Vespappa Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2010 Hi, Wel aarde aangesloten zoals door MR160 aangegeven. Had op een gegeven moment wel claxon een zwak achter en voorlamp maar geen grootlicht. Na een wijziging qua kabels nu even geen licht meer gezien. Is het wellicht mogelijk dat ik de drie draden vanaf de stator door elkaar heb gehaald en heb verbonden aan de kabelboom? (vanwege geen groot licht) Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 2 december 2010 Delen Geplaatst: 2 december 2010 Hallo, Een zwakke claxon en zwak achter- en voorlamp wijst mogelijks op een slechte aarding. Het achterlicht is een 6V 5W, dat betekent dat er ongeveer 1 Amp. stroom door loopt. Indien je nu een slechte aarding van bv. 1 à 2 ohm hebt, dan betekent dit een spanningsverlies van 1 à 2 Volt. O^p die manier heb je nog effectief aan je achterlicht een 4-tal Volt over, waardoor ze zwak gaat branden... Kijk dus eerst eens de massa's na. Mvg Luc Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 3 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2010 Hoi Luc ik had al een aarde draad vanaf het achterlicht getrokken en deze op bloot metaal bevestigd. De aarde draad uit de kabelboom heb ik hier ook op gezet. Dit weekend nog maar eens een poging doen in een skipak in die koude garage! Vespappa Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 3 december 2010 Delen Geplaatst: 3 december 2010 Hoi Vespappa, Opgelet, het is niet omdat er een draadje loopt naar bloot metaal dat de massaverbinding ok is hé ! Let op : - dat de aardingskabel proper is en dat de geleiders (koper ?) mooi ontvet zijn ! Hoe netter het metaal hoe lager de verliesweerstand en de verliesspanning (zie hoger). - dat de aardingskabel goed is verbonden aan een aansluitklem die nadien op blooot metaal wordt vastgemaakt. Hoe beter die verbinding (solderen) hoe lager de verliesweerstand ! - dat deze (koperen ?) verbindingsklem goed wordt vastgezet (vijzen) op bloot metaal. Hoe beter het contact verbinding/bloot metaal, hoe lager opnieuw de verliesweerstand. Dit zijn allemaal belangrijke aandachtspunten ! Veel suc6 ! Luc Link naar reactie
Joene Geplaatst: 3 december 2010 Delen Geplaatst: 3 december 2010 @Vespappa, als je die skoeter ergens in een sloot zou willen gooien, in Leuven heb je de Dijle of de Vaart ;-) Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 3 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2010 @Joene > Nog niet hoor... wacht nog even met vissen! Heb aarde inmiddels doorgemeten en geeft 0,00 aan dus dat zit wel snor. Ga eerst alles solderen. Grt Vespappa Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 13 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2010 Wel inmiddels weer wat dagen verder en zitten zoeken maar kom nu op het volgende! Ik moest natuurlijk beter nadenken en de aarde meten met draaiende motor :-) Dat deed ik niet. Nu kom ik erachter dat de aarde bij de koplamp helemaal geen 0 is. Wanneer ik een draad vanaf het stuur (een aarde draad) trek welke rondom de stuurbuis gebonden is meet ik opeens wel 6/7 volt. Ik heb de aarde bij het begin van de draadboom toch op bloot metaal (frame) vastgezet maar ook daar geen 0 na meting. 1) Is mijn frame een slechte aarde geworden? 2) En waarom is mijn stuur wel ok? (zit wel met rubber ringen in de stuurklem vast trouwens en maakt geen contact met het frame. Iemand nog een aanwijziging? Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Een kleine update: Ik heb het stadslicht en achterlicht inmiddels aan de praat. Helaas wel een erg zwakke koplamp en geen grootlicht. De verlIchting moet gewoon ok zijn aangezien er nog een tech. keuring plaats zal vinden. Kan het zwakke licht nog iets met slechte aarding te maken hebben? Vespappa Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Probeer eens met een stroomdraad (+) vanaf je stroomvoorziening rechtstreeks te verbinden naar je koplamp. Als je dan wel voldoende licht hebt is de aarding ok. Anders is er ergens een verlies van stroom. Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Dank je Nero hier ga ik deze week mee aan de slag! Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Je hoeft de draad niet door het frame te laten gaan, gewoon uitwendig verbinden is maar een "paar" minuten werk. Ik vermoed dat het (één van) de gele draden zijn die uit de motor komen die je moet verbinden. Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2011 Heb eerst een andere multimeter aangeschaft. Zal hem dit weekend even goed door proberen te meten! Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 16 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2011 Hi allen! Het is weer een tijdje geleden en heb eindelijk weer wat tijd gevonden om verder te gaan. Heeft iemand van jullie een idee waarom het benzinekraantje bij mij zo lastig open en dicht is te zetten? Ik heb dit wel eens vaker gehoord maar dan bij een GL van '59. De twee schroefjes op het kraantje (onder tank) kan ik niet losser draaien aangezien de benzine dan toch door gaat lopen naar de carburateur. Iemand een suggestie? Grt Vespappa Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 maart 2011 Delen Geplaatst: 16 maart 2011 Nieuwe rubber steken en alleen aanspannen tot de kraan niet meer lekt maar toch nog "vlot" draait. Nooit achteraf losser maken anders lekt de kraan met zekerheid. Je kan proberen om de dichting wat in te wrijven (spuiten) met wat smeermiddel. Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 16 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2011 Hi Nero, Je bedoelt het rubbertje waar het rond te draaien gedeelte met die gaatjes (reserve/normaal) tegenaan gemonteerd zit? (weet het niet anders te beschrijven) ;-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 maart 2011 Delen Geplaatst: 16 maart 2011 Yep! ) En als je dan toch grote kosten doet, vervang dan meteen ook die kurken ring tussen het bokaaltje en de kraan. Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 19 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2011 Top Nero heb een poging gedaan met wat vaseline. Nu nachtje laten liggen met gesloten kraan om te kijken of mogen naft uit de darm stroomt! Grt Vespappa Link naar reactie
stino Geplaatst: 18 april 2011 Delen Geplaatst: 18 april 2011 Zou er echt geen goeie manier zijn om de kabels aan te sluiten in de schakelaar? Bij mijn VN zijn er drie kabels samen gesoldeerd, zit er een kabel op de kill en een andere op de claxon denk ik diegene die die repro schakelaars heeft gemaakt, die moet toch wel ergens een schema hebben gebruikt? ik kom er in elk geval ook niet uit! misschien moeten we gewoon een keertje gokken... Link naar reactie
Vespappa Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2011 Hè Stino! Balen maar wat functioneert er wel bij jouw vn met deze manier van aansluiten? Grt Vespappa PS ik heb de hoop een beetje opgegeven de faro Basso staat al 3 maanden nagenoeg klaar stof te happen :-( Link naar reactie
Valerio Geplaatst: 20 april 2011 Delen Geplaatst: 20 april 2011 Knappe faro basso,rijd deze al?? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 20 april 2011 Delen Geplaatst: 20 april 2011 @valerio; lees de draad voor je praat! heb je de PS van de reply voor de jouwe overgeslagen, ofzo? Link naar reactie
Valerio Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 Hahaha!!!Kerel wrm plaats je geen px motor er onder? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 Omdat dat niet zomaar past onder een FB (onder geen enkele scooter van voor 1959)... Trouwens; dat lost aan het elektriciteit bedrading probleem niets op... Link naar reactie
stino Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 alles wat moet... ik kijk het even voor je na! Hè Stino!Balen maar wat functioneert er wel bij jouw vn met deze manier van aansluiten? Grt Vespappa PS ik heb de hoop een beetje opgegeven de faro Basso staat al 3 maanden nagenoeg klaar stof te happen :-( Link naar reactie
Valerio Geplaatst: 21 april 2011 Delen Geplaatst: 21 april 2011 Omdat dat niet zomaar past onder een FB (onder geen enkele scooter van voor 1959)... Trouwens; dat lost aan het elektriciteit bedrading probleem niets op... tuuurlijk past dat zal fotos posten in de loop van de week Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.