Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe aanwinst: GS160 MK1


thQS

Aanbevolen berichten

Gisteren was feestdag in Wetteren, Thomas kwam thuis met zijn nieuwe GS160! 'k had nooit gedacht dat 'k er ooit een zou bezitten maar na zware onderhandelingen en dankzij 'n tip op't forum heb 'k hem dan toch te pakken gekregen.

De eigenaar had gered van een gewisse dood op de schroothoop (zijn grootmoeder wou hem eigenlijk naar de schroothoop brengen na de dood van haar man) en stond sindsdien al bijna 30 jaar stil.

3900km op te teller, spijtig genoeg 1x (slecht) overspoten wachtte hij daar op restauratie maar de man bleek geen tijd te vinden en besliste hem door te verkopen.

De prijzen die ervoor geboden werden op Kapaza waren verschrikkelijk maar 'k heb dan toch besloten om met wat geld in m'n zak naar de man te rijden. Na harde discussie ende zware onderhandelingen heb ik hem voor een zeer schappelijke prijs (veeeel minder dan wat ervoor geboden werd, ging hij toch nooit krijgen) toch mee naar huis kunnen nemen.

Was een heel gemoedelijke man, moest beloven dat 'k hem eens ging tonen als hij klaar is en daar 'k 'n man ben van mijn woord moet dat wel lukken hé.

Na een grondige inspectie heb 'k besloten voor een volledige restauratie te gaan. Motor wordt volledig heropgebouwd, wordt gestraald en gelakt in orig kleur. Ook het zadel wordt vervangen in een origineel zadel (staat nu een zwart donzazadel op).

De scooter is compleet, het enige dat ontbreekt is het sleuteltje voor het MK1 handschoenenkastje, er is 1 bluts in de linkerbil, maar voor de rest is het koetswerk blutsvrij!

Eerst wel snel m'n VB1 afwerken (gekocht in stukken en per ongeluk verkeerde vork meegekregen van de eigenaar in Italïe, maar over 'n paar weken komt dat in orde ;-) maar daarna beginnen we eraan !

Zit nu wel met 'n dwaze smile van oor tot oor maar jah, dat heb 'k er wel voor over ;-)

Laat maar weten wat jullie ervan vinden

img6827wn1.jpg

img6834kv4.jpg

img6847wo7.jpg

img6822es4.jpg

img6846mg0.jpg

img6835jm4.jpg

img6833ia6.jpg

img6828oq2.jpg

img6858cm5.jpg

img6838gn8.jpg

ps: als er iemand 'n GS rekje heeft liggen (met ronde boog) laat maar weten, dan weet 'k weer waarvoor 'k werk :-D

Link naar reactie

Dat zadel is volledig origineel hoor!!! Je hebt een belgische gs en daar stond zo'n zadel op (bij mij dus met overtrek)!! Snap wel niet waarom je de vespa gaat overspuiten maar dat is persoonlijk... Hij ziet er gewoon schitterend uit!! Is dat logo in reliëf en overspoten of is het er af? Moeilijk te zien op de foto!!

Succes d ermee!!

S.

Link naar reactie
zadel is inderdaad origineel, ik het net hetzelfde (en ook bij mij kwikkelt het en kun je eronderdoor de naftbak zien)

Let op met dat logo. Niet meer te vinden. Is niet hetzelfde als op de italiaanse GS160

Ondertussen zij ndie logo's in een beperkte serie nieuw gemaakt, weliswaar niet identiek van opbouw als de originele, maar perfect hetzelfde qua uitzicht.

Deze gaan wellicht voor een 'normale' prijs beschikbaar zijn op de Customshow.

Link naar reactie
mooie koop, heb net dezelfde, ook ne belgische, het is toch die 160 die aangeprezen werd als 125 op te knappen?

groeten.

Jeps, als 'k u ooit 's tegenkom krijgt ge 'n pint van mij, en zelfs meer dan 1tje ;-D

tis met plezier gedaan, ik gun iedereen ne gs , of het nu ne 160 of 150 is. de mijne is helaas rood gepoten door de vorige eigenaar, maar wel volledig roestvrij, hij was van men grootvader, dan van men vader, maar die deed hem weg toen ik geboren werd, nu na 28 jaar heb ik hem terug.

volgend jaar is hij terug wit!

groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...