mr160 Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 Voor zover ik weet past dat niet plug and play, zonder te hoeven zagen in je frame en zonder een conversiestuk voor de motorarm, zoals bij Vespa's van na '59 het geval is. Maar ik zal even m'n kop houden en wachten tot er een 'I told you so' moment komt. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 maar is het electriciteits probleem dan niet opgelost? Het zou zonde zijn dat je nu zou opgeven. misschien even een update van wat er nog scheelt Link naar reactie
Valerio Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 Voor zover ik weet past dat niet plug and play, zonder te hoeven zagen in je frame en zonder een conversiestuk voor de motorarm, zoals bij Vespa's van na '59 het geval is.Maar ik zal even m'n kop houden en wachten tot er een 'I told you so' moment komt. Klopt wat je zegt,je moet al slijpen in je frame.heb zelf een faro basso weet niet als ik de motor origineel ga houden of er in px onder zetten? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 @valerio: ik zou zeggen begin er een topic over. En Google ook even op Cosa conversies voor Wideframes. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 21 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2011 Hahaha goed bezig mannen. De Vespa moet nog door de rdw keuring dus of een px blok dan werkt weet ik niet. @sindo wat werkt; claxon. kill,'achterlicht, en een kaars koplamp. Ik geef een beloning voor de gouden tip of hulp hier in de garage van € 100,00!!! Helaas woont alleen MR160 op acceptabele afstand. Thanks voor het meedenken! Vespappa Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 Alé, voor 100 ruggen. Er zijn 2 verschillende types FB's en dus ook verschillende schakelaars voorzien: http://www.vespaforum.be/nl/tech/books/alles-over-uw-scooter-vespa-125-150cc Mogelijk heb je de verkeerde schakelaar aangekocht. Storten mag op reknr: 000... Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 21 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2011 Mmmm hè ik heb hem bij classicparts in België gekocht. Wist niet dat er twee typen bestonden. Grt Jeroen Ps Nero als dat m is sta j zeker bij mij in het krijt!! Link naar reactie
sindo Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 ge ziet maar... ik heb wel de aanzet gegeven, k krijg op zijn minst een pint Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 22 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2011 Klopt Sindo! Bij het 1e Vespa treffen. Ps zou je de kleuren in de schakelaar nog eens op papier willen zetten? Vespappa Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 24 april 2011 Delen Geplaatst: 24 april 2011 Nero is echt zot, Wat weet gij eigenlijk ni? Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2011 Hallo allen, Helaas is de Vespa nog steeds niet klaar om de weg op te gaan. Schakelen gaat erg lastig omdat je twee handen nodig hebt om hem in de juiste versnelling te krijgen. De kabels gaan niet moeilijk dus verwacht ik wellicht iéts met het afstellen ván de kabels of iets intern het motorblok. Iemand nog ideeën? Grt Vespappa Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2011 Hallo allen, Helaas is de Vespa nog steeds niet klaar om de weg op te gaan. Schakelen gaat erg lastig omdat je twee handen nodig hebt om hem in de juiste versnelling te krijgen. De kabels gaan niet moeilijk dus verwacht ik wellicht iéts met het afstellen ván de kabels of iets intern het motorblok. Iemand nog ideeën? Grt Vespappa Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 het schakelen doe je dit met een draaiend motortje of gewoon zo in stilstand? bij stilstand is dit normaal hoor dat hij niet schakelt kruisje moet in de inkepingen kunnen pakken hé grtz sidvespa Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 Ofwel de kabels te strak aangespannen, ofwel sleet op het schakelapparaat. Check of het metalen rolletje mooi in de inkepingen past en de kam niet teveel speling heeft op de as (kabels wel eerst lossen vooraleer te controleren). Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2011 Hè bedankt zal eens checken! Het testen gebeurde met 1 hand aan het achterwiel te draaien overigens. Kan het ook nog zijn dat de buitenkabels te lang zijn waardoor de binnekabel te stroef gaat bij kracht op de kabel. Grt Vespappa Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 Hoi, heb je de kabels zelf ingevet ? Heeft wonderen gedaan bij de mijne. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 30 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2011 We gaan de kabels nog een keer door het vet halen grrr frustrerend zo'n hobby soms! Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 31 december 2011 Delen Geplaatst: 31 december 2011 Zou het misschien kunnen dat je kabelhulzen wat te kort zijn ? Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 31 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2011 Heb ze op maat gemaakt dus volgens mij moeten die ok zijn. Heb nog een ander blokje liggen (vm) en die schakelt vele malen makkelijker. Denk dat ik alles maar eens bij langs moet lopen. Hoop dat het blok niet gesplitst hoeft te worden :-) Grt vespappa Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 2 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2012 Goedenavond! De datum voor de keuring RDW komt steeds dichter bij en het lukt me maar niet :-( de FB goed te laten schakelen. De schakelkam is met (hand draaiend wiel) wel naar de één en twee te krijgen maar lastig in de drie. Je voelt dat als je hem in de drie wilt duwen dat hij ergens tegen aan loopt. (kabelstoppers zijn eraf btw) Iemand een bruikbare tip zodat de keuring als nog door kan gaan of beter om de afspraak te annuleren omdat het blok toch gesplitst moet worden :-( ? Grt Vespappa Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 januari 2012 Delen Geplaatst: 2 januari 2012 Het blok moet normaal niet worden geopend, het schakelapparaat kan je er toch zo uithalen (indien nodig). Heb je die moeilijkheden ook met draaiende motor en rijdend? Eventueel kan je proberen om te schakelen zonder apparaat, demonteer het en trek en duw de as naar rechts en of links terwijl je langzaam aan het achterwiel draait. Dit moet normaal vlot gaan (en dan zit de fout verderop). Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 2 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2012 Nero, bedoel je de plaat met twee schroeven voor de kam waar die selector met metalen blokje aan zit? Dank voor 't meedenken! Vespappa Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 2 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2012 Heb het al gedemonteerd hoor. Ik kan met mijn vinger de as gemakkelijk in de 1e, neutraal en 2e zetten tot dat ik hem in de 3e wil duwen. De as gaat er dan een heel klein stukje in en wordt tijdens het draaien van het achterwiel steeds weer teruggewipt totdat het wiel stopt en ik het een klein stukje de andere kant op draai. Pas dan valt de bak ik in 3e versnelling. Kan het zijn dat: 1) schakelkruis verkeerd om monteren een oorzaak is? 2) een tandwiel v\d bak verkeerd om monteren... Rarara ik zie het even niet meer. Grt Vespappa Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 januari 2012 Delen Geplaatst: 2 januari 2012 Het schakelkruis kan men dacht ik niet andersom monteren (is dit niet met een gleufje dat in de as pakt). Mogelijkheid is dat je een verkeerd schakelkruis gestoken hebt of idd een kamwiel verkeerd hebt gemonteerd, maar dit is een "wilde" gok. Misschien wachten op een tweede opinie vooraleer je het blokje open smijt. Groetjes, nero. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 3 januari 2012 Delen Geplaatst: 3 januari 2012 Hoi,Zal toch wel goed ziten!,met de hand ben je nooit zo sterk als dat je met de kabels ben... Wel al gedaan met de kabels opnieuw aangesloten en met olie er in? Word er gek van he als het niet lukt, Sterkte,Groet,AJ Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.