Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kleding op een scooter, wie volgt de wet?


Johan23

Aanbevolen berichten

Dat denk ik ook...'k Herinner mij dat we vroeger na een zomernachtje zwemmen in de Galgenweel op L.O., eens met 4 of 5 op een 50 Special een toerke gingen doen...jammer genoeg geen fotos van genomen..en gelukkig den asfalt en armen der wet niet van dichtbij gezien...

Mvg, Bardi

Link naar reactie

Aangaande het budget is het heel makkelijk berekend:

momenteel doet de politie in regio De Haan en Wenduine controle op de motorfietsen boven de 125cc.

Per kledingstuk (vest met lange mouwen, lange broek, handschoenen) of hoge schoenen, dat de bestuurder en passagier niet aan heeft kost 50,00 Euro.

Dus mocht ik in Belgiƫ gereden hebben zoals in Zuid-Frankrijk, dan kon ik 200,00 Euro ophoesten, alsook mijn vrouw en vriend.

Op de bovenste foto moest ik dan maar 150,00 Euro betalen, want had handschoenen aan.. ;-))

Link naar reactie

Voor alle ritten draag ik hoge schoenen ... ofwel m'n Richa's ofwel nen hoge sportschoen ...

Ivm m'n broek durf k al eens geen motobroek aandoen. Als ge heel dan dag op't werk moet zitten en geen plek hebt om u om te kleden (voorlopig toch) dan is het gemakzucht om een jeans aan te trekken. Op de lange ritten doen ik m'n Richa broekje aan zonder de binnenbekleding, een en al gat waar lucht door kan.

Nu met die weer rij ik in t-shirt rond ... onder m'n richa-vest :)

Morgen met de Raduno ... waar het tempo te laag gaat zijn om ... misschien toch gewoon een lichter jasje ... we zien wel ...

Link naar reactie

@ smurf:

Bij een controle op motorkledij heb ik aan een agent eens gevraagd of het kan dat je meerdere boetes op Ć©Ć©n moment krijgt, bv 2 x 50ā‚¬ omdat je geen jas draagt Ć©n geen hoge schoenen.

Hij verzekerde me dat dit onzin was, en dat je slechts Ć©Ć©n keer beboet kan worden op Ć©Ć©n moment.

Link naar reactie
@ smurf:

Hij verzekerde me dat dit onzin was, en dat je slechts Ć©Ć©n keer beboet kan worden op Ć©Ć©n moment.

Ik vond dit persoonlijk ook absurd, om meerdere keren beboet te worden..

Je bent volledig in orde met kledij ofwel ben je het niet en krijg je een boete van 50,00 Euro.

Maar in de motorwinkel wisten ze me dit vandaag te vertellen, dat ze aan de kust per onderdeel de mensen gingen beboeten. :-(

Dit omdat er veel te veel personen rondrijden in short en T-shirt..

Link naar reactie

Ik denk dat wat Roufio zegt volledig klopt! Ik ben ook al eens gevallen, niks erg maar voldoende om sindsdien toch telkens beschermende kledij aan te doen.

Maar doe vooral waar je zin in hebt, zolang je hier achteraf maar niet komt zagen.

Link naar reactie

Vest is niet verplicht , het is lange mouwen (kan dus gaan van pull - hemd - tshirt met lange mouwen - ... ..), hoewel ik nu in een andere topic lees van wel (weet nog dat ze eerst zeiden 'armen moeten bedekt zijn' , gohja)

Tis maar even vermelden ... ..

Ieder z'n eigen meug.

En waarom boven de 125cc ? Tis toch vanaf 51 cc een motorfiets of zijn ze daar ook weer aan het brakkeleren ?

Tscheelt dat er erg veel verschil in zit tussen een vespa 125 en een 300 (en dan bedoel ik niet de cc's :) )

Link naar reactie
Als je al zoveel keer tegen de grond bent gegaan zou je dan niet eerst met de moto leren rijden, kwestie van niet loemp te zijn ?? Ik heb inderdaad nog niks voorgehad maar ik blijf dan ook tot op heden recht. Rij al van m'n 15 jaar op alles en niet alleen op blond. Ieder z'n mening natuurlijk maar het land wan oorsprong van de Wesp en LML gaan ze eens goed lachen met onze beschermende kledij en helm met deze en andere temperaturen.

Trouwens het is een prachtig zicht momenteel een rijder gans ingedufeld op een wesp met dit weer.

Maar ik herhaal het nogmaals ieder zijn ding.

In het land van de wesp geven ze er geen fuck om hoe gij eruit ziet op uw brommerke, en India is al helemaal geen referentie.

Proficiat met uw uiterst belangrijke uiterlijk, en ik hoop dat je nog lang mag rechtblijven.

Mocht dat ooit eens foutgaan, dan hoop ik dat je niet te hard uitgelachen wordt in de kliniek en door uw vriendjes later.

Link naar reactie

Het hoeft allemaal niet zo duur te zijn. Om u een idee te geven, ik heb:

-zomerhandschoenen n winterhandschoenen van Hein gericke, elk 30ā‚¬

-kevlar jeans van givi motoport 100ā‚¬

-jas met protectie en uitneembare winterlaag Hein gericke 100ā‚¬

-jethelm caberg 100ā‚¬, bleek veel lawaai te maken en een blote kin leek mij niet echt veilig dus systeemhelm bijgekocht, merk ontschiet mij, huismerk van motoport, 200ā‚¬

-bergschoenen van meindl, 250ā‚¬ maar die heb ik niet speciaal gekocht. Je hebt vast wel botinnen of werkschoenen staan,

Safe enough, en je bent in orde voor ome regelneuker + je komt langer toe met je huid

Link naar reactie

Hoi,

Na 25 jaar en ontelbare kilometers op twee wielen (meer als 100K per jaar) was ik toch blij met mijn handschoenen, lange broek, vest met rugprotecter en nodige schouderstukken en elleboogstukken toen dit gebeurde...

IMG0003-M.jpg

Met 80 per uur een keertje onvrijwillig afgestapt... resultaat de plastieken volledig los omdat al het "metaal" is opgestuikt en het vervangen ervan evenveel kost dan een nieuwe maar de rijder is op een blauw plakje en wat stijf gevoel na zonder letsels ervan af gekomen. Trouwens dit is gebeurd na een prachtige zonnige dag.

Maar let wel ik ben nog steeds van mening ondanks de goede kledij ik aan had bij dit ongeval dat men niemand mag verplichten welke kledij ze moeten dragen. Ik vind dat als er wat gebeurd dat dan moet beslist worden of er aangepaste kledij werd gedragen of niet. Was dit niet het geval de kosten voor je zelf. Was dat wel dekking door de verzekering. Weg met al die betuttelende regels en de verantwoording bij de mensen zelf. Ook de eventuele gevolgen daarvan. Dus een wetgeving voor wat je hoort te dragen op een motor ja. Betutteling nee.

Mijn persoonlijke mening tot dus ver... en laat jullie nu maar eens gaan :):):):)

GRTS Danny

Link naar reactie
Ieder z'n mening natuurlijk maar het land wan oorsprong van de Wesp en LML gaan ze eens goed lachen met onze beschermende kledij en helm met deze en andere temperaturen.

Overigens, in het land van oorsprong van de LML dient de ganse familie inclusief huis(slacht)dieren en huisraad als airbag. :D

Link naar reactie

Gisteren was er iemand beboet die op weg was naar 'VCA Raduno Classico' met geen handschoenen aan dacht ik.

En heb dat eens nagevraagd, je kan dus wel degelijk beboet worden voor meerdere dingen ... (geen handschoenen + korte broek + ...)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...