WVb Geplaatst: 1 juli 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2010 merci, inderdaad om de 5000km. Het kost gewoon veel geld als je veel km doet. Hoop dat mijn Pirelli's het even volhouden en ben blij dat ik net bij dealer stond als de pomp het begaf. groet Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 20 juli 2010 Delen Geplaatst: 20 juli 2010 Quote : " Als ik er mee rondrij, schraapt die zijstaander tegen de grond bij een linkse bocht. Omdat dit gebeurde bij gewoon rijgedrag, ben ik dat toch eens nader gaan onderzoeken. Het armpje dat aan de zijstaander hangt, was bij mijn model anders van vorm dan bij een nieuwe. Ik heb dat dus bijgeplooid, zodat dat hoger komt te hangen. Nu moet je al extreem rijden om dat te schuren." Klopt perfect : hendeltje van zijstandaard schuurt na een zekere tijd en intensief gebruik van de zijstandaard tegen de grond bij linkse bocht (met die zware voet plooi je het hendeltje blijkbaar steeds een beetje meer naar onderen). Mijn dochtertje van 12 is dan altijd kwaad als ze achterop zit en het metaal over de grond schuurt ... Hendeltje omhoog plooien is dé oplossing. Wel eerst een ontbijtje nemen van spek met eieren, voor de zo-oud-als-ik-ken doe een zware werkhandschoen aan dan doet het minder pijn en plooi voorzichtig zodat de lassen niet breken. Ik hab dat ding op 15.000 Km al een keer of vier omhoog moeten plooien. Als het goed hoog zit raak ik er géén grond meer mee. Binnenkort zal het wel metaalmoeheid gaan vertonen en aan vervanging toe zijn. De laatste tijd druk ik de standaard altijd hééééél voorzichtig naar beneden met men voetje ... Link naar reactie
poeschi Geplaatst: 26 juli 2010 Delen Geplaatst: 26 juli 2010 Een vraag is da een probleem pirelli voor en bridgstone achter. Tis omdat de voorband nog nie versleten is. groetjes poeschi... Link naar reactie
mgent Geplaatst: 26 juli 2010 Delen Geplaatst: 26 juli 2010 Neen Noel, geen probleem. Link naar reactie
han01 Geplaatst: 10 november 2010 Delen Geplaatst: 10 november 2010 Vandaag dan nieuwe banden laten zetten. De Pirellis waren na 8.000 km aan vervanging toe. Ze waren nog niet helemaal op, ik denk dat er nog een 100 km mee had kunnen rijden. Maar met het gure winterweer wilde ik toch liever goed winterbanden. Het zijn Michelins geworden. Ik las er hier goede commentaren over, mijn dealer rade ze aan en hij kon ze gelijk erop zetten. (hij had nog andere banden liggen ook). Over de Pirellis niets dan lof... Ze vertoonden al wat slijt na 1000 km, maar dat zal we normaal zijn. Ik denk dat 8.000 km best OK is voor een setje banden. De voorband is trouwens nog OK. Ik heb hem meegenomen om er in de zomer terug de Pirellis op te zetten. Morgen na de Klaprozenrit laat ik weten hoe de Michelins me bevallen. De Pirellis voelden de afgelopen dagen in de regen echt wel zoekerig, maar de achterband was dan ook zo goed als op. Ben wel verschoten van de prijs. Alles bij elkaar was het € 190: € 61 per band, € 60 voor het plaatsen en dan nog recupel en lijm... Is dat bij iedereen zo duur? Ik heb geen problemen met de standaard die aan grond komt, maar ik rijd dan ook gelijk nen bompa. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 10 november 2010 Delen Geplaatst: 10 november 2010 Ik zou dan morgen wel driedubbel voorzichtig zijn, nat, glad en nieuwe banden.. Link naar reactie
han01 Geplaatst: 10 november 2010 Delen Geplaatst: 10 november 2010 @MGent: zijn nieuwe banden dan een probleem? Hoelang noemt me ze nieuw? 100 km of is er meer nodig?? Link naar reactie
olivier_vespa Geplaatst: 10 november 2010 Delen Geplaatst: 10 november 2010 zever , ik raak rechts met mn uitlaat en links met de pekkel ! perfect mogelijk ! Link naar reactie
dommel Geplaatst: 11 november 2010 Delen Geplaatst: 11 november 2010 Knap .. bewondering alom ! 't Voelt bijna aan alsof ik aan je voeten wil liggen de volgende keer ik je tegenkom ... En stop voortaan met zulke uitspattingen ! Als er vragen gesteld worden omtrent "veiligheid" (met een grote "V") wuif dat dan niet zomaar weg ... adviseer om 't rustig aan te doen, je collega's zullen er zeker verder mee geraken ... 's Mijn gedacht hé ! Link naar reactie
ePit Geplaatst: 11 november 2010 Delen Geplaatst: 11 november 2010 Ben zelf ook na 9000 km rustig rijden overgestapt van de standaard Pirelli naar de nieuwe Michelin Citygrip Rear Tire. De Pirelli GTS 23 en 24 zijn banden van vrij zachte rubber maar met een fantastische grip en een zeer mooi profiel. Na de wissel merkte ik onmiddellijk op dat de Michelin veel smaller is niet tegenstaande het allebei 130 banden zijn. Michelin meet de boog en Pirelli rechtdoor van wang tot wang. Dus eigenlijk zijn de Pirelli's stoerder... Bij de Michelin City Grip (http://www.motorcycle-superstore.com/5/32/404/28198/ITEM/Michelin-City-Grip-Rear-Tire.aspx) is er een centraal loopvlak zonder groeven waardoor ik verwacht dat die net iets langer meegaan en ik ervaar nu minder bibber op mijn stuur (heb een topbox). Nu nog afwachten hoelang de Michelins meegaan... Hopelijk 10.000 km! Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 11 november 2010 Delen Geplaatst: 11 november 2010 Mijn pirelli achterband heeft 10000km meegegaan. De vorige eigenaar was wel een vrouw dus dat wil misschien ook wat zeggen qua rijgedrag, ze reed ook niet veel. Nu 11500km en heb nog steeds dezelfde voorband. Link naar reactie
han01 Geplaatst: 11 november 2010 Delen Geplaatst: 11 november 2010 Ik kan alvast meegeven dat ik zeer tevreden van de Michelins... Nagenoeg heel de dag in de kou en de regen gereden (klaprozenrit) en ik had echt heel veel grip. Met de Pirellis was dat echt minder, ook als die nog in goede staat waren werden die zoekerig als het serieus aan het regenen ging. Twee keer brak het achterwiel uit, maar dat was twee keer in de modder, welke banden je ook hebt staan,... een laagje moddder verteren ze niet. Ik geef binnen enkel weken een update ;-) En euh: eerst 50 km rustig inrijden volstaat. En ook ook nog: neen nog steeds geen enkele keer de standaard tegen de grond gekregen (tijdens het rijden). Link naar reactie
mgent Geplaatst: 11 november 2010 Delen Geplaatst: 11 november 2010 Je reed dan ook als een watje vandaag ;-) ;-) ;-) Link naar reactie
han01 Geplaatst: 11 november 2010 Delen Geplaatst: 11 november 2010 Ik rijd altijd als een watje, behalve als er opdringerige 4x4's in de buurt zijn, dan kan ik mijn demonen niet onderdrukken. Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 november 2010 Delen Geplaatst: 11 november 2010 ...of als er een 2-stroke achter je "hangt"! )) Groetjes, nero. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 11 november 2010 Delen Geplaatst: 11 november 2010 Dat zal dan wel op de heen of terugweg geweest zijn hé Pieter. Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 november 2010 Delen Geplaatst: 11 november 2010 Op de terugweg. Op de heenrit hebben we een fotosessie gedaan (flitspalen genoeg.)) ) ps: bedankt voor de pinupfoto's van Siska. Die komen in mijn kot waar ik vele uren hoop door te brengen!! Maar het ging hier toch over "bandjes"? Misschien niet helemaal offtopic.)) Groetjes, nero. Link naar reactie
KaBé Geplaatst: 15 november 2010 Delen Geplaatst: 15 november 2010 Ik heb nu sinds een 500 km een Michelin steken en ben er toch niet helemaal tevreden over bij nat weer. Mijn Savabandje was na 5000km versleten ... Als ik nu rijd bij regenweer voel ik regelmatig dat mijn achterwiel uitbreekt. Misschien beter voor een regenband opteren de volgende keer ? Link naar reactie
ePit Geplaatst: 16 november 2010 Delen Geplaatst: 16 november 2010 Alle nieuwe banden moeten grondig ingereden worden. Bij de productie van banden gebruikt men lossingsmiddelen die voorkomen dat de nieuwe band in de matrijs blijft kleven. Deze stof zorgt er helaas voor dat een nieuwe band ook minder grip heeft op de weg. Daarom is het een goed idee om de band voorzichtig in te rijden over het hele loopoppervlak. 150 km op de snelweg zal enkel het middenloopvlak inrijden en je schuift meestal in een te snel genomen bocht... Dus zorg ook dat de zijkanten van je band voorzichtig ingereden zijn. Als de ontluchtingsstoppeltjes nog op je band staan, dan is er zeker nog voorzichtigheid geboden! Als de stoppels weg zijn, mag je gassen http://www.flickr.com/photos/rakuchinaphoto/4461542428/in/photostream/ Link naar reactie
peetse Geplaatst: 15 december 2010 Delen Geplaatst: 15 december 2010 vooraan: Bridgestone HOOP B02 120/70-12 achter: Bridgestone HOOP B02 140/70-12 bodemspeling meer dan genoeg. pikkel laten slepen is niet moeilijk. de carrosserie lukt ook als het moet. Link naar reactie
Filip Bauwens Geplaatst: 12 april 2013 Delen Geplaatst: 12 april 2013 Ik heb met de originele Sava achterband 8000 km gedaan en met de Sava voorband 20000. Achteraan ondertussen al 12000 km met een Bridgestone Hoop en volgens mijn dealer nog goed voor een paar 1000. Wilde de voorste ook laten vervangen door een Bridgestone Hoop, maar volgens mijn dealer is de snelheidsindex van 120 km/h te laag voor een 300. Hij raadt Pirelli aan maar lees hier toch niet zo'n positieve commentaren. Ik hou bovendien van het ronde profiel van de Bridgestone; de zijrandjes aan de Sava's zijn hatelijk, dus niet ça va :-) Iemand een Hoop voorband? Link naar reactie
DAXX Geplaatst: 12 april 2013 Delen Geplaatst: 12 april 2013 Ik laat er volgende week Michelin city grips op leggen,omdat ik die Pirellis ( S25) niet vertrouw,al een paar keer nen uitbraak gehad op nat wegdek,en dan is uw vertrouwen snel weg,mochten die Michelins hetzelfde gedrag vertonen,hoort ge mij hier volgend jaar wel terug )) CHEERS Link naar reactie
dewiene Geplaatst: 12 april 2013 Delen Geplaatst: 12 april 2013 Heel bizar!!. Met 3 personen 3 vespa's gekocht(250gts). Ze staan bij de dealer, en wat zie ik! mijn vespa heeft pirelli's, de vespa van mijn vriend heeft bridgestones, de derde vespa heeft sava banden. Die italianen pompen daar maar wat rubber onder zeker? Ook het instrumentenbord is totaal verschillend. Ben benieuwd naar de verklaring hiervoor van de fabrikant, hoever moet je op den duur de specs gaan uitpluizen als je wilt weten wat je krijgt voor je geld Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 17 april 2013 Delen Geplaatst: 17 april 2013 250 verkopen ze toch al nen tijd niet meer... allemaal oude stock met wat maanden verschil tussen zeker Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.