar aansluiten bij den bart.. 'de Scene'... wanneer behoorde bij 'de scene'... vind da allemaal nogal omslachtigen boel... rijdt gewoon wa rond met diejen brommer, pikt een meetingske mee, vijst in tussentijd nog iswa, en alles is toch in orde zeker...

Link naar reactie

De scene zijn wij toch allemaal?

Zolang er scooters rond rijden zal er een scene zijn...

Ik herinner me nog levendig mijn eerste treffen, of beter rit, georganiseerd door het ter ziele gegane "vatje sjoepappen". Mijn eerste gedacht was: "zo'n bende rare gevallen allemaal"... Maar nog maar net afgestapt en er kwamen er direct een praatje maken (en grapjes maken over mijn GS150 die ging in panne vallen). Na de tussenstop natuurlijk geen leven meer in de GS te krijgen. Ik in dikke paniek (wist zelf niet waar we waren), maar iederen wachtte met vertrekken tot ze me in gang hadden kunnen duwen. Na de rit naar huis gereden al sputteren en schokken.:)

Mijn 2 ride out was in Mons, en potverdekke dezelfde mentaliteit toch wel zeker..., wildvreemden die tegen me begonnen praten alsof ze me al een hele tijd konden. Op weg naar huis in de gietende regen weer in panne gevallen en de vespa een bushokje in geduwd om te laten opdrogen in de hoop dat hij nadien wel weer zou starten. Een half uurtje later passeert daar een bende vespisten, waaronder (heb ik pas later geweten) Didier van Legendsbike die direct stopten om te vragen of ze konden helpen met een nieuwe bougie te steken. Na wat (vooral duw)werk slaat de vespa plots weer aan en samen tot bijna thuis gereden.

Vanaf toen was mijn hart verkocht...

Dat de scooterscene verandert is een natuurlijk gegeven, niet zozeer door de opkomst van de plastieken scooters, maar eerder door het grote aantal nieuwe scooteristen waardoor het "iedereen kent iedereen" gegeven wat wegvalt. Of dit nu slechter of beter is, laat ik in het midden, maar het is de ideale manier na een drukke werkweek eens goed te ontspannen. Leve de scene!

Wat betreft de subculturen, deze man is er één op zichzelf:

Respect Eric!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

boeiend...

ik ben 52 en heb een GTS gekocht 2de hands, 2 maandengeleden... rij nog in men skipak rond waar ik beter een goei moto broek en vest zou kopen ... om van de handschoenen nog maar te zwijgen. (maar men eindejaarsprim komt er aan)

en tot nu ben ik bijna elke zondag er opuit getroken en ... ik geniet.

hopelijk kom ik ooit eens iemand van jullie tegen en denk ik pfff wat een blaaskaak is da of denk ik mmm nen toffe mens. misschien kom niemand tegen. misschien zak ik eens af naar de Dageraadplaats, maar misschien ook niet, want ben nogal verlegen.

in elke geval als ik zo blijf genieten van diene plastieken, ga ik er mee naar men zus, dan kunnen de klein mannen bij TonTon eens achteropzitten.. dat wordt dan wel een ritje van 1000km.

ik vind da ne schone droom voor een midlive crises. voor 't zelfde geld had ik de mount everest willen beklimmen.

Link naar reactie

Heb hier misschien geen “recht” op spreken aangezien ik nog een jonge snotter ben, maar ‘de scene’ wat is dat dan?

Wat mij opvalt in onze regio is dat de jongeren massaal met DAX of varianten rond rijden en er massaal aan sleutelen en mekaar ondersteunen in techniek. Je hoort ze van ver aankomen en altijd wel met 3 of 5 op de baan.

Blinkende machientjes en de meeste perfect onderhouden, de ene al wat gepimpter als de andere. Heel die gasten hun sfeer rond hun DAX scooter fascineert me, aangezien je dat vroeger toch ook met de Vespa had? Mis dat gegeven nu ook een beetje, maar dat ligt volgens mij aan de denkwijze en de tijdsgeest waar Vespa naar toe wil of heeft uitgeschreven. Jongeren kopen geen nieuwe Vespa, je kan er ook zo weinig aan veranderen zoals je met die DAXs scooters kan doen. Kom veel van die gasten tegen in de zomer maanden als ik met mijn oldie op de baan ben en allemaal vinden ze zo een Vespa geweldig en willen ze zo eentje. Alleen de kostprijs schrikt ze soms wat af, als je ziet dat je voor dat geld een nieuwe “DAX” of aanverwante kan kopen. Een nieuwe Vespa daar moeten die gasten dan ook niets van hebben, te veel “plastiek” zeggen ze zelf en ziet er ook niet uit voor jongeren.

Maar de scene is toch hoe je die zelf omschrijft? Wij rijden en spreken gewoon af met regio genoten en zien wel waar we uitkomen of naar toe rijden. Soms rijden er wat zundaps of yamaha scooters mee maar dat maakt toch allemaal niet uit.

Als je gewoon met maten op de baan bent en je maakt leute, is toch waar het om draait? Ik rij ook niet met een Vespa outfit, maakt dat van mij dan geen ‘echte’ Vespa rijder? Ik zal wel oordelen waar mijn prioriteiten liggen op die moment, maar dat hoeven andere niet voor mij of anderen uit te maken.

De scène zal er altijd zijn en zal er ook altijd blijven veranderen naarmate er jongeren/ouderen bij komen en andere visies hebben.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...