Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kleding op een scooter, wie volgt de wet?


Johan23

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op dit forum en ik moet zeggen dat de antwoorden nogal bot zijn soms. Ik informeer mij graag voor ik me ergens instort, vandaar de domme vragen voor de mensen met het hogere IQ dan het mijne!

Hallo, deze indruk heb ik ook. Wij zijn ook nieuw op het forum en je zou idd schrik krijgen om een vraag te stellen als je sommige reacties leest. Wij willen ons ook informeren. Zo ook ivm kledij handschoenen etc...

Link naar reactie
Hallo, deze indruk heb ik ook. Wij zijn ook nieuw op het forum en je zou idd schrik krijgen om een vraag te stellen als je sommige reacties leest. Wij willen ons ook informeren. Zo ook ivm kledij handschoenen etc...

NIks van aantrekken en gewoon vraag stellen ... er zitte ook goeie antwoorden tussen! De rest negeer je gewoon :)

Voor beschermende kledij ... kijk eens op de site van Richa, EKO, RAD, JOMA, Hein Gericke ... :)

Groeten,

Rolf

Link naar reactie
Hallo, deze indruk heb ik ook. Wij zijn ook nieuw op het forum en je zou idd schrik krijgen om een vraag te stellen als je sommige reacties leest. Wij willen ons ook informeren. Zo ook ivm kledij handschoenen etc...

NIks van aantrekken en gewoon vraag stellen ... er zitte ook goeie antwoorden tussen! De rest negeer je gewoon :)

Voor beschermende kledij ... kijk eens op de site van Richa, EKO, RAD, JOMA, Hein Gericke ... :)

Groeten,

Rolf

+1, hier zitten ook fijne(en een beetje plezante mensen als je ze wat leert kennen) mensen op die echt hulpvaardig zijn, stoor u niet aan bepaalde mensen hun 'humor' en gewoon vragen en negeren(zie negeer knop onderaan) als de antwoorden niet zijn wat je verwacht.

Mvg.

Link naar reactie

het hangt er ook voor een groot stuk vanaf hoe je de vraag stelt natuurlijk.

Op een vraag in de trant van: welke kledij is aan te raden en waar kan je die kopen, zal je 90% serieuze antwoorden krijgen.

De vraag die in dit topic gesteld wordt is eigenlijk, wie overtreedt de wet en wie niet.

Die wet is nu eenmaal de wet. Je kan evengoed vragen: wie rijdt er door het rood en wie niet

Link naar reactie

Manne heb vorige week ne knal meegemaak tegen ne camion en ik kan nu bevestigen da ge best aandoed wat de wet voorschrijft, mijn enkels,knieien en ellebogen zien er niet uit!! had ook gewoon maar sportschoenen een 3kwart broek een een jasje met lange mouwen aan!

dus mijn mening doe een lange broek aan en de hele rotzooi die alleen maar goed voor je kan zijn !!als je valt schaaf je eerst zowiezo het stof weg en dan je vel en geloof me tis de moeite als je eerst je stof wegschuurt, want je schaafwonden kunnen misschien voor 50% verminderd worden!!!!

Link naar reactie

Hier in NL. niet verplicht,maar altijd,Arai,Lederen Jack(met bescherming),Zomer handschoenen(met bescherming),en bergschoenen...

Een keer een spetter gemaakt met 60kmh,Heel stom,(glad&koud wegdek),geen wondje,sneetje of blauwe plek!

(Maar wel 3 ribben gebroken),,HaHa

Maar ieder voor zich!

Groet,AJ

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik ben van mening dat ze het ons niet mogen verplichten! Tis ten slotte ons lijf da tegen de grond ga...

Als ze een onderscheid kunnen maken omtrent de rijbewijzen, moeten ze ons ook op dit vlak maar onderscheiden van de zware motorfietsen!

Mijn vnbke rijd 70, ik denk da 80% Van de 50cckes sneller rijd dan mij en die moeten geen bescherming... .?

Trouwens die beschermende kledij , tegen breuken helpt het ni zenne!!!! En de wet schrijft voor "een lange broek" ,jeans? Ik denk et ni!!!! Da beschermd just niks tegen schaafwonden!

Ben 20 jaar geleden tegen het asfalt gegaan met lederen vest en jeansbroek, maar stond van schouders tot enkels vol schaafwonden zenne! Zelfs op m'n fronske! e da pikt as ge ga kakke zenne ;)))

Link naar reactie

Even een serieuze vraag:

Is het inderdaad in Belgiƫ wettelijk verplicht om beschermende kledijde te dragen op de scoot (lange broek, hoge schoenen, vest met lange mouwen, handschoenen en ja natuurlijk een helm)? Ik woon in Hulst (Zeeuws-Vlaanderen) en kom dus meer dan geregeld op mijn 150 Sprint in Belgiƫ. Al was het alleen al voor een toerken naar een terrasken in St. Niklaas. Niet dat ik mijn zorgen ga maken, maar weten dat ik van 'Lillo' moet komen als ik wordt aangehouden is toch wel gepast.

Het fotoken is trouwens mijn nieuwe 'aanwinst' een special elestart van '77 - project voor dit najaar.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...