Ga naar inhoud
Vespaforum.be

op zoek naar de perfecte banden!


WVb

Aanbevolen berichten

heb mijn nieuwe gts 250ie nu 10 maanden, goed voor 10500km puur rijplezier.

Na 7000 km heb ik de originele achterband laten vervangen door een Continental.

Dit is een zeer zachte band met als gevolg dat er nu, na 3500 km, al een serieuze scheur in zit.

Waarschijnlijk door het vele zout op de weg deze winter.?

Ik vertrek binnenkort naar Italië en wil twee nieuwe schoenen steken. Iemand suggesties?

Link naar reactie

Gts 23 en Gts 24 van Pirelli ( liggen standaard op de 300, goeie banden, wel zacht en dus ook veel grip bij nat en droog

Diablo van Pirelli ( nieuwe scooterband afgeleid van de motorbanden)

Bridgestone Hoop B02 ( veel grip en veel km zowel nat als droog)

Link naar reactie

met pirelli's krijg ik altijd blijnen als ik tot in italië wandel ;-)

nu serieus - heb onlangs gekozen voor zachtere pirelli's op mijn PX en deze bevallen mij veel beter dan de hardere michelins

staan dus niet op een gts 250 ie en is een kleinere/andere bandenmaat maar ik voel het verschil wel degelijk alhoewel ik anderzijds sneller nieuwe zal moeten plaatsen

succes met je trip en grts frutsab

Link naar reactie

Ik rij voor het ogenblik met Pirelli's en ben daar tamelijk tevreden over...als ze warm gereden zijn en bij droog weer is de grip uitstekend,heb zelf een vlotte rijstijl en ik durf men bochtjes zeer vlot nemen om te kijken in hoeverre men gts kan gaan en ik kan niet zeggen dat de Pirelli's me daar al hebben teleurgesteld...maar bij nat weer is het vertrouwen gedeeltelijk weg,dan voelt de Pirelli "nerveuzer" aan...het kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten :)

Als de mijne aan vervanging toe zijn dan ga ik de Bridgestone's er is laten opleggen,heb er al veel goeds over gehoord en wil ze zeker is testen.

Link naar reactie

Ik rij al 2500km met de originele Sava bandjes en ben daar tevreden over.

Er zullen wel betere banden zijn, maar zijn die extra eigenschappen te gebruiken op een GTS??

Bij een bocht naar links schuurt de zijstaander tegen de grond.

Als ik moet vervangen komen er wel banden op van een "bekend" merk op.

Link naar reactie

heb shinko gekocht voor men gts 250 is groot verschil tegenover die sava's die er origineel oplagen, deze band heeft meer het profiel van een regenband, schuif veel minder bij nat weer, voor de twee banden 108 euro geplaatst,ben daar zeer tevreden over geeft me veiliger gevoel bij regen

groetjes freak

Link naar reactie

"Bij een bocht naar links schuurt de zijstaander tegen de grond"

Awel "Joebar" dan wil ik u is zien rondrijden...da gezever dat de zijstaander steeds tegen de grond sleept is zever!!! Als ge op circuit zou rijden en met slicks tot daaraan toe,dan kunt ge uw wesp meer inleunen,maar op de openbare weg is er meer dan voldoende grondspeling met de zijstandaard...en dan nog met "sava-bandjes"...: ) laat me niet lachen!!!

Volgens mij hebt ge uwe zijstandaard al is geschuurd toen ge snel uwe vespa binnen wilde duwen als er nen druppel regen viel ; )

Link naar reactie

Ja...ze kunnen binnenkort rondekes rond de sinksefoor gaan rijden,moet schoon zijn...vooral s'avonds,da vuurwerk van diene schurende standaard : )

wel een reglement opstellen:

-iedereen moet met sava banden rijden (kleven aan de baan,welliswaar de zijkant maar dat is bijzaak)

-in het bezit zijn van een zijstandaard (mag ook los in de hand zijn,dat maakt het ook toegankelijk voor beginnende rijders)

-het met een GTS zijn (plastiek staat goedkoper dan ijzer op de moment)

-beschermende kledij (indien de gevorderden ook de ellebogen gaan schuren)

-in het bezit zijn van geldige documenten (t'is en blijft Antwaaaaaaaaarpen he)

-donker vizier of smoke windscreen (om las-ogen te vermijden)

Link naar reactie

@Xerox

Je bent de nieuwe schioene vergeten: mintens Doc Martens zou ik zo zeggen ;-) en voor sleperkes onder de deelnemers moeten er hoefijzers onder voor extra vuurwerk, het is immers foor hé.

Serieus nu

Ik rijd met de Pirellis die bij de GTS 300 kwamen en moet zeggen dat die na 1000 km al serieus wat slijtage vertonen. De achterband toch, maar dat kan ook zaijn om dat de 300 wel zeer ferm optrekt en echt zeer leuk is om te doen.

Mijn nieuwe sport is 4 x4 een snelheidsovertredeing laten maken. ALs je ze met de wesp aan 70 per uur even voorbij rijd dan dan gaan die gasten gelijk ne zot op hun gas duwen. Als je weet waar de flitsers staan hebben ze altijd prijs.

Ik ben nu een week aan het testen, en het werkte elke keer.

Gewoon even me je wesp aanstalten maken om in te halen, en daar gaan ze. Ik weet het, dit is een beetje off topic, maar het gewoon veel te veel fun om niet even te vermelden.

Link naar reactie

terug on topic ..

vorige week de eerste keer de standaard (achter)band (laten) vervangen van m'n GTS 125ie SUPER ... net geen 10.000 km mee gedaan ... best tevreden over hoor !!!

Link naar reactie

@Xerox: ik rijd gelijk nen bompa zulle. Nooit meer dan mag,... (maar ook niet veel minder)

Maar optrekken doe ik zoals het hoort met een wesp...

Als ik het hier goed begrijp is de Bridgestone Hoop B02 de beste verhouding baanvastheid, duurzaamheid?

Link naar reactie

Tsja...de beste,voor de ene zullen dat de Bridgestones zijn en voor de andere zullen dat andere merken zijn,er zijn er wel bij die de sava's fantastisch vinden!!!

Meningen zijn verschillend he,maar mijn volgende bandjes zullen toch Bridgestones zijn ;-)

Link naar reactie

Inderdaad, was content van die pirelli's gts en nu langs achter een prielli diablo gelegd en ik voel een leuk verschil. Best aan te raden voor het kleine prijsverschil. (die oude gts band was wel iets (te) verleten dus het zou jammer zijn mocht ik geen verschil gevoeld hebben maar toch...)

Link naar reactie

Heel bizar!!. Met 3 personen 3 vespa's gekocht(250gts). Ze staan bij de dealer, en wat zie ik! mijn vespa heeft pirelli's, de vespa van mijn vriend heeft bridgestones, de derde vespa heeft sava banden. Die italianen pompen daar maar wat rubber onder zeker? Ook het instrumentenbord is totaal verschillend.

Link naar reactie

off topic @ VESPARADE :

Toen ik mijn splinternieuwe GTS250 zag bij mijn dealer,schrok ik ook even,er was een analoog dashboard gemonteerd ipv het Digitale"toerenteller,buitentemperatuurmeter,uurteller met dag-en maandaanduiding,dagteller (interess bij tankbeurt). Niets meer van dat alles,terwijl net deze futures de 250 onderscheidde van de 125 en de 300.De dealer wist ook niet waarom Piaggio dat had veranderd,navraag bij de importeur in Nederland maakte ons niets wijzer,maw,Piaggio doet wat het wil,zonder rekening te houden met de vragen of verzuchtingen van hun klanten,cfr,problemen koudstart bij de GTS125ie.

on topic:mijn GTS250 was uitgerust met Pirellie banden,gelukkig maar.

Link naar reactie

da is wel straf!!!

Als je een GTS250 bestelt met digitaal dashboard dan hoor je geen analoog te krijgen!...je betaalt er anders wel genoeg voor zeker,die Vespakes kosten een klein fortuin tegenover andere merken,dan vind ik dat Piaggio zich veel kan veroorloven!

Het verschil van banden gaat al ver genoeg,dat dashboard is er radicaal over!

Link naar reactie

De GTS250 wordt blijkbaar niet meer geleverd met digitaal dashboard,dus geen keuze meer,en geen sprake van "niet tevreden geld terug",trouwens,de dealer treft géén schuld,die wist ook niet van die wijziging,Piaggio verkoopt goed en denkt zijn zin te kunnen doen,héél gevaarlijk !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...