Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Effe voorstellen


Thirteen

Aanbevolen berichten

Hey Vespisten,

Ik ben nieuw hier op het forum en wou me dus even voorstellen.

Ik ben net de trotse eigenaar geworden van een Vespa 50 Special uit 1972. Het gaat hier om een volledig gerestaureerd exemplaar, daar ik zelf de tijd niet heb om er aan te beginnen. Op termijn zou ik wel graag enkele dingen personaliseren zoals hier een daar een leuk stickertje aanbrengen, een ander uitlaatje, ...

Ik heb wel al een vraagje, is het normaal dat de Vespa standaard (standaard uitlaat en 50 cc cilinder) op de teller vlotjes naar de 75 km/h gaat.

De persoon die mij deze verkocht heeft beweert dat ze hem zelf zo gekocht heeft en dat deze in Italie is gerestaureerd. Ik heb alle officiele Italiaanse documenten en zelfs een attest dat bewijst dat de scooter in Italie niet gestolen is meegekregen. Ze hebben me verteld dat er een nieuwe cilinder, carburator, luchtfilter, ... op zit en alles zag er dan ook heel goed en nieuw uit, maar ik vraag me af of het misschien mogelijk is dat er een LML blok onder zit. Moet ik me in dat laatste geval over iets zorgen gaan maken?

Grtz

Link naar reactie

Een LML- blok zal er niet ondersteken, dit is namelijk een large frame motor en past niet op een small frame.

Het is wel heel waarschijnlijk dat de cilinder een 75cc (DR) is.

De kilometertellers van "vespa" durven ook nogal eens liegen. Neem eens je max. snelheid met bvb een GPS of met een volgwagen.

Welkom trouwens op het forum!

Hopelijk ga je niet te ver in het personaliseren...:)))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik heb hem van een braaf schooljuffrouwtje gekocht, ik verwacht niet dat die er een 75 cc heeft onder gepropt.

En al liegt de kilometerteller dan misschien, hij gaat er ook geen 25 a 30 km naast zitten he. Ik test even met een volgwagen erbij en ik laat jullie wel iets weten.

Wat dat personaliseren betreft ben ik niet van plan er een zootje van te maken, gewoon een leuk stickertje, misschien white walls en een opvallender uitlaatje.

Zijn er voor die laatste misschien suggesties? Had al een mooie Polini gezien.

Grtz

Link naar reactie

ik heb een simonini uitlaat op m'n pk, heel content van, enkel maakt deze enorm veel lawaai, heb het geprobeerd in combinatie met m'n Dr75cc cilinder, maar dan valt het echt wel op dat je te snel rijd qua geluid enzo :)

zou je niet gewoon je uitlaat behouden? want als je zegt dat je al 75 rijd met gewone uitlaat, zal dat waarschijnlijk alleen maar sneller worden met ander uitlaatje.

groetjes,

Cédric

Link naar reactie

Thirteen,

Als die juffrouw de Vespa niet restaureerde maar iemand anders, kan die er natuurlijk wel een grotere cylinder op gezet hebben...

Als je al 75 km/u kan, zou ik er persoonlijk geen andere uitlaat onderhangen...dan ga je qua uiterlijk en snelheid iets te veel (op)vallen...lees de rollen op en miserie...

Mvg en welkom, bardi

Link naar reactie

Een vriend van me staat aan de achterkant tegen te houden dat we omvallen :P

Het moet wel fake zijn, want in het echt mag je natuurlijk nooit in een shirtje en slippers op een scooter stappen! Tsk, tsk, tsk!

@13: moet je wel je mono zadel voor een duo zadel vervangen, anders zit ze echt niet lekker ;)

Link naar reactie

Dat heb ik me ook al zitten afvragen, als je nu onder je 50 cc een 70 cc steekt, kan je die dan als motor inschrijven en verzekeren? Is het ook niet aan te raden als je er een snelle 50 cc van maakt dat je remmen en dergelijke gaat aanpassen?

@ mr 160: er staat een duo zadel op, de foto's op mijn profiel zijn de foto's die de vorige eigenaar had gemaakt. Die had op haar beurt al een ander zadel gemonteerd, ik ben dus eigenlijk op zoek naar een sportzadel om af en toe toch eens te kunnen afwisselen. Waar vind ik zo'n zadel nieuw, want ik ben niet van plan om op buitenlandse sites te gaan bestellen (heb daar slechte ervaringen mee)

Grtz

Link naar reactie

ik bestel al mijn onderdelen op sip scootershop. is een site uit het buitenland, maar heb hier nog nooit problemen mee gehad.

je kan ook eens gaan horen bij vespaverdelers in de buurt.

Link naar reactie
Elke 50 cc kan je als moto inschrijven, zolang je 18 jaar bent. En je je verzekering aanpast. Je moet wel een B rijbewijs, reeds twee jaar, hebben. Dus vanaf 20 jaar.

Gtz Pieter

Dit is wel het eerste wat ik hiervan hoor,

Wil dit zeggen dat ik mijn pk 50 xl kan inschrijven als moto? ik rij al 7 jaar met da auto.

grtz

Link naar reactie

Leuke Special, persoonlijk zou ik de zwarte vloermat eraf halen, vind ze altijd erg lelijk. De mooie aluminium strips die er onder zitten zijn stukken charmanter. Bovendien blijft er onder zo'n mat altijd water staan = roest op den duur. \

Edit:

Rijden met je meisje achterop is inderdaad erg gezellig. Doe dit al jaren en is echt geen probleem. Toegegeven, op haar PK 50 zit je wat rianter, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar mijn 50 Special of 50 N.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...