Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kleding op een scooter, wie volgt de wet?


Johan23

Aanbevolen berichten

Maar let wel ik ben nog steeds van mening ondanks de goede kledij ik aan had bij dit ongeval dat men niemand mag verplichten welke kledij ze moeten dragen. Ik vind dat als er wat gebeurd dat dan moet beslist worden of er aangepaste kledij werd gedragen of niet. Was dit niet het geval de kosten voor je zelf. Was dat wel dekking door de verzekering. Weg met al die betuttelende regels en de verantwoording bij de mensen zelf. Ook de eventuele gevolgen daarvan. Dus een wetgeving voor wat je hoort te dragen op een motor ja. Betutteling nee.

Mijn persoonlijke mening tot dus ver... en laat jullie nu maar eens gaan :):):):)

GRTS Danny

Ik geef u gelijk Danny. Die regels zijn belachelijk. In plaats van dat in het wetboek te zetten, zet het in een clausule in de verzekeringspapieren.

Draag je kleding en je valt? verzekering betaalt.

Draag je 1 ding niet? Spijtig! je hebt er zelf voor gekozen.

Zo heeft de politie meer tijd voor iets anders, ontstaat er geen gezeik over die domme regels of hoe ze opgesteld zijn (beschermende vest vs t-shirt met lange mouwen e.d) en is al die miserie voor goed gedaan.

Geef de chauffeur zelf de keuze, en eens ze gevallen zijn zullen ze het wel weten en de juiste keuze maken :)

Link naar reactie
Toch iemand een boet gehad?

Gisteren pertangs veel flikken voorbij gereden en niemand die iets zei tegen de massa teensletsen, t-shirts, korte broeken en hanschoenvrije pollekes! ;)

Agenten gaan niet altijd blijven zeggen dat het niet mag hee, u op den boek zwieren zonder een klapke te komen doen is bij mijn weten niets nieuws..

Mvg, Bardi

Link naar reactie
Gisteren was er iemand beboet die op weg was naar 'VCA Raduno Classico' met geen handschoenen aan dacht ik.

En heb dat eens nagevraagd, je kan dus wel degelijk beboet worden voor meerdere dingen ... (geen handschoenen + korte broek + ...)

50euro fix. of ge nu in uwen blote rondrijd, of enkel zonder handschoenen, 50euro. die verschillende kledingstukken omvatten diezelfde wet, en dus ook diezelfde boete

Link naar reactie
Nochtans ook gisteren een zwaantje zien rijden in hemd met korte mouwkes in Temse.

op zo'n moment moet je een burgerarrest uitvoeren!!! :-)

P.S. Ik volg die wetgeving niet op want ik bol al jaren rond met beschermende kledij. Het is een kwestie van uw gezond verstand te gebruiken. En ja, ik behoor tot de groep die al meermaals op zijn bek is gegaan en het asfalt heeft gekust, vandaar het gezond verstand, euhm ik bedoel beschermende kledij...

Link naar reactie
Zo goed als altijd, tenzij bakker 500m verder of cafe 700m verder. Alles draait rond risico

En de meeste ongevallen gebeuren het dichtst bij huis... Dus is het risico het grootst... inderdaad.

Maar zo kan over alles wel iets gezegd worden. Dus dat was maar bij wijze van spreken.

Voor de grotere ritten is het ieders eigen keus. Als je dom wil doen en het het risico waard vindt, ga gerust je gang.

Link naar reactie
waart gij het die een boete had misschien :)

Maar blijkbaar zijn ze bij onze politiezone iets minder geïnformeerd als bij jullie, of bij die mannen is er ook zware verwarring.

neje, ik had als 1 van de weinige ne motofrak en een lange broek aan gistere ;)

Link naar reactie

@Danny ik volg uw mening maar... ..

de gevolgen zouden zo groot zijn dat je helaas de mensen en hun omgeving tegen zichzelf moet beschermen.

Stel dat die brave teenslettenman (en vrouw) een brave huisvader met bijhorende hypotheek is die op zijn gezicht gaat, ofwel alle twee samen, en voor lange tijd werkonbekwaam is (of de rest van zijn leven). In wat een miserie sleur je heel je gezin omdat je geen zin had om je handschoentjes aan te doen en nu voor alle kosten zelf opdraait?

Link naar reactie
@Danny ik volg uw mening maar... .. de gevolgen zouden zo groot zijn dat je helaas de mensen en hun omgeving tegen zichzelf moet beschermen. Stel dat die brave teenslettenman (en vrouw) een brave huisvader met bijhorende hypotheek is die op zijn gezicht gaat, ofwel alle twee samen, en voor lange tijd werkonbekwaam is (of de rest van zijn leven). In wat een miserie sleur je heel je gezin omdat je geen zin had om je handschoentjes aan te doen en nu voor alle kosten zelf opdraait?

Dan had(den) hij(ze) maar eerst moeten nadenken ... gewoon hard zijn en geen compassie met zo'n mannen hebben ... het is hun verantwoordelijkheid en niet die van de staat, verzekering of anderen die met moto/scooter rijden.

Link naar reactie

dan kan je hetzelfde zeggen over roken, drinken, klussen en zelfs (amateur)sporten...je moet op een zondag eens naar spoed gaan. Een beetje kortzichtig.

Link naar reactie
Een beetje kortzichtig.

Rokers en zuipschuiten kunnen gemakkelijker een ziekte krijgen die duidelijk ontstaan is door hun "gewoonte"/verslaving ... er worden massa's informatie door de media, regering, ... gegeven ... wie het negeert is zelf schuld.

Zo ook beschermende kledij ... heeft niks met kortzichtigheid of "kort door den bocht" te maken.

Ongelukken kunnen gebeuren ... je moet gewoon zien dat ge zo goed mogelijk bent boorbereid om het te voorkomen en u er dus tegen beschermen.

Link naar reactie

Ik vind dat iedereen de gevolgen van een valpartij zonder kledij moet kennen, daarnaast ist ieder zijn ding hé, das gelijk ge zijt op u gemak in uwen otto en der komt nen ezel u de les voorleze over alle gevolge van nen aksident zonder gordel... kzou der iets van krijge.

voor de rest get over it, ge zijt op twee wiele, ge gaat valle! ghebt geen bescherming, ge weet da ge nen teen kunt verlieze, begint derna vooral ni te blijte of ons ma zal u hare rechtse nekeer late voele. (dan wete tenminste waarom da ge blijt... xD)

vermijd vooral een vals veiligheidsgevoel, ne gewone jeans of ne short... tgaat u eve duur koste qua medische verzorging en ge gaat er bedroge uit kome, als ge u dervoor wilt klede, kleed u intelligent...

Link naar reactie

Sinds de dag dat de wet van kracht werd heb ik me daaraan gehouden (welliswaar niet de echte motor kledij). Maar als ik hier op de markt in Sint-Truiden, waar vele toeristen en anderen met de Vespa's passeren krijg ik toch een wrang gevoel. Op de tien Vespa's, met of zonder bijrijder, is er misschien één die conform is aan de wet. Dat ik tegen de avond dan nog een flik zie binnenrijden met korte mouwtjes en zonder handschoenen aan is mijn dag al helemaal verzuurd (daar jaag ik me in op). Met wat zijn we dan bezig?? De eene wordt beboet en de andere lapt de wet aan zijn laars, en ik maar puffen met deze temperaturen en die flik maar denken, zie die onnozelaar...denk ik toch. Ga toch een mailtje sturen naar de hoofdcommisaris van politie hoe dat zit.

Groeten, Ivan

Link naar reactie
Een beetje kortzichtig.

Rokers en zuipschuiten kunnen gemakkelijker een ziekte krijgen die duidelijk ontstaan is door hun "gewoonte"/verslaving ... er worden massa's informatie door de media, regering, ... gegeven ... wie het negeert is zelf schuld.

Zo ook beschermende kledij ... heeft niks met kortzichtigheid of "kort door den bocht" te maken.

Ongelukken kunnen gebeuren ... je moet gewoon zien dat ge zo goed mogelijk bent boorbereid om het te voorkomen en u er dus tegen beschermen.

Manmanman...

Sindo : you are sooo right! (en dat voor een kielse r*t, verbazing alom ;) )

Link naar reactie

Je weet waar je aan toe bent,...sorry maar wet is wet...wie staat er nu nog bij stil dat je bij een A-klasse bromfiets (geel plakaatje voor deze die moeilijk willen doen)een helm moet dragen, ID nu is dat normaal geworden en zouden we zelfs durven zeggen...amai die draagt gn helm...ewel, binnen de kortste keren is ook iederéén in orde met zijn kledij, ook al is het niet altijd even plezant.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...