Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kleding op een scooter, wie volgt de wet?


Johan23

Aanbevolen berichten

125cc of 300cc, maakt niet uit... Ik draag altijd hoge adidas vespa schoenen, richa kevlar jeans,richa cruiser perforated handschoenen en een motovest met ce protectie. En natuurlijk een helm: een vespa granturismo voor ritjes met de vriendin en korte afstanden, een Shoei Multitec systeemhelm voor langere afstanden.

Link naar reactie

Tip: lees het topic 'beschermende kledij verplicht' er eerst eens op na.

Meer dan 500 posts over dit onderwerp, de ene al wat meer on-topic dan de andere.

Persoonlijk rij ik altijd volledig conform de wet, enkel tegen de hoge schoenen zondig ik wel eens bij heel korte ritjes.

Ik heb de indruk dat 95 % van de serieuze rijders dit ook gewoon doen (en dan heb ik

het puur over serieus in de zin van 'veel km. maken').

De aangepaste zomerkleding is echt wel ok. Tuurlijk, vandaag en morgen wordt puffen, maar da's sowieso: zelfs in een boxershort in de hangmat was het zweten geblazen...

Link naar reactie

Wat doet het er toe?

Als je wordt tegen gehouden, ga je betalen. Als je valt of een ongeluk hebt ga je afzien, los van het feit of er nu 1% of 100% van de 125cc- rijders zich aan de wet houden...

Misschien kunnen we zo wel het gemiddeld IQ-gehalte van de 125cc-rijders inschatten... :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Heb altijd kevlar jeans aan, revit motorjas en leren handschoenen. Rijd al een dikke 10 jaar met de moto ook op circuit.

Ben zo al een paar keer in contact gekomen met de grond en altijd al blij geweest dat ik men leren pak aanhad.

Zelf nog nooit nix gehad en toch al geschoven tegen meer dan 100km/u.

Als ik dan van die heren in korte broek en teensletsen tegen 80km/u zie rond cruisen krijg ik de kriebels.

Die hebben duidelijk nog nooit nix voorgehad anders kleed ge uw eigen wel anders, of ze zijn gewoon loemp dat kan ook natuurlijk. :)

Link naar reactie

ga eens naar EKO in Kontich...daar vind je alles..

En budget..tja..er zijn helmen van 60 euro..maar ook van 200...

Hoe kunnen wij nu uw budget regelen.??

Link naar reactie

Ge kunt mijn budget inderdaad niet regelen. Maar ge kunt wel een idee geven van wat alles kost voor degelijk materiaal dat goed is qua prijs/kwaliteit. Ik ben nieuw op dit forum en ik moet zeggen dat de antwoorden nogal bot zijn soms. Ik informeer mij graag voor ik me ergens instort, vandaar de domme vragen voor de mensen met het hogere IQ dan het mijne.

Thanks!

Link naar reactie
ga eens naar EKO in Kontich...daar vind je alles..

En budget..tja..er zijn helmen van 60 euro..maar ook van 200...

Hoe kunnen wij nu uw budget regelen.??

Mijn budget regelen?? wacht even... mijn rekeningnummer is: 453-...

:-)

Op bvb de site vd RAD (www.rad.eu) kunde een idee opdoen wat hoeveel ongeveer kost,heb ik in den tijd mijn leren pak gekocht voor de moto en was daar tevreden van.

En budget is zoals met alles denk ik,kunde zover in gaan als ge zelf wilt...

Link naar reactie
Heb altijd kevlar jeans aan, revit motorjas en leren handschoenen. Rijd al een dikke 10 jaar met de moto ook op circuit.

Ben zo al een paar keer in contact gekomen met de grond en altijd al blij geweest dat ik men leren pak aanhad.

Zelf nog nooit nix gehad en toch al geschoven tegen meer dan 100km/u.

Als ik dan van die heren in korte broek en teensletsen tegen 80km/u zie rond cruisen krijg ik de kriebels.

Die hebben duidelijk nog nooit nix voorgehad anders kleed ge uw eigen wel anders, of ze zijn gewoon loemp dat kan ook natuurlijk. :)

Als je al zoveel keer tegen de grond bent gegaan zou je dan niet eerst met de moto leren rijden, kwestie van niet loemp te zijn ?? Ik heb inderdaad nog niks voorgehad maar ik blijf dan ook tot op heden recht. Rij al van m'n 15 jaar op alles en niet alleen op blond. Ieder z'n mening natuurlijk maar het land wan oorsprong van de Wesp en LML gaan ze eens goed lachen met onze beschermende kledij en helm met deze en andere temperaturen.

Trouwens het is een prachtig zicht momenteel een rijder gans ingedufeld op een wesp met dit weer.

Maar ik herhaal het nogmaals ieder zijn ding.

Link naar reactie

khoop dat gij rap den asfalt eens ga kussen...dan zulde zonen onzin niet meer uitkramen

@topicstarter

Ga gewoon even binnen in zulke winkels zoals RAD en EKO en steek daar uw licht op..

Die mensen zullen u met raad en daad bijstaan...

Trouwens, als ge zelf niet weet dat er kwaliteitsverschil is tussen een helm van 60 en ene van 200...tja...tis uwe kop :)

Link naar reactie

Mijn kleding-rekening tot nu toe:

Jassen:

Winter/tussenseizoen: Rev'it Bronx, +/- 160 €

Zomer: eerst Richa Summer Breeze, 120 € (kapot na accident, blij dat ik hem aanhad!)

nu opnieuw een Rev'it: de Air 120 € (in de solden, zijn opvolger -de Airwave- kost ongeveer 150)

Voel me beter op mijn gemak in de Rev'it: betere pasvorm (heel persoonlijk) en stevigere protectie

Broek: Richa Kevlar jeans, ong. 180€ (ook beschadigd bij de val: jeans gescheurd, maar kevlar onderlaag helemaal intact)

Thermische broek: motoractie bij Lidl, 15€ (hun jassen zou ik niet kopen, helmen al zeker niet, maar onderkleding is prima)

Handschoenen:

tussenseizoen: Rev'it Club H2O, 65€

zomer: Richa perforated, 45€

Je merkt dat ik voorlopig bij 2 merken gebleven ben, heeft te maken met hun goede prijs/kwaliteit verhouding, en vooral met het feit dat de motorzaken in mijn buurt verdelers zijn van die merken. Ik vind het handig om bij één dealer de volledige lijn van een merk te vinden: dan kan je zelf kiezen in welke prijsschaal je koopt.

Op mijn helm heb ik niet bespaard:

Lazer Monaco, systeemhelm, ongeveer 380 €, héél tevreden van.

Veel succes met de zoektocht!

Link naar reactie

er zijn volgens mijn mening 2 soorten vesparijders , degene die al gevallen zijn en degene die nog moeten vallen , de aangepaste kledij doe je wel aan als je al gevallen zijt

Link naar reactie
Heb altijd kevlar jeans aan, revit motorjas en leren handschoenen. Rijd al een dikke 10 jaar met de moto ook op circuit.

Ben zo al een paar keer in contact gekomen met de grond en altijd al blij geweest dat ik men leren pak aanhad.

Zelf nog nooit nix gehad en toch al geschoven tegen meer dan 100km/u.

Als ik dan van die heren in korte broek en teensletsen tegen 80km/u zie rond cruisen krijg ik de kriebels.

Die hebben duidelijk nog nooit nix voorgehad anders kleed ge uw eigen wel anders, of ze zijn gewoon loemp dat kan ook natuurlijk. :)

Als je al zoveel keer tegen de grond bent gegaan zou je dan niet eerst met de moto leren rijden, kwestie van niet loemp te zijn ?? Ik heb inderdaad nog niks voorgehad maar ik blijf dan ook tot op heden recht. Rij al van m'n 15 jaar op alles en niet alleen op blond. Ieder z'n mening natuurlijk maar het land wan oorsprong van de Wesp en LML gaan ze eens goed lachen met onze beschermende kledij en helm met deze en andere temperaturen.

Trouwens het is een prachtig zicht momenteel een rijder gans ingedufeld op een wesp met dit weer.

Maar ik herhaal het nogmaals ieder zijn ding.

heb hier nu al veel bullshit gelezen, maar gij kunt er toch ook wa van zelle. dus het gaat u eigenlijk gewoon omwa een ander er van denkt da gij gelijk ne pinguin ingepakt op uwe scooter zit. da's dan wss ook de reden dat gij met ne vespa rijdt... 'ik heb ne vespa, nen echte vespa'

aaaaaaaargh,!

Link naar reactie

@Johan23,

Het is ook (nog?) niet verplicht om een jas, handschoenen en lange broek met beschermstukken in te dragen op de scooter, al is het natuurlijk wel aan te raden...Maw, kleren waarmee je wettelijk de baan op mag, heb je (meer dan waarschijnlijk) al..

@Nero, vergeet geen fotos te posten van dat ritje...

Mvg, Bardi

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...