Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Waar draait het eigenlijk om?


Nathasha

Aanbevolen berichten

Ik rijd dagelijks naar 't werk met mijn Vespa en als ik onderweg een Vespa rijder zie (vanmorgen nog bij het inrijden van de Konijnenpijp in Antwerpen, een zwarte PX), dan steek ik mijn handje beleefd op. Of die nu op een oude of een nieuwe Vespa rijdt. Zelfs naar de 50cc'kes steek ik mijn hand op maar dat gebeurd minder vaak. Ik hou van Vespa en vooral het schakelen is voor mij pure nostalgie en daarom rijd ik op een oudere Vespa. Ik vind die trouwens, persoonlijk, beter rijden dan de nieuwe PX'en.

Maar volgens mij is je vraag niet te beantwoorden. Het is voor iedereen toch anders, niet? De één is fanatieker als de ander. Het is een vraag over persoonlijk voorkeur en smaak. Sommige staan dan wat minder open voor andere dingen maar hopelijk zijn de meeste open van geest om ook andere smaken te waarderen.

Misschien ook niet te vergeten dat de 'Plastieke' Vespa eigenlijk Vespa heeft gered. Dankzij hun succes zijn wij niet meer verplicht van enkel nog met LML te rijden (zo heb ik het toch begrepen uit een artikel dat ik onlangs las). Maar als ik verkeerd ben, zal ik ongetwijfeld wel gecorrigeerd worden.

Groeten

Link naar reactie

@Josj,

Lache joh,Maar die GozerT vond de GTS ook te gek!,Dit jaar weinig ritjes id buurt...

Kijk,en hier draait het om!!!

Beetje gezellig met elkaar om gaan,en leuke mensen ontmoeten met dezelfde intresse!

Groet,AJ

Link naar reactie

voor mij draait het om kappen en met de vespa rijden ( eender welk type , hoewel ik het kan begrijpen da ge alleen voor de oude modellen zijt) ... en 'boe' te roepen naar die gasten int stad die da alleen maar gebruiken om zjaar te verkopen (heb de indruk da de vespa , de cabrio bmw met rmb music, voor sommigen vervangt, althans in Antwerpen)

Link naar reactie

Bij mij in de buurt kom ik zelden ne stalen tegen, maar wel veel mooi weer rijders als ge weet wa ik bedoel. Kennen nog wegcode of enige beleefdheids vorm. Maar ik zit wel nie in het stad. Ah ik weet wat het is "da's omdat ik met nen LML rijd da kennen ze nie". Ik zal er ne keer voor de jol gewoon met letters in het GROOT Vespa op zetten. Zal mischieeeeeeeeen helpen.

Grtjs

Makke

Link naar reactie

Amai nog nie, heb nu een stuk bijgeleerd, en iedereen heeft een eerlijke bijdrage geleverd wat niet altijd het geval hier is (lol).

Ben er heel eerlijk in, rij nu voor het 2de jaar met mijne "plastieke" en heb al heel wat leuke momenten meegemaakt, en zoals vele kriebelt het enorm! Nu spijt het mij dat ik geen kaas gegeten heb van techniek want zo een oldie doet mijn hart smelten, maar ik weet dat ik er nooit één zal durven aanschaffen (als je steeds van andere mensen moet afhangen) jammer. Ja ik weet het wel, als ik nu panne heb moet ik ook naar mijn dealer en dat kost ook eurokes.

Het meest kan ik mij aansluiten bij de gedachte van "AJ", viva bella Italia. Het was voor mij een scooter kopen maar dan moest het wel een Vespa zijn.

Ja ik krijg er soms ook de (wubbers) van als ik zo vriendelijk mijn handje opsteek en die andere zijn snuit optrekt...zal dat nog moeten gewoon worden zekers.

Groetjes Ivan

Link naar reactie
Nu spijt het mij dat ik geen kaas gegeten heb van techniek want zo een oldie doet mijn hart smelten, maar ik weet dat ik er nooit één zal durven aanschaffen (als je steeds van andere mensen moet afhangen) jammer.

Koop u dan een oldie en steek daar een nieuw LML blokje onder, probleem opgelost! :-)

Link naar reactie

Geweldig die reacties! Zit hier mijn een grote smile...ik kan het gewoon niet laten van even te komen piepen...

Groetjes vanuit Moscow ( en neen ik ben geen Russische, gewoon op reis)

Helaas geen Vespa 's hier, alleen een paar grote machines. Maar hier zijn dan ook geen kleine straatjes om door te rijden...

Groetjes,

Link naar reactie

Of Gé koopt u nen ouwe aftandse " rijdende" Lambretta en Gé zit ineens in het selecte groepje van de "oldschool scooterboys" met bijhorende T- shirts á la making THE Vespa stupid since... ...

Sorry kon het ni laten,maar dit was te mooi om te laten liggen ;))))))

MY 2 Cents

Link naar reactie

Jaloers is niet het juiste woord,kdenk eerder den tweedracht waar ik het moeilijk mee heb na 20 jaar scooterist te zijn,wat blijkbaar vroeger geen issue was,maar nu precies nen hype lijkt te zijn.

Anyway,,,,,leven,en laten leven

CHEERS

Link naar reactie

Ik denk dat het eerder een gevoel is, een soort bloed dat door je aderen vloeit. Toen ik 16 werd kocht ik mijn eerste Vespa, een pk50, terwijl iedereen toen met camino's, zip's, en andere dingen rondreed. Maar ik moest en zou ne Vespa kopen! Ondertussen heb ik er al een paar gehad en nog wel wat meer opgeknapt waaronder een vb1,VNB, en zelfs een ss180 die ik met spijt in het hart heb verkocht. Vorig jaar reed ik nog rond met een duc, maar die heb ik ingeruild voor een gts300. En content? Amai nie! Heerlijk gewoon om u van a naar b te begeven en nu niks moeten aan te trekken of mijn vespje het wel uithoudt. Geen volledige sleutelset, kabels,, enz om mee te slepen.

Wat mij opvalt is dat de mensen met oldies zo 'tegen' de nieuwe vespa 's zijn en dan denken dat die mensen niet in 'hun' groepje thuishoren. Waarom gaan mensen toch altijd zo snel een mening vormen over dingen waar ze niet het hele verhaal kennen?

Ik weet 1 ding. Als ik op mijn Vespa zit (eender welke, oud of nieuw) dan wordt ik goed gezind en krijg ik een smile op mijn gezicht.

Misschien is dat wel de belangrijkste reden waarom ik een vespa heb.

Veel plezier

Daniele

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...