Giovespa Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 knap knap knap,laat nog aan mijn tijd denken vorig jaar .Het gevoel dat je bijna af was.Prachtig!!! goed gedaan. Grt Gio Link naar reactie
janvda Geplaatst: 24 februari 2012 Delen Geplaatst: 24 februari 2012 Kleuren zijn niet 100% mijn ding, maar da's smaak hé... Superknappe scoot, goed werk! Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 25 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2012 Kleuren zijn niet 100% mijn ding, maar da's smaak hé... Superknappe scoot, goed werk! ieder zijn smaak, ik mag foto's nemen zoveel ik wil, ik kan nooit weergeven hoe het er in het echt uitziet Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 29 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 februari 2012 Blok mag weer open, gisteren bij een laatste check-up geconstateerd dat de achteras speling heeft, weliswaar minimaal. Op zoek naar de oorzaak,:-( Of is dit een normale zaak ? Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 29 februari 2012 Delen Geplaatst: 29 februari 2012 Frank, is het speling op de as of op het wiel? Je moet ervoor zorgen dat je de juiste dikte van rondel hebt als je je trommel vast zet. En zet hem maar heel goed vast. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 29 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 februari 2012 Trommel zit vast met conische ringen , 1 gesloten conische ring ( kant motorblok ), de buitenste is een gesplitte conische ring, dus dat kan het niet zijn ( denk ik ) zal er nog eens mijn 100kg aanhangen Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 29 februari 2012 Delen Geplaatst: 29 februari 2012 Even veel als ik xd Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 februari 2012 Delen Geplaatst: 29 februari 2012 Mogelijk zijn één of beide van die conische rondellen afgesleten. Probeer eens met een bijkomende platte rondel op de conische te plaatsen. Eventueel kan je nadien nieuwe conische rondellen aanschaffen;. Groetjes, nero. Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 29 februari 2012 Delen Geplaatst: 29 februari 2012 Aangezien er nieuwe lagers in zitten , kan de speling enkel komen van de behuizing , maar dan moet je dat gemerkt hebben bij montage . Een andere oorzaak is mogelijk de secundaire as die gesleten is ter hoogte van het naaldlagergedeelte . Hou er wel rekening mee dat een naaldlager meer radiale speling heeft dan een kogellager. In welke richting gaat de speling ? Radiaal (dwz loodrecht op de as )? of axiaal(in de richting van de as) Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 29 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 februari 2012 het is meer een klikken, ga toch even, zoals Nero aanhaalt, de conische ringen controleren. Er zitten idd allemaal nieuwe lagers in en neen de behuizing was niet uitgesleten, integendeel het naaldlager ging er héél moeilijk in, ook met een warm carter. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 29 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 februari 2012 blijkbaar weer een Spaanse frivoliteit die conische ringen ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 februari 2012 Delen Geplaatst: 29 februari 2012 Toch niet, komt bij de meeste large frames voor (oldies). Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2012 vind de ringen nergens terug bij SIP, of kijk ik er weer over? Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 maart 2012 Delen Geplaatst: 1 maart 2012 Deze misschien? http://www.benl.ebay.be/itm/Vespa-600011-GS150-VS1-VS5M-GS160-SS180-Konus-vorne-und-hinten-/360437436407?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item53ebbecff7 Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2012 ga eerst eens een ringetje achter de eerste cone steken, hopelijk is het dan opgelost Link naar reactie
sindo Geplaatst: 1 maart 2012 Delen Geplaatst: 1 maart 2012 hmmm ik kan mij niet herinneren dat die er bij mij tussen zaten, en die is een model ouder, ik zal morgen eens kijken Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 maart 2012 Delen Geplaatst: 1 maart 2012 @Sindo: bij u steekt er dan ook een PX-motor onder. Groetjes, nero. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2012 @Sindo: bij u steekt er dan ook een PX-motor onder. Groetjes, nero. LOL Link naar reactie
sindo Geplaatst: 1 maart 2012 Delen Geplaatst: 1 maart 2012 Hallo ik zen ni blond hé, de originele motor is al uit elkaar gehaald en geparelstraald (met dank aan onze Pig)... )) Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 2 maart 2012 Delen Geplaatst: 2 maart 2012 Affermative daje ni blond zijt xd Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 2 maart 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2012 El Tigre zadel gespoten en van nieuwe veertjes voorzien En ja er ligt een plankje onder, in al mijn haastigheid de pikkel 1.5 cm te kort afgezaagd, wordt weer draaiwerk om hem weer passende te maken, de druk wordt te groot :-) Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 2 maart 2012 Delen Geplaatst: 2 maart 2012 Ferm!!!! Ik zou persoonlijk wel een zwarte rubber gebruiken voor het achterlicht (als deze bestaan ) Link naar reactie
-Kristof- Geplaatst: 5 maart 2012 Delen Geplaatst: 5 maart 2012 waw !!!! super gedaan... ben benieuwd naar hem in levende lijve te zien Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 maart 2012 Delen Geplaatst: 5 maart 2012 ...ben benieuwd naar hem in levende lijve te zien Dood zou iéts moeilijker zijn... Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.