Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rally 200 upgraden


steven1

Aanbevolen berichten

Zou graag mijn originele motorblok (rally 200) (20000 km) willen opvoeren!

Er bestaat een 210, 221 cilinder voor wat meer vermogen te krijgen.

Mijn vraag is of wat dit verschil in cilinder vermogen uiteindelijk is ?

En als ik die 221 neem, moet ik dan mijn motor blok ook vernieuwen... ? ik zou ook een jl uitlaat steken

En een rally blok is dat hetzelfde als een 200 px blok?

Heeft er iemand ervaring met een rally 200...

Ben benieuwd

gr steven

Link naar reactie

Ik zou persoonlijk een Rally200 blok laten zoals het is. Dat is één van de beste 200cc blokjes dat je kan vinden dus waarom daar aan gaan prutsen? Pruts zoveel je wil met een PX blokje, maar toch niet met een origineel Rally blok... Allé ja, ieder zijn goesting natuurlijk.

En om te antwoorden op één van je vragen: een Rally blok is dus niet exact hetzelfde als een PX blok.

Link naar reactie

Een rally-blok rijdt tegen de 110km/u. Als je die niet haalt kan je beter kiezen voor een goede revisie (eventueel cilinder laten honen/boren).

Als het er eentje is met een femsatronic kanje eventueel overwegen om over te schakelen op een "moderne" elektronische ontsteking, maar voor de rest zou ik deze motor niet upgraden. Meestal ga je dan inboeten in betrouwbaarheid.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@steven1: hoe hard ga je nu, en wat verwacht je van je upgrade? wat is je doel; harder in je 1tje? sneller optrekken met z'n 2en?

Zoals eerder vermeld ga je met een Rally al behoorlijk rap, onder andere doordat de Rally kop meer compressie heeft dan een PX.

Over tunen van een Rally kun je hetzelfde opzoeken als over tunen van een PX. Wat voor opties je met voor tunen van een P200 hebt, kun je beter 'even' uitgebreid zelf researchen - daar is al een heleboel informatie over te geschreven...

Denk aan een Pinasco cilinder als je niet wilt dremelen, een Malossi als je een racemonster wilt maken (wel spoelpoorten in je carters dremelen) of een Polini voor een budget optie. Verder kun je denken aan een GS piston, een lange slag krukas, je 10PK cilinder transformeren naar een 12PK cilinder. Ook kun je een andere uitlaat, carb en koppeling steken; over elk van de onderdelen zijn al hele threads volgeschreven, en het hangt er maar net vanaf hoever je wilt gaan. Toptip: check de catalogus van Scooter-center voor uitgebreide beschrijvingen van setups en cilinders (en wat voor effect deze op de prestaties van je scoot hebben).

Je hebt een zeldzaam sterk blokje daar; als je tuned, doe het dan zo dat je weer terug kan (dus niet de originele spoelpoorten onder handen nemen, niet de cilinderkop uit laten draaien).

Nog toppere tip: doe het niet, blijf er vanaf. Tunen is duur en verhoogd het plezier nauwelijks. Tunen als leek is link en ongelofelijk frustrerend.

Link naar reactie

Hmm, weer wat bijgeleerd. Hij gaat nu rond de100 op de teller en het blok is nog nooit opengeweest.

Zo te horen ga ik er maar afblijven en later een grondige revisie aan doen.

Allen een jl onder hangen zal ook geen kwaad kunnen zekers,

Gr. Steven

Link naar reactie

Hmm, weer wat bijgeleerd. Hij gaat nu rond de100 op de teller en het blok is nog nooit opengeweest.

Zo te horen ga ik er maar afblijven en later een grondige revisie aan doen.

Alleen een jl onder hangen zal ook geen kwaad kunnen zekers,

Gr. Steven

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Wat moet je met de ontsteking doen en waarom?

ontstekingstijdstip verdraaien, zodat de cilinder koeler draait op hogere toeren

Link naar reactie
Wat moet je met de ontsteking doen en waarom?

ontstekingstijdstip verdraaien, zodat de cilinder koeler draait op hogere toeren

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...