Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Faro Basso restauratie


Vespappa

Aanbevolen berichten

Zo vandaag eens getracht een start te maken met de electra. Heeft iemand een idee hoe de schakelaar werkt/gedemonteerd kan worden om aan te sluiten? Is het de bedoeling om de draden onder die koperen stukjes te schuiven?

1290618480-740.jpg

En op het elektrisch schema staat dat de gele en zwarte draad op meerdere schakelingen contact moet maken. Verbind dit elkaar automatisch of moet er een aftakking van deze kleuren komen. Snapt iemand mij nog :-)

1290618480-741.jpg

Link naar reactie

voorlopig heb ik de lichten aangesloten (voorlamp kortgeslotenmet chassis aan bout onderzijde stuur) en tape rond de andere kabels geplakt en in de schakelaar geduwd! zo! Rotding :) Ze moeten in mijn schalaar gesoldeerd worden denk ik, had ze er proberen in te schuiven maar dat was geen succes... ik vrees trouwens dat ik daardoor een andere schakelaar nodig heb :(

Ik ken trouwens ook niet veel van electriciteit, dus het aansluiten van mijn gelijkrichter, batterij e.d. gaat ook niet zo vlot. Er is niemand hier in de buurt die het kan, dus voorlopig rijd ik zo. En super rijden is het :)))

Groeten

Tom

Link naar reactie

Hi Tom, mazzel mijne moet nog voor de keuring. Vrees dat alles dan

echt moet werken anders kan ik het kenteken wel schudden. Heb vanavond nog

even gekeken naar het schema en hoop het aan te kunnen sluiten. Als het

werkt hoor je het. Mijn voordeel: ik heb geen accu en gelijkrichter.

Link naar reactie

@Laurus, tja zou ook een optie kunnen zijn maar dan wel eerst een GS op de kop tikken. Dit blijft een sport :-)

Deze week wil ik beginnen met het aansluiten van alle electra.

1) Is de gestippelde lijn de aarde draad die ik zelf moet trekken en ergens aan het frame vastgezet dient te worden?

2) Waarvoor dient de zwarte pijl bij de claxon?

Zo hebben de claxon en lamp beide twee draden maar waarom het achterlicht niet?

1289145200-660.jpg

Link naar reactie

Hallo Nero. Bij deze het schema... ik snap nu alleen de volgorde nog niet van de draden op de schakelaar. Het klopt wel dat het er in iedergeval 8 totaal zijn zoals ik het nu zie.

1289145200-660.jpg

Zou top zijn als je nog toevoegingen hebt! Goed weekend!!!

Link naar reactie

Hi Nero!

Bedankt zover. Op de schakelaar staan 5 streepjes waarvan de 2e de 0 nul stand is (ook van links naar rechts gezien) het

lijkt erop dat je de Kill switch met je duim even naar links moet duwen om contact te laten maken. Het lijkt erop dat de claxon

direct onderin de schakelaar vastgezet worden.

Vespappa

Link naar reactie

toch niet he vespappa,op het schema zie je 5 standen , uiterst links is de kill switch,daarnaast is een neutrale stand ,alles af,daarnaast heb je met nr 1 op en dan eentje met nr2 op en als laatste eentje met nr 3.

De claxon moet je aan de binnenkant solderen op de plaats waar het drukknopje tegen komt .ik ga eens zoeken op de pc ,ik dacht dat ik hier een volledige manual van heb

groetjes Raf

ps . bij mijn vl heb ik ze uiteindelijk allemaal gesoldeerd,echter heb ik er wel eerst eentje stuk geprutst,eens ze allemaal gesoldeerd zijn begint het gepruts om het schakelaartje dicht te krijgen , je moet zien dat alle draadjes op maat zijn.

veel succes

Link naar reactie

Ha dit zet weer zoden aan de dijk!!! Ik rij de Vespa de keuken wel even in want met deze temperaturen vertoon ik me niet in de garage :-) Inderdaad de standen kloppen en komen overeen met de schakelaar.

Tot slot: Betekent het dan nu wel dat ik volgens het schema op de 3e stand 2 draden moet solderen en dat de gele tussen de 2e en 3e stand komt te liggen? Moet het schema maar eens op A3 printen. En mocht je nog iets hebben liggen Roufio dan graag hoor!

Link naar reactie

Kan iemand mij wellicht een schema mailen? Ik kom er niet uit aangezien de nummers op de schakelaar (van boven naar beneden) staan qua nummers niet op het schema van scooterhelp.

>Schakelaar

3

2

1

7

5

6

Mijn dank zal groot zijn :-))

Link naar reactie

AACCHHHGHHHHHH ik word echt helemaal gek... wat een gepruts!! Denk je alle draadjes op z'n plek te hebben gaat er weer één los. Net even getest maar helaas brand alleen het controlelampje en de rest nog niet. Solderen zal de oplossing zijn maar dan moet ik eerst wel zeker weten wat de goede volgorde is.

Dit gaat nog wel even duren vrees ik!

Vespappa

@AJ nu snap ik je eerdere opmerking

Link naar reactie

Om te verduidelijken: Op het schema (zie boven) staat is de gele draad weergegeven die met een miniscuul (bijna onzichtbaar) lijntje ook over de andere standen van de schakelaar contact maakt. Waar sluit ik deze gele draad op aan in de schakelaar?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...