Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GL MISA Restauratie - Vrouw aan de macht ;-)


Wormwheel

Aanbevolen berichten

  • 8 maanden later...

Komt wel goed. Ziet er al ferm uit.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

die tube inotyol is da voor tegen da ge last hebt van uw gat op da zadel (met die slangenhuid ):-)

Link naar reactie

Da's een gat in de markt Katleen! Mooi werk.

Op de derde foto staat het zwarte zadel met een zigzagsteek. Is dat te doen met een gewone naaimachine doorheen het dikke rubber dat eronder zit? (Ik ben ook een Donza zadel aan het restaureren en een aantal steken zijn losgekomen)...

Link naar reactie

@Rouffio: gevaarlijke beesten die slangen...

Edwin, een machiene dat leer en ander dik materiaal kan stikken staat al lang op mijn verlanglijstje... Het zwarte zadel zat onder de kapotte hoes en heb ik hier en daar ook moeten herstellen. Je geraakt erdoorheen met naald en draad. Op de plaatsen waar dit niet gaat klop ik de gaatjes voor met een nagel en hamer.Is het mogelijk eens een foto te posten van jouw zadel, ik ben wat nieuwsgierig.

Link naar reactie

Goh,Wat netjes is dat Zadel geworden...

Ga vd Winter beginnen met GS160,Zit ook oud Zadel op,Wou een "nieuwe" kopen,maar dit is wel heel leuk!

Succes en veel plezier,

Karin

Link naar reactie
@Rouffio: gevaarlijke beesten die slangen...

Edwin, een machiene dat leer en ander dik materiaal kan stikken staat al lang op mijn verlanglijstje... Het zwarte zadel zat onder de kapotte hoes en heb ik hier en daar ook moeten herstellen. Je geraakt erdoorheen met naald en draad. Op de plaatsen waar dit niet gaat klop ik de gaatjes voor met een nagel en hamer.Is het mogelijk eens een foto te posten van jouw zadel, ik ben wat nieuwsgierig.

Dit is het rubberen onderzadel van een Donza zadel. Het is niet goed zichtbaar op de foto, maar er zijn een aantal zigzagsteken losgekomen. Kan je mij expliqueren hoe jij dat bij jouw zadel hebt hersteld? Ik vermoed dat je moet werken met twee draden...?

De gele troep is een soort dunne schuimrubber die verduurd is. Daar moet ik ook nog een oplossing voor vinden.

Het naaiteam.

zadel.jpg

Link naar reactie

Enkele dagen geleden ben ik aan het zadel begonnen, het zag er nog redelijk goed uit.01102011300.jpg

Eerst de patroontjes gesneden en verstevigd05102011340.jpg

06102011351.jpg

Eerst het biesje met spelden vastzetten, dan met de hand alles aaneen rijgen en tot slot met het machien alles stikken08102011356.jpg

08102011379.jpg

08102011380.jpg

Nu nog de onderzijde afwerken en metalen clipjes bevestigen en klaar is kees?

Groetjes

Link naar reactie

Voor de zigzag steek met de hand ga je eerst boven-onder-boven-onder.Op de foto zie je de krijtlijnen die ik getrokken heb als hulpmiddeltje, jij gebruikt het best de gaten van de losgekomen stiksels.

13102011404.jpg

Als je aan het eind gekomen bent van het te herstellen stuk keer je gewoon terug onder-boven-onder-boven.13102011408.jpg

13102011410.jpg

Hopelijk is het wat duidelijk? Anders laat je het maar weten!

Succes en veel plezier,

katleen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...