Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lambretta 2011


pieterb12

Aanbevolen berichten

1 ,sorry ook een dikke proficiat aan de rest van de mensen voor het opzoekingswerk & @ Joene,wou er nog even bijzeggen dat het hier om het volledige ding gaat dwz. 1 een plastieke scooter dat in de verste verte niets maar dan ook werkelijk niets met het originele te maken heeft.Dat sym geen goede motoren bouwt heb je mij nog niet horen zeggen of wel?Maar als jij dit alles maar zeveren vindt stel ik mij de vraag waarom je zelf met een klassieke scooter rijdt terwijl je voor een zéér goedkope prijs een sym kan aanschaffen,koop die dan,nee? Ik vindt als je van iets liefhebber bent je toch nog voor een klein beetje de oorsprong ervan gaat en moet eerlijk zeggen dat in deze zéér weinig om niet te zeggen NIETS van een gewone Lambretta overblijft!En of dfat ding nu goed of slecht rijdt??? Ik ben al JAREN met klassiekers bezig en een classic schaf je aan voor het karakter ervan(goede & slechte!)En als jij dat niet belangrijk vindt is dat jouw keuze,maar ik de mijne é ik moet hem niet & wil er zelfs niet mee rijden,nog niet testen!Voila das mijn mening!.No hard feelings ok? ;)

Link naar reactie

Daveke, er is minder plastiek aan als da gij denkt

enfin we gaan erover stoppen, over goesting discuteren is hopeloos

ik vind de klassieke scooters veel mooier als de nieuwe, het bewijs staat in mijn garage :-)

alleen vind ik het niet kunnen dat je kritiek geeft op iets dat je nooit van dichtbij gezien en/of getest hebt

volgende keer geen bonnekes meer voor u ;-) !

Link naar reactie

@ Joene ,oej :) ,nee inderdaad over stoppen Joene & pak het nie persoonlijk ook nie,ben nu eenmaal koppig in zulke zaken.Kan nu 1 maal nie met die nieuwe dingen in't algemeen overweg vandaar.Vertik het trouwens ook met auto's rij nog altijd met mijnen oude Alfa bijvb.Terwijl die mij arm drinkt .Maar ja zoals je zei ieder zijn goesting ;) Grtjs,Dave

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Aan sommigen mensen hier...de meesten kennen mij, mijn achtergrond en mijn huidige positie. Ik hoef niets te bewijzen of heb mij tegen niemand te verantwoorden over mijn smaak, keuze of wat dan ook. Normaal reageer ik dan ook bijna nooit meer op dit forum alleen...MIJ NIET PERSOONLIJK AANVALLEN en anders moet je dat doen als je voor me staat.

Link naar reactie
Het is een werkelijke schande deze naam zooooooooo te misbruiken.Ik kan gewoonweg niet begrijpen dat er sommige scooteristen hier ook maar het minste in zien ,is juist zo een ding uit de Auto 5 met ne Lambo sticker op!En met gelul afkomen dat het goe rijd, zoals sommige veraders dat alles doen voor hun winkeltje maar te doen draaien!

Had er ook over gelezen, is wel héél grof uitgedrukt! Men kan hier zijn voorkeur voor of tegen iets neerpennen, maar mensen aanvallen is er toch wat over...

@David: eigenlijk doe je hier hetzelfde, het is niet omdat er hier iemand uit de bocht gaat, dat heel het forum en zijn gebruikers op niks trekken.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Ik kan gewoonweg niet begrijpen dat er sommige scooteristen hier ook maar het minste in zien!En met gelul afkomen dat het goe rijd, zoals sommige veraders dat alles doen voor hun winkeltje maar te doen draaien!

@ MR160 dit is wat je gemist hebt...

@ Nero: we hebben het net op zelfde moment gepost. :-)

Link naar reactie
In ieder geval hoop ik uit de grond van mijn hart dat ze die rommel,welk de naam Lambretta door het slijk trekt werkelijk van de markt zou moeten verdwijnen.Het is een werkelijke schande deze naam zooooooooo te misbruiken.Ik kan gewoonweg niet begrijpen dat er sommige scooteristen hier ook maar het minste in zien ,is juist zo een ding uit de Auto 5 met ne Lambo sticker op!En met gelul afkomen dat het goe rijd, zoals sommige veraders dat alles doen voor hun winkeltje maar te doen draaien!

Dave, ik denk niet je persoonlijk te kennen, en als dat wel zo is, dan beklaag ik mij dat.

Als je geen enkkel respect kan opbrengen voor andere mensen en/of hun mening, dan ben je hier van niemand het respect waardig en vraag ik me serieus af wat je op dit forum doet...

Link naar reactie

toch al te koop ?

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/vespa/lambretta-ln-125cc-the-legend-101825818.html?qq=vespa+250&pcpl=&list_cat=vespa&pc_id=&afd=motoren%2Fmotoren%2Fvespa

specs:

Lambretta LN 125cc The Legend is Back

Motor ééncylinder - 4 takt - enkele nokkenas - 2 kleppen - luchtgekoeld

Cylinderinhoud 124,6 cc

Boring en slag 52,4 x 57,8 mm

Maximum output / power 6,5 kw - 8000 Rpm

Maximum koppel 8,33 NM - 6500 Rpm

Ontsteking Electronic (CDI)

Start Elektrisch en kick start

Zithoogte 800 mm

Afmetingen (lxbxh) 1930 x 530 x 1380 mm

Benzinetank 6 liter

Ophanging, vooraan Telescopische Vork

Ophaning achteraan hydraulische schokdemper

Body Staal

Bandenmaat 3,50 - 10 (51J)

Schijfrem vooraan Inox Disc 190 mm

Trommelrem achteraan

Gewicht 104 kg

kleuren wit/rood - Wit/blauw -Wit/groen -Wit/geel -wit/Zalm

Link naar reactie

ik heb vandaag een testritje mogen doen bij United Scooter

van de motor kan/mag ik nog niet veel zeggen omdat die nog niet ingereden was

pakt vlot aan en accelereert goed

remmen, zeer krachtig (zeker in vergelijking met mijn LIS) ;-)

zeer comfortabel zadel en zithouding

het stuurgedeelte/afwerking vind ik persoonlijk een tegenvaller

verdere afwerking is prima

misschien zouden ze er eens een Vespa GTS moeten langs zetten om te testen en te vergelijken

Link naar reactie
ik heb vandaag een testritje mogen doen bij United Scooter

van de motor kan/mag ik nog niet veel zeggen omdat die nog niet ingereden was

pakt vlot aan en accelereert goed

remmen, zeer krachtig (zeker in vergelijking met mijn LIS) ;-)

zeer comfortabel zadel en zithouding

het stuurgedeelte/afwerking vind ik persoonlijk een tegenvaller

verdere afwerking is prima

misschien zouden ze er eens een Vespa GTS moeten langs zetten om te testen en te vergelijken

Hmmm, kan interssant worden.

Link naar reactie

Persoonlijk vind'k hem niet lelijk, maar 't is geen Lambretta meer... Lambretta is een brok metaal, een stijlvolle scooter waar van te genieten valt. Hiervan zou ik niet kunnen genieten. Als ik op mijn scooter zit, wil ik dat mensen rond me zeggen, wauw, mooi ding! zo oud? cool!

Doe je dat met een plastic lambretta'tje, kijkt niemand nog naar je scooter... Misschien is deze binnen 50 jaar wél de moeite. Maar voor mij nu zeker niet!

Voor diegenen die er toch over denken, geniet ervan en post zeker je ervaringen!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...