nero Geplaatst: 21 oktober 2010 Delen Geplaatst: 21 oktober 2010 Ik zal morgen een fotootje posten en exact meten waar ze komen. Groetjes, nero. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 22 oktober 2010 Delen Geplaatst: 22 oktober 2010 Hoi, Was zeker niet wakker met je Logo'tje,kan gebeuren... Met je gedachten bij de koellagers! (Voortaan, ''Cup of Soup'' bij de klus!) Succes... (Word wel mooi,zeg) Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 oktober 2010 Delen Geplaatst: 22 oktober 2010 Hier een foto met de maten: Hopelijk is dit duidelijker. Groetjes, nero. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 22 oktober 2010 Delen Geplaatst: 22 oktober 2010 Of gewoon "Magneet" sluiting maken zoals op een IKEA deur... Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 22 oktober 2010 Delen Geplaatst: 22 oktober 2010 @Vespapa : zitten die gaten er dan nog niet in ??? Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 22 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2010 Allen dank voor het meedenken! En Nero bedankt voor de foto hoewel het er mij helaas toch anders uit ziet. Ik heb op elke hoek een gaatje zitten waarvan de bovenste rubbers er nu inzitten. Ik twijfel alleen over de onderste omdat de gaatjes daar echt te klein zijn voor de dopjes en er geen plamuur oid inzit. Wel ik waag het weekend er maar even aan. Wat betreft gisteravond! Gisteren toch nog een biertje opengetrokken om de vork eruit te halen omdat het logo er nog in moest. Dus alles los en wederom een aantal kogels lichter die het frame verdwenen (grrr) Maar het einde van het verhaal is dus dat er helemaal geen doorgangen zaten naar de binnenzijde van het frame. Voor mij was het dus onmogelijk om de pinnentjes met de hand bij te buigen. Mijn motto = Dremel om de pinnen eraf te halen en secondelijm om het logo erop te plakken. Uiteindelijk alles weer in elkaar gezet en gaan pitten... Goed weekend in Belgie en NL gewenst! Link naar reactie
roufio Geplaatst: 22 oktober 2010 Delen Geplaatst: 22 oktober 2010 @nero , ik denk dat die gaten er niet zijn bij een fb , het voorbeeld dat jij stuurt is waarschijnlijk van een gs, ik dacht dat er bij mijn vl1 ook alleen maar aan de bovenkant gaatjes waren,en aan de onderkant. de gs is een opvolger van de vl en fb , misschien was dit een verbetering bij de gs ? @vespapappa , in de onderste gaatjes zaten er kleinere rubbertjes,de dikste zaten aan de bovenkant groetjes Raf Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 22 oktober 2010 Delen Geplaatst: 22 oktober 2010 Ik twijfel alleen over de onderste omdat de gaatjes daar echt te klein zijn voor de dopjes en er geen plamuur oid inzit. Bij mij waren die gaatjes ook te klein voor de nieuwe rubbertjes die ik had, heb de gaten ook moeten uitboren. misschien zijn de huidige te verkrijgen rubbertjes dikker als toen. Voor het verlijmen van het logo zou ik toch gaan voor een soort TEC7 Groetjes Tom Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 22 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2010 Hi Tom. Ik zat al te denken wat voor lijm ik zou moeten gebruiken. Eens even googelen op TEC7... is dit een soort 2 componenten lijm? Link naar reactie
roufio Geplaatst: 22 oktober 2010 Delen Geplaatst: 22 oktober 2010 @vespappa je moet niet dremelen hoor,plooi de lipjes een beetje recht en steek ze alle 4 tegelijk in de gaatjes en duw terwijl je links en rechts beweegt, normaal gaan die er zo van zelf in , ze plooien vanzelf naar binnen , je mag er ook wel een beetje tec 7 opdoen zodat het stevig vast blijft zitten groetjes Raf Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 22 oktober 2010 Delen Geplaatst: 22 oktober 2010 @ Vespapa : TEC 7 is gewoon een soort siliconelijm waarmee je alles kunt plakken, beenhard. @ Roufio : Wist dit niet van die kleinere onderste rubbertjes. Kan je die apart kopen? Heb toen setje gekocht, allemaal dezelfde maat. Maar het is wel juist wat je zegt, want met die onderste rubbers raakt het dekseltje de bovenste rubbers bijna niet. (Behalve als mijn dochtertje het deksel vollenbak terug naar boven laat schieten ! :s) Link naar reactie
roufio Geplaatst: 22 oktober 2010 Delen Geplaatst: 22 oktober 2010 denk dat ik ze bij Jan gekocht heb , je kan de onderste wel een beetje afsnijden met een cuttermesje ,zodat het wel mooi de bovenste rubbertjes raakt. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 22 oktober 2010 Delen Geplaatst: 22 oktober 2010 Bison 2 Comp. lijm... Ook bizar hard... Lijmt alles! Gebruikte het ook voor Harley tank dop cover,en MISA Logo, Groet,AJ Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 oktober 2010 Delen Geplaatst: 22 oktober 2010 Is idd een GS150. Dacht dat dit hetzelfde was. 2C-lijm lijkt me idd het beste om het metalen logo te verlijmen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Bartolino Geplaatst: 23 oktober 2010 Delen Geplaatst: 23 oktober 2010 Ik heb die Bison 2K lijm gebruikt om een remcilinder aan het stuur vast te zetten. Zit er nog steeds op. Link naar reactie
rvd Geplaatst: 23 oktober 2010 Delen Geplaatst: 23 oktober 2010 Hier een foto van mijn VM2 - 1954 in originele staat, dus 2 bovenaan, 2 op zijkant, grootte identiek. Link naar reactie
roufio Geplaatst: 23 oktober 2010 Delen Geplaatst: 23 oktober 2010 @rvd dt is hetzelfde als bij de gs Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 24 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2010 He bedankt voor de snelle reacties en de foto van Raf. Ik ben er inmiddels achter hoe het klepje in elkaar zit. De camera is nu leeg dus ik post de fotos later even. Heb 2k lijm gekocht die AJ ook gebruikt ben benieuwd. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Hierbij nog even een overzicht van mijn caburateurruimte en het klepje. Mijn klepje schaniert aan de onderzijde en heeft alleen aan de bovenkant twee dopjes blijkbaar. Nu is alleen de vraag of de lak heel blijft ter hoogte van het schanier. Hierbij wat foto's: Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Nu is alleen de vraag of de lak heel blijft ter hoogte van het schanier. nope (( Link naar reactie
toine55 Geplaatst: 25 oktober 2010 Delen Geplaatst: 25 oktober 2010 Hoi, mooi project heb je. Ga zelf beginnen met een acma uit '54. kun je mij adressen geven en de afzonderlijke prijzen in Nederland voor 1. het verchromen van het stuur, 2. stralen en epoxy van frame en onderdelen, 3. het aflakken, 4. het vernikkelen van onderdelen? Ziet er allemaal geweldig uit. Complimenten, Toine Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 1 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2010 Hallo medeforummers! Weer een update na een kort verblijf in mijn garage... .. Ik heb de kroonhouder (onderste gedeelte) gemonteerd en de kabels door het stuur getrokken. Wel een bijzonder systeem vooral aan de gaszijde qua werking. De nieuwe binnen en buiten michelin's zijn tevens gemonteerd. Wanneer er weer nieuws is laat ik het weten. Het is in iedergeval weer een super leuke klus... . Kan iemand mij trouwens vertellen of er een "stop" op de stuurinrichting zit bij een Faro Basso? Nu kan het stuur volledig om. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 kun je mij adressen geven en de afzonderlijke prijzen in Nederland voor 1. het verchromen van het stuur, 2. stralen en epoxy van frame en onderdelen, 3. het aflakken, 4. het vernikkelen van onderdelen? Graag in een excel sheetje en voor de koffie. Pronto! Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 @jeroen; ziet er weer er mooi uit. Lang project man! Of weinig tijd? Grappig om te zien dat veel mensen dezelfde 'shit' momentjes hebben: zoals dat de verf er af springt op het uiteinde van de bouten van de wielen. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 Het stuur komt tegen het zadel aan, daarom geen stopje op de voorvork... Groet,AJ Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.