Vespappa Geplaatst: 23 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2010 Bedankt allen! Hij zit inmiddels in elkaar hoor met behulp van een klein busje wat er nog bij hoorde. Gas geven is nu mogelijk. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 24 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2010 Zo vandaag eens getracht een start te maken met de electra. Heeft iemand een idee hoe de schakelaar werkt/gedemonteerd kan worden om aan te sluiten? Is het de bedoeling om de draden onder die koperen stukjes te schuiven? En op het elektrisch schema staat dat de gele en zwarte draad op meerdere schakelingen contact moet maken. Verbind dit elkaar automatisch of moet er een aftakking van deze kleuren komen. Snapt iemand mij nog :-) Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 26 november 2010 Delen Geplaatst: 26 november 2010 welcome in my world Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2010 Ik las al zoiets bij jou toch? Zit jij met hetzelfde? Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 26 november 2010 Delen Geplaatst: 26 november 2010 voorlopig heb ik de lichten aangesloten (voorlamp kortgeslotenmet chassis aan bout onderzijde stuur) en tape rond de andere kabels geplakt en in de schakelaar geduwd! zo! Rotding Ze moeten in mijn schalaar gesoldeerd worden denk ik, had ze er proberen in te schuiven maar dat was geen succes... ik vrees trouwens dat ik daardoor een andere schakelaar nodig heb Ik ken trouwens ook niet veel van electriciteit, dus het aansluiten van mijn gelijkrichter, batterij e.d. gaat ook niet zo vlot. Er is niemand hier in de buurt die het kan, dus voorlopig rijd ik zo. En super rijden is het )) Groeten Tom Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2010 Hi Tom, mazzel mijne moet nog voor de keuring. Vrees dat alles dan echt moet werken anders kan ik het kenteken wel schudden. Heb vanavond nog even gekeken naar het schema en hoop het aan te kunnen sluiten. Als het werkt hoor je het. Mijn voordeel: ik heb geen accu en gelijkrichter. Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 november 2010 Delen Geplaatst: 26 november 2010 De draden moeten idd gesoldeerd worden. Kan je het schema posten? Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2010 @Laurus, tja zou ook een optie kunnen zijn maar dan wel eerst een GS op de kop tikken. Dit blijft een sport :-) Deze week wil ik beginnen met het aansluiten van alle electra. 1) Is de gestippelde lijn de aarde draad die ik zelf moet trekken en ergens aan het frame vastgezet dient te worden? 2) Waarvoor dient de zwarte pijl bij de claxon? Zo hebben de claxon en lamp beide twee draden maar waarom het achterlicht niet? Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2010 Hallo Nero. Bij deze het schema... ik snap nu alleen de volgorde nog niet van de draden op de schakelaar. Het klopt wel dat het er in iedergeval 8 totaal zijn zoals ik het nu zie. Zou top zijn als je nog toevoegingen hebt! Goed weekend!!! Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 november 2010 Delen Geplaatst: 26 november 2010 Op het eerse gezicht van links naar rechts: 1 kill switch 2 motor draait zonder verlichting 3 dimlicht + achterlicht 4 groot licht Hoeveel standjes heb je want zo te zien ontbreek ik er eentje.) Groetjes en ook een goed weekend toegewenst, nero. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2010 Hi Nero! Bedankt zover. Op de schakelaar staan 5 streepjes waarvan de 2e de 0 nul stand is (ook van links naar rechts gezien) het lijkt erop dat je de Kill switch met je duim even naar links moet duwen om contact te laten maken. Het lijkt erop dat de claxon direct onderin de schakelaar vastgezet worden. Vespappa Link naar reactie
roufio Geplaatst: 27 november 2010 Delen Geplaatst: 27 november 2010 klopt van de kill switch en de claxon Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2010 Top Nero en roufio! Ik mis idd ook nu nog 1 stand... Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2010 Top Nero en roufio! Ik mis idd ook nu nog 1 stand... Link naar reactie
roufio Geplaatst: 27 november 2010 Delen Geplaatst: 27 november 2010 toch niet he vespappa,op het schema zie je 5 standen , uiterst links is de kill switch,daarnaast is een neutrale stand ,alles af,daarnaast heb je met nr 1 op en dan eentje met nr2 op en als laatste eentje met nr 3. De claxon moet je aan de binnenkant solderen op de plaats waar het drukknopje tegen komt .ik ga eens zoeken op de pc ,ik dacht dat ik hier een volledige manual van heb groetjes Raf ps . bij mijn vl heb ik ze uiteindelijk allemaal gesoldeerd,echter heb ik er wel eerst eentje stuk geprutst,eens ze allemaal gesoldeerd zijn begint het gepruts om het schakelaartje dicht te krijgen , je moet zien dat alle draadjes op maat zijn. veel succes Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2010 Ha dit zet weer zoden aan de dijk!!! Ik rij de Vespa de keuken wel even in want met deze temperaturen vertoon ik me niet in de garage :-) Inderdaad de standen kloppen en komen overeen met de schakelaar. Tot slot: Betekent het dan nu wel dat ik volgens het schema op de 3e stand 2 draden moet solderen en dat de gele tussen de 2e en 3e stand komt te liggen? Moet het schema maar eens op A3 printen. En mocht je nog iets hebben liggen Roufio dan graag hoor! Link naar reactie
rvd Geplaatst: 29 november 2010 Delen Geplaatst: 29 november 2010 Solderen in de schakelaar hoeft niet. De draadjes kan je vastklemmen in de schakelaar onder die koperen klemmetjes. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 Top dan kan ik het in iedergeval even testen voordat alles ook echt vast zit. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 Kan iemand mij wellicht een schema mailen? Ik kom er niet uit aangezien de nummers op de schakelaar (van boven naar beneden) staan qua nummers niet op het schema van scooterhelp. >Schakelaar 3 2 1 7 5 6 Mijn dank zal groot zijn :-)) Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 AACCHHHGHHHHHH ik word echt helemaal gek... wat een gepruts!! Denk je alle draadjes op z'n plek te hebben gaat er weer één los. Net even getest maar helaas brand alleen het controlelampje en de rest nog niet. Solderen zal de oplossing zijn maar dan moet ik eerst wel zeker weten wat de goede volgorde is. Dit gaat nog wel even duren vrees ik! Vespappa @AJ nu snap ik je eerdere opmerking Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2010 Om te verduidelijken: Op het schema (zie boven) staat is de gele draad weergegeven die met een miniscuul (bijna onzichtbaar) lijntje ook over de andere standen van de schakelaar contact maakt. Waar sluit ik deze gele draad op aan in de schakelaar? Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 30 november 2010 Delen Geplaatst: 30 november 2010 AACCHHHGHHHHHH ik word echt helemaal gek... wat een gepruts!! hihi, komt mij bekend voor ) Link naar reactie
AJ Geplaatst: 30 november 2010 Delen Geplaatst: 30 november 2010 Mij ook!!!Was een vd reden dat ik Haar weg deed! Groet,AJ Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 Kan iemand van jullie medeforummers mij vertellen waar je de aarde draad op het frame aansluit? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 1 december 2010 Delen Geplaatst: 1 december 2010 Sowieso in de koplamp en bij het achterlicht. Wel zorgen dat er goed contact is met blank metaal. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.