Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Faro Basso restauratie


Vespappa

Aanbevolen berichten

He MR160 tja weinig tijd mmmm niet echt (you know why) maar ik geniet er gewoon van. Die projecten gaan me gewoon veel te snel en dat zit ik zonder wat ik dus niet wil. Heb nog een 200 PX blok liggen waar ik echt iets speciaals mee wil gaan doen of wellicht toch een keer een GS kopen. Die verfgevallen is balen maar het is gewoon lastig om hem helemaal strak te houden, de koffie staat nog te pruttelen he als je in de buurt bent!!!!!

@AJ > Kijk altijd handig van die mensen die ooit ene FB hebben aangepakt, thanks!

@ > Janjuleke. Het is een 748. Toen ik hem 7 jaar geleden kocht wou men mij wel een 916 verkopen maar vond de 748 toen toch fijner rijden.

Link naar reactie
He MR160 tja weinig tijd mmmm niet echt (you know why) maar ik geniet er gewoon van. Die projecten gaan me gewoon veel te snel en dat zit ik zonder wat ik dus niet wil. Heb nog een 200 PX blok liggen waar ik echt iets speciaals mee wil gaan doen of wellicht toch een keer een GS kopen.

Als je het goed wilt doen moet je zeker voor een Faro Basso gewoon lekker de tijd nemen! Zit allemaal toch net wat lastiger in mekaar dan een largeframe! Ziet er al goed uit!

Misschien een combi van dat P-blok en een GS;) Helaas liggen de GS'en ook niet echt meer voor het oprapen...

Link naar reactie

Hoi,Vespappa

Grootste ellende komt nog!,,,

Stuur schakelaar aansluiten,bij mij was de kabelboom boven net even te kort...

Was ook de reden dat ik er klaar mee was,(Weet het ben geen volhouder),

Toen het net een beetje knap zat,Brak het schakel gebeuren in het Linker handvat,Toen heb ik haar maar weg gedaan...(Heb toch wel beetje spijt van)...

Dus als het dadelijk beetje tegen zit,even rust nemen,en dan weer verder...

Maar je gaat lekker,

Succes,en Groet, AJ&Kaar...

Link naar reactie

@MR160 dank!!!!

Hi AJ~! Waar had je die kabelboom dan vandaan en ben je er daarna helemaal niet meer mee bezig geweest? Ben er nog niet aan toegekomen om die schakelaar aan te sluiten maar hoop wat meer geluk te hebben.

Het gas van de Faro Basso zit wel apart in elkaar?? Is het de bedoeling om de gaskabel in dat hulsje te monteren en met een lik vet in de uitsparing van het stuuromhulsel te plaatsen (??? Volgt iemand mij nog ????)

GruB!

Link naar reactie

Met die gashendel ga je ook nog afzien :))))) maar zit wel knap in elkaar als je het goed bekijkt.

De aansluiting in de schakelaar moet bij mij ook nog gebeuren...heb nog niemand gevonden die dit kan (ik alvast niet :) er zou maar wat gesmolten plastiek overschieten)

Link naar reactie

@Nero Bedankt voor de bevestiging! En Tyrian ik blijf positief gestemd en hoop dat ik iets meer geluk/geduld/mazzel heb :-)

Er dient zich een volgend item aan: Hoe krijg ik de bougiekabel fatsoenlijk en op de liefst originele manier vast in de bakelieten "contact plug" zodat de boel niet los trilt stil valt...

1289555396-630.jpg

De foto is scheef geplaatst helaas.

Iemand?

Link naar reactie

Hey,

zo te zien ontbreekt er een stuk op uw bakelieten onderdeel voor uw bougiekabel.

Je hebt nog een bakelieten moer nodig met daarin een conisch rubber die dan zo de kabel opspant.

Vgr nico

Link naar reactie

Hallo Nico! Die had ik wel alleen begreep de werking van het rubber nog niet. Dus rubber om kabel en moer erop en dan einden contact laten maken plus de moer vast draaien zeg maar?

Thanks!

Link naar reactie

Goedenavond allen!

Ik ben bezig met het monteren van het stuur. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om een gewone kabelstopper te gebruiken op onderstaande systeem? In het werkplaatshandboek staat namelijk zal er een smal kokertje om de gaskabel is gesoldeerd (neem ik aan)

1290099904-240.jpg

Excuses voor de slechte foto.

Vespappa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...