Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 150 °1962 - hoe krijg ik haar weer in topvorm?


Jan T

Aanbevolen berichten

Hi vespakenners,

Ik ben Jan, heb me onlangs een nieuwe hobby toegemeten (naast analoge zw-w fotografie, je voelt de nostalgie al komen zeker), met name een Vespa 150 uit 1962 - net niet zo oud als ik ;-)

Wat motoren betreft heb ik twee linkerhanden en mijn verstand ter zake reikt niet verder dan het vervangen van een bougie. Het is dus niet mijn ambitie om mecanicien te worden, zover schop ik het nooit; ik wil alleen samen met mijn vrouwke, die een recenter en minder originele scooter heeft (dit leest ze toch niet ;-p ) , 's zondags en in de komende vakantie wat touren.

Mijn oldtimer rijdt dan wel, maar ik heb het gevoel dat ze wat versleten is.

Wat zou in mijn geval het beste plan zijn om haar weer in topvorm te krijgen? Niet dat ik er 80 km/u ga mee rijden, ze moet gewoon lekker draaien en me liefst nooit in de steek laten.

Ik woon in Oostrozebeke, in het zuiden van West-Vlaanderen. Kent iemand lieden met twee rechterhanden, hebben jullie tips, laat maar weten.

Groetjes

Jan

post-8860-13769189043353.jpg

post-8860-13769189044223.jpg

Link naar reactie

Wel, het was ook een koopje. Je scherp oog en je analyse verrassen me wel, maar ontgoochelen me niet echt, nero.

Een belegging zal het dus niet worden, maar dat was ook niet de bedoeling. Ik wil alleen dat zij me nog zo lang mogelijk zoveel mogelijk onbekommerd plezier bezorgt. (veeleisend, niet?)

groetjes

Jan

Link naar reactie

Deze scooters zijn een gevaar op de weg, geloof me! Zelfs herbeginnen van nul brengt geen soelaas, dit is geen Vespa, maar een afgeleefde Bajaj in een mooie verpakking… groeten Jan.

Link naar reactie

Spijtig...

Je hebt een doodskist op wielen gekocht...

Wat ook dat kleine prijsje was, je had het beter in een andere geinversteerd...

Nu heb je echt geld weggesmeten...

Volgende week is het lekker weer...

Doe de benzintank eruit; en je hebt een prima BBQ!

Link naar reactie

mijnen tip: klinkt heel cru, maar 't is wel zo: doe hem weg, steekt er gene frank geld meer in, en koop iets anders! elke frank dat ge daar insteekt, is er ene te veel!

investeert ge in ne px blok, bent ge zeker dat hem rijdt, maar kan het goe zijn dat den eersten bocht die ge pakt, uwen achterkant naar links ga, en uw fourche naar rechts!

Link naar reactie

Ze zijn hier weer hard voor de nieuwkomers.

Ik ben er zeker ook geen voorstander van,maar toch rijden hier heel wat van die scooters rond.

Van die motor zou ik zeker zien af te geraken en al beginnen met een degelijk motorke eronder te hangen,LML of ,Px

En daarna een serieuze checkup van de rest van de scooter.

In het slechtste geval dat'm dubbel plooit,is de motor steeds te recupereren.

Het is en blijft een twijfelgeval,maar geene enkele kan van achter zijne pc zien als die werkelijk nu zo slecht is.

(en nu haal ik me weer iets op mijne nek zulle)

Link naar reactie

zandstralen die handel dan zien we het direct :)))

@Domi ge hebt gelijk ze, maar ik hem toch een en ander gezien waar mijn haar van rechtkomt, en dat ziet ge dan, dus kunt ge u al afvragen wa ge ni ziet :s

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...