Thirteen Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 Hey Vespisten, Ik ben nieuw hier op het forum en wou me dus even voorstellen. Ik ben net de trotse eigenaar geworden van een Vespa 50 Special uit 1972. Het gaat hier om een volledig gerestaureerd exemplaar, daar ik zelf de tijd niet heb om er aan te beginnen. Op termijn zou ik wel graag enkele dingen personaliseren zoals hier een daar een leuk stickertje aanbrengen, een ander uitlaatje, ... Ik heb wel al een vraagje, is het normaal dat de Vespa standaard (standaard uitlaat en 50 cc cilinder) op de teller vlotjes naar de 75 km/h gaat. De persoon die mij deze verkocht heeft beweert dat ze hem zelf zo gekocht heeft en dat deze in Italie is gerestaureerd. Ik heb alle officiele Italiaanse documenten en zelfs een attest dat bewijst dat de scooter in Italie niet gestolen is meegekregen. Ze hebben me verteld dat er een nieuwe cilinder, carburator, luchtfilter, ... op zit en alles zag er dan ook heel goed en nieuw uit, maar ik vraag me af of het misschien mogelijk is dat er een LML blok onder zit. Moet ik me in dat laatste geval over iets zorgen gaan maken? Grtz Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 Profciat en welkom ! De special was ook mijn eerste veronvering ) Die rijden bangelijk. Volgens mij steekt er een 90 cilinder onder als ze al 75 haalt...In ieder geval oppassen voor de smurfen dus ! Groeten Tom Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 Een LML- blok zal er niet ondersteken, dit is namelijk een large frame motor en past niet op een small frame. Het is wel heel waarschijnlijk dat de cilinder een 75cc (DR) is. De kilometertellers van "vespa" durven ook nogal eens liegen. Neem eens je max. snelheid met bvb een GPS of met een volgwagen. Welkom trouwens op het forum! Hopelijk ga je niet te ver in het personaliseren...)) Groetjes, nero. Link naar reactie
Thirteen Geplaatst: 26 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 Ik heb hem van een braaf schooljuffrouwtje gekocht, ik verwacht niet dat die er een 75 cc heeft onder gepropt. En al liegt de kilometerteller dan misschien, hij gaat er ook geen 25 a 30 km naast zitten he. Ik test even met een volgwagen erbij en ik laat jullie wel iets weten. Wat dat personaliseren betreft ben ik niet van plan er een zootje van te maken, gewoon een leuk stickertje, misschien white walls en een opvallender uitlaatje. Zijn er voor die laatste misschien suggesties? Had al een mooie Polini gezien. Grtz Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 met "niet te ver in het personaliseren gaan" bedoelde ik hem niet in prak rijden, voor de rest: laat je verbeelding maar werken:)) Groetjes, nero. Link naar reactie
cee Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 ik heb een simonini uitlaat op m'n pk, heel content van, enkel maakt deze enorm veel lawaai, heb het geprobeerd in combinatie met m'n Dr75cc cilinder, maar dan valt het echt wel op dat je te snel rijd qua geluid enzo zou je niet gewoon je uitlaat behouden? want als je zegt dat je al 75 rijd met gewone uitlaat, zal dat waarschijnlijk alleen maar sneller worden met ander uitlaatje. groetjes, Cédric Link naar reactie
bardi Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 Thirteen, Als die juffrouw de Vespa niet restaureerde maar iemand anders, kan die er natuurlijk wel een grotere cylinder op gezet hebben... Als je al 75 km/u kan, zou ik er persoonlijk geen andere uitlaat onderhangen...dan ga je qua uiterlijk en snelheid iets te veel (op)vallen...lees de rollen op en miserie... Mvg en welkom, bardi Link naar reactie
Thirteen Geplaatst: 26 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 Ik vroeg me ook nog af of het te doen is om met 2 te gaan rijden op een Special. Het lijkt mij echt zo oncomfortabel op zo'n klein ding. Ik heb nl een vriendin die af en toe wel eens zal mee willen rijden. Grtz Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 Hartstikke knus! Foto van 3 jaar terug. Ik had wel versterkte veren derop Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 lijkt me ook niet gemakkelijk om zo te blijven staan voor de foto )) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 Een vriend van me staat aan de achterkant tegen te houden dat we omvallen Het moet wel fake zijn, want in het echt mag je natuurlijk nooit in een shirtje en slippers op een scooter stappen! Tsk, tsk, tsk! @13: moet je wel je mono zadel voor een duo zadel vervangen, anders zit ze echt niet lekker Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 @Maarten: Vette foto! Groetjes, nero. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 Gewoon een motornummerplaat aanvragen hé, lijkt me simpeler. Dan rij je op de baan, een stuk veiliger. Link naar reactie
cee Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 gaat dat wel voor een 50cc? groetjes, cee Link naar reactie
Thirteen Geplaatst: 26 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 Dat heb ik me ook al zitten afvragen, als je nu onder je 50 cc een 70 cc steekt, kan je die dan als motor inschrijven en verzekeren? Is het ook niet aan te raden als je er een snelle 50 cc van maakt dat je remmen en dergelijke gaat aanpassen? @ mr 160: er staat een duo zadel op, de foto's op mijn profiel zijn de foto's die de vorige eigenaar had gemaakt. Die had op haar beurt al een ander zadel gemonteerd, ik ben dus eigenlijk op zoek naar een sportzadel om af en toe toch eens te kunnen afwisselen. Waar vind ik zo'n zadel nieuw, want ik ben niet van plan om op buitenlandse sites te gaan bestellen (heb daar slechte ervaringen mee) Grtz Link naar reactie
cee Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 ik bestel al mijn onderdelen op sip scootershop. is een site uit het buitenland, maar heb hier nog nooit problemen mee gehad. je kan ook eens gaan horen bij vespaverdelers in de buurt. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 Elke 50 cc kan je als moto inschrijven, zolang je 18 jaar bent. En je je verzekering aanpast. Je moet wel een B rijbewijs, reeds twee jaar, hebben. Dus vanaf 20 jaar. Gtz Pieter Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 Elke 50 cc kan je als moto inschrijven, zolang je 18 jaar bent. En je je verzekering aanpast. Je moet wel een B rijbewijs, reeds twee jaar, hebben. Dus vanaf 20 jaar.Gtz Pieter Dit is wel het eerste wat ik hiervan hoor, Wil dit zeggen dat ik mijn pk 50 xl kan inschrijven als moto? ik rij al 7 jaar met da auto. grtz Link naar reactie
EriX Geplaatst: 26 augustus 2010 Delen Geplaatst: 26 augustus 2010 Elke 50 cc kan je als moto inschrijven Dit is dus niet correct. Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 27 augustus 2010 Delen Geplaatst: 27 augustus 2010 Elke 50 cc kan je als moto inschrijven Dit is dus niet correct. Affirmatief. Dit gaat NIET!! Link naar reactie
gunter Geplaatst: 27 augustus 2010 Delen Geplaatst: 27 augustus 2010 Moet nu wel zeggen dat het een vriend van mij vroeger toch ook gelukt was ,die had een honda mtx 50cc en heeft die later als moto kunnen inschrijven. Hoe weet ik niet. Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 27 augustus 2010 Delen Geplaatst: 27 augustus 2010 Juist,Heb dat vroeger ook zelf gezien toen ik met 50cc-kes rondreed dat maten van mij een motorplaat op hun 50cc hadden. Maar da's lang geleden,misschien is de wetgeving hierover veranderd Link naar reactie
EriX Geplaatst: 27 augustus 2010 Delen Geplaatst: 27 augustus 2010 Vroeger is niet NU hé mannekes! @ Gunter: Een MTX had je ook in 80cc uitvoering, dus waarschijnlijk een framenummer van 80cc gebruikt in het geval van die 50cc. Link naar reactie
gunter Geplaatst: 27 augustus 2010 Delen Geplaatst: 27 augustus 2010 Zou kunnen,als ik hem nog eens zie zal ik het hem eens vragen. Link naar reactie
JJP Geplaatst: 27 augustus 2010 Delen Geplaatst: 27 augustus 2010 Leuke Special, persoonlijk zou ik de zwarte vloermat eraf halen, vind ze altijd erg lelijk. De mooie aluminium strips die er onder zitten zijn stukken charmanter. Bovendien blijft er onder zo'n mat altijd water staan = roest op den duur. \ Edit: Rijden met je meisje achterop is inderdaad erg gezellig. Doe dit al jaren en is echt geen probleem. Toegegeven, op haar PK 50 zit je wat rianter, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar mijn 50 Special of 50 N. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.