Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Faro Basso restauratie


Vespappa

Aanbevolen berichten

Hoi,

Was zeker niet wakker met je Logo'tje,kan gebeuren...

Met je gedachten bij de koellagers!

(Voortaan, ''Cup of Soup'' bij de klus!)

Succes...

(Word wel mooi,zeg)

Link naar reactie

Allen dank voor het meedenken! En Nero bedankt voor de foto hoewel het er mij helaas toch anders uit ziet. Ik heb op elke hoek een gaatje zitten waarvan de bovenste rubbers er nu inzitten. Ik twijfel alleen over de onderste omdat de gaatjes daar echt te klein zijn voor de dopjes en er geen plamuur oid inzit. Wel ik waag het weekend er maar even aan.

Wat betreft gisteravond! Gisteren toch nog een biertje opengetrokken om de vork eruit te halen omdat het logo er nog in moest. Dus alles los en wederom een aantal kogels lichter die het frame verdwenen (grrr) Maar het einde van het verhaal is dus dat er helemaal geen doorgangen zaten naar de binnenzijde van het frame. Voor mij was het dus onmogelijk om de pinnentjes met de hand bij te buigen. Mijn motto = Dremel om de pinnen eraf te halen en secondelijm om het logo erop te plakken. Uiteindelijk alles weer in elkaar gezet en gaan pitten...

Goed weekend in Belgie en NL gewenst!

Link naar reactie

@nero , ik denk dat die gaten er niet zijn bij een fb , het voorbeeld dat jij stuurt is waarschijnlijk van een gs, ik dacht dat er bij mijn vl1 ook alleen maar aan de bovenkant gaatjes waren,en aan de onderkant.

de gs is een opvolger van de vl en fb , misschien was dit een verbetering bij de gs ?

@vespapappa , in de onderste gaatjes zaten er kleinere rubbertjes,de dikste zaten aan de bovenkant

groetjes Raf

Link naar reactie
Ik twijfel alleen over de onderste omdat de gaatjes daar echt te klein zijn voor de dopjes en er geen plamuur oid inzit.

Bij mij waren die gaatjes ook te klein voor de nieuwe rubbertjes die ik had, heb de gaten ook moeten uitboren.

misschien zijn de huidige te verkrijgen rubbertjes dikker als toen.

Voor het verlijmen van het logo zou ik toch gaan voor een soort TEC7

Groetjes

Tom

Link naar reactie

@vespappa je moet niet dremelen hoor,plooi de lipjes een beetje recht en steek ze alle 4 tegelijk in de gaatjes en duw terwijl je links en rechts beweegt, normaal gaan die er zo van zelf in , ze plooien vanzelf naar binnen , je mag er ook wel een beetje tec 7 opdoen zodat het stevig vast blijft zitten

groetjes Raf

Link naar reactie

@ Vespapa : TEC 7 is gewoon een soort siliconelijm waarmee je alles kunt plakken, beenhard.

@ Roufio : Wist dit niet van die kleinere onderste rubbertjes. Kan je die apart kopen? Heb toen setje gekocht, allemaal dezelfde maat. Maar het is wel juist wat je zegt, want met die onderste rubbers raakt het dekseltje de bovenste rubbers bijna niet. (Behalve als mijn dochtertje het deksel vollenbak terug naar boven laat schieten ! :s)

Link naar reactie

denk dat ik ze bij Jan gekocht heb , je kan de onderste wel een beetje afsnijden met een cuttermesje ,zodat het wel mooi de bovenste rubbertjes raakt.

Link naar reactie

Bison 2 Comp. lijm... Ook bizar hard...

Lijmt alles!

Gebruikte het ook voor Harley tank dop cover,en MISA Logo,

Groet,AJ

Link naar reactie

He bedankt voor de snelle reacties en de foto van Raf. Ik ben er inmiddels achter hoe het klepje in elkaar zit. De camera is nu leeg dus ik post de fotos later even. Heb 2k lijm gekocht die AJ ook gebruikt ben benieuwd.

Link naar reactie

Hierbij nog even een overzicht van mijn caburateurruimte en het klepje. Mijn klepje schaniert aan de onderzijde en heeft alleen aan de bovenkant twee dopjes blijkbaar. Nu is alleen de vraag of de lak heel blijft ter hoogte van het schanier.

Hierbij wat foto's:

1287981570-240.jpg

1287981570-241.jpg

1287981570-242.jpg

Link naar reactie

Hoi, mooi project heb je.

Ga zelf beginnen met een acma uit '54.

kun je mij adressen geven en de afzonderlijke prijzen in Nederland voor 1. het verchromen van het stuur, 2. stralen en epoxy van frame en onderdelen, 3. het aflakken, 4. het vernikkelen van onderdelen?

Ziet er allemaal geweldig uit.

Complimenten,

Toine

Link naar reactie

Hallo medeforummers! Weer een update na een kort verblijf in mijn garage... ..

Ik heb de kroonhouder (onderste gedeelte) gemonteerd en de kabels door het stuur getrokken. Wel een bijzonder systeem vooral aan de gaszijde qua werking. De nieuwe binnen en buiten michelin's zijn tevens gemonteerd.

1288630567-970.jpg

1288630567-981.jpg

1288630567-982.jpg

1288630567-983.jpg

Wanneer er weer nieuws is laat ik het weten. Het is in iedergeval weer een super leuke klus... . Kan iemand mij trouwens vertellen of er een "stop" op de stuurinrichting zit bij een Faro Basso? Nu kan het stuur volledig om.

Link naar reactie
kun je mij adressen geven en de afzonderlijke prijzen in Nederland voor 1. het verchromen van het stuur, 2. stralen en epoxy van frame en onderdelen, 3. het aflakken, 4. het vernikkelen van onderdelen?

Graag in een excel sheetje en voor de koffie. Pronto!

Link naar reactie

@jeroen; ziet er weer er mooi uit. Lang project man! Of weinig tijd?

Grappig om te zien dat veel mensen dezelfde 'shit' momentjes hebben: zoals dat de verf er af springt op het uiteinde van de bouten van de wielen.

Link naar reactie

Het stuur komt tegen het zadel aan, daarom geen stopje op de voorvork...

Groet,AJ

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...