Ga naar inhoud
Vespaforum.be

op zoek naar de perfecte banden!


WVb

Aanbevolen berichten

Ik heb nu 1000 km met mijn gts 300 en pirelli bandjes.

Slijtage ? niks te zien hoor bij mij en ik rij ook graag hard.

Xerox, als ik je met mijn 4x4 tegenkom zal ik eens simpel mijn duim tonen.

Als je onnozel ga doen zal het andere vinger zijn hoor.

Gewoon gewoon doen ook met je wesp ... slijtage na 1000 km zegt meer over jezelf dan over pirelli

Link naar reactie

@Philippe (off topic)

Ik rij meestal niet zo hard hoor, zoals ik al aangaf ik rijd gelijk nen bompa.

Maar pipo's met ne 4x4 die worden ingehaald door een wesp gaan elke keer op hun gaspedaal duwen, elke keer opnieuw.

Ze steken geen vinger op, ik trouwens ook niet. Ik probeer het hoffelijk te houden. Dat ze 90 of meer rijden waar je maar 70 mag is voor eigen rekening. Ik houd me aan de 70.

(On topic)

Ik las elder dat sommigen hun pirelli's al na 3000 km aan vervanging toe waren. Ik stel alleen maar vast dat mijn pirelli's na 1000 km al serieus wat slijt vertonen. Zal laten weten wanneer ze aan vervanging toe zijn.

Link naar reactie

tsss ... over pipo's met ne 4x4 ... scheer toch niet iedereen sowieso over dezelfde kam ...

Ik ben ook ne "pipo" met ne 4x4 ... en vertoon dat ergerlijk gedrag niet hoor ! AL hoewel ... als ik door een wesp voorbij gestoken wordt .. ben ik ook jaloers ... dat de mijn thuis staat !! ;-)

Link naar reactie
"Bij een bocht naar links schuurt de zijstaander tegen de grond"

Awel "Joebar" dan wil ik u is zien rondrijden...da gezever dat de zijstaander steeds tegen de grond sleept is zever!!! Als ge op circuit zou rijden en met slicks tot daaraan toe,dan kunt ge uw wesp meer inleunen,maar op de openbare weg is er meer dan voldoende grondspeling met de zijstandaard...en dan nog met "sava-bandjes"...: ) laat me niet lachen!!!

Volgens mij hebt ge uwe zijstandaard al is geschuurd toen ge snel uwe vespa binnen wilde duwen als er nen druppel regen viel ; )

Ik rij zelf ook met sava-bandjes en kom ook regelmatig met de zijstandaard tegen de grond. Vooral op ronde punten heb ik dit wel eens voor. Heb wel een sportievere rijstijl. (hiervoor 8jaar motor-rijervaaring) Je mag altijd is achter mij komen rijden als je me niet gelooft. (en als je kan volgen) :)

Link naar reactie

@philippe_:eeeuuuh...ik ben het niet he die alles dichtsmijt voor 4x4's he!!!...dus hou uw vingers maar gewoon aan het stuur als ge met uwe 4x4 rijdt ;-)

@GTS 250 ABS: op een rond punt dan nog met sava-bandjes?!...met 8j motorervaring zou je moeten weten dat je enkel heel plat kan gaan als je voldoende snelheid hebt,zeker dat de zijstandaard is ingeklapt als die raakt :D

Link naar reactie

Aan XEROX666: De grondspeling van een vespatje is redelijk beperkt hoor. Is in verhouding vergelijkbaar met die van een chopper. Dus echt extreem plat moet je niet gaan om de grond te tikken. Niet dat ik daar een sport van maak hoor. Wat de banden betreft wil ik maar 1 ding zeggen en dat is da we met 21pk rondrijden en niet met 121pk. Het is niet van groot belang zoals op een supersport om dit allemaal aan de grond te houden. Geen extreme helingshoek en geen extreme power. Sava's zijn voldoende,zeker voor bij een zonnig weertje.

Maar er zijn natuurlijk wel betere banden he.

Link naar reactie

wel ik heb vanmiddag als testje de vespa (stilstaand) zo laten overhellen dat de zijstandaard de grond raakt.

conclusie: ik zeg niet dat het onmogelijk is om de grond hiermee te raken,maar dan moet je in mijn ogen extreem goed kunnen rijden want als je de hellingshoek van de vespa ziet...wel die is ook extreem en "belief me" grondspeling is er meer dan genoeg,ik twijfel zelfs of de banden die hellingshoek aankunnen.

Wat de chopper betreft dat kan ik zeer binnenkort uittesten,vandaag men 1e deel motolessen gevolgd,morgen de resterende uurtjes en dan eindelijk op men chopper touren

Rijschool was met Kawa Ern-6 of zoiets...zalig machientje!!!

Link naar reactie

Veel hangt ook af van je rijstijl. Er zijn er die naast u vespa gaan hangen waardoor de vespa redelijk recht blijft. Als je u vespa meer in de bocht naar beneden duwt gaat die veel platter en korter door de bocht waardoor je meer kans hebt van de grond te tikken met de zijstandaard.

Veel plezier met de rijlessen. Tzijn leuke machientjes die er-6 Ik heb leren rijden met er-5.

Welke chopper heb je?

Mijn CV: 2jaar piaggio ciao, 2jaar suzuki savage650(chopper), 4jaar suzuki bandit 600(naked bike), 2jaar suzuki sv 1000sz (twin sport) en nu 1jaar vespa gts 250 abs en die laatste is de leukste en de mooiste!

Link naar reactie

@GTS 250 abs: Suzuki Marauder 800 van 1999,ik heb de motor van men vader gekregen omdat hij ermee stopt.

Maar ben sterk aan het overwegen om me ook zo een er-6n aan te schaffen omdat die toch een pak wendbaarder is dan de Marauder.

De oefeningen met die Kawa zijn perfect te doen,denk dat de Marauder hiervoor toch niet echt geschikt is,vooral dan voor de 8-jes draaien.

Link naar reactie
wel ik heb vanmiddag als testje de vespa (stilstaand) zo laten overhellen dat de zijstandaard de grond raakt.

Dan toch misschien een event organiseren? ;-) Ik heb het ook geprobeerd stilstaand maar als de vering zacht staat en er zit een zware mens op kom je toch al een stukje lager,,,, niet?

Link naar reactie

Ik rij al 15 jaar intensief met de moto (straat + circuit).

De Vespa is er onlangs bijgekomen, vooral voor het vrouwke.

Als ik er mee rondrij, schraapt die zijstaander tegen de grond bij een linkse bocht.

Omdat dit gebeurde bij gewoon rijgedrag, ben ik dat toch eens nader gaan onderzoeken.

Het armpje dat aan de zijstaander hangt, was bij mijn model anders van vorm dan bij een nieuwe.

Ik heb dat dus bijgeplooid, zodat dat hoger komt te hangen.

Nu moet je al extreem rijden om dat te schuren.

Een te zachte vering in combinate met ne zware mens verminderd de grondspeling aanzienlijk.

Ge zou stom staan als ge moest zien hoeveel de zachte achterveer indrukt in een snelle bocht.

Link naar reactie

Ik rijd momenteel (laatste week) nog met de grootste kutband aller tijden die luistert naar de naam "Golden Boy". Bij droog weer even wat steviger in de remmen gegaan en hij slipte onmiddellijk. Heb mij het afgelopen jaar geen seconde veilig gevoeld met die rommel. Vespashop heeft die erop gezet als "huisband". Waarom gebruiken die eigenlijk geen deftige merken? Als ik Pirelli vraag is dat een probleem dus nu worden het Michelins.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

4200km op 18 dagen, mooi gereden , elke dag minimum 1 keer getankt ... kunde eigenlijk een grotere tank steken ? Wanneer ik ga werken met de vespa moet ik om de 2 dagen tanken, echt wel vervelend...zeker als ik 's avonds te lui ben om te tanken en ik 's morgens verplicht ben om bij den dure total te gaan aan de rijnkaai

In ieder geval had ik hier een jaar geleden gepost da sava banden wel ok waren en dak het verschil toch ni zou voelen , heb er nu nooit problemen mee gehad , maar moet toch toegeven dak het verschil me michelin die er nu opligt wel degelijk voel

'golden boy' , wa is da nu voor ne naam ??? Golden Boy , The Gay tire...

Link naar reactie
kunde eigenlijk een grotere tank steken? Wanneer ik ga werken met de vespa moet ik om de 2 dagen tanken, echt wel vervelend...zeker als ik 's avonds te lui ben om te tanken en ik 's morgens verplicht ben om bij den dure total te gaan aan de rijnkaai

Oplossing: minder lui zijn? :-)

Link naar reactie

voor die oplossing ben ik echt wel slecht bezig , ik woon aan den industria en gebruik toch mijne PK50 om naar den bar du port te rijden (afstand: 500 meter)...btw als ge daar dezer dagen gaat zitten kunde op een uur tijd minstens 10 vespa rijders me hunne short , zonnebril en sletsen en vooral veel zjaar zien voorbijrijden...

btw op mijne PK heb ik sava white walls , die zo smerig zijn als iets door lekkende brol komende van de moteur

Link naar reactie

Inderdaad dikwijls moeten tanken hoewel ik ginder makkelijk 250km deed met tank. 2,5L/100km.

Heb m'n vesp nu exact een jaar en er staan al 14800km op de teller. Begint serieus wat te kosten aan onderhoud vermits ze om de 6000 binnen moet. Vandaag toevallig kapotte benzinepomp, weet er iemand of dit onder garantie valt?

Link naar reactie

Die benzinepomp is garantie. Is een gekend probleem bij een bepaalde serie 250 en 300.

Wat je onderhoud betreft, dat dient bij een 250 en 300 om de 5000 te gebeuren. En niet om de 6000. Beginnen op 1000, dan 3000, 6000, 10.000 en dan verder alle 5000km. Kijk maar eens in je onderhoudsboekje daar staat gedetailleerd wat er telkens dient et gebeuren. Als je vergelijkt is een vespa onderhoud niet zo duur als een motor. Tenzij je dealer je natuurlijk te veel rekent.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...