Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vraagje over Vespa P200E


rbonnarens

Aanbevolen berichten

maar als 't er een 177 race-kit opzit, en hij is goed geprépareerd dan zal hij toch bijna even rap optrekken als een standaard 200 zulle, en alst er een 23 tands koppeling inzit is hij even rap...

Wel ik ga eerlijk zijn over de moter. Ik en een vriend hebben die racekit erop gemoteerd omdat de moter toch vastgelopen was als ik hem kocht... Wel ik durf er bijna niet mee te rijden. Zelfs aan de lichten ben ik de eerste weg! Ik dacht dat je dat niet zoveel ging voelen... Niet dus! Hij rijd echt wel tof en trekt zeer goed op!

Let op ik ben er wel blij mee hoor... Hij rijd voortreffelijk goed!

Link naar reactie
wat zit er dan op?

een polini 177CCkit

Crankshaft Vespa PX125/150/ (blijkbaar ook een soort race dingske...)

en nog een klok ofzo... en nog veel kleingerief (lag in totaal aan 450 euro ofzo) ik ken er ook niet alles van hoor

ben veel teweten gekomen over metaal in vriezer leggen en het andere opwarmen ;)

Ben er eingelijk als leek aan begonnen...

eingelijk weet molderez tom er meer over, hij heeft de stukken besteld voor me en geholpen hoe je er juist aan werkt zonder schade te doen aan de moter...

Link naar reactie
t'lukte vroeger wel!

ga kijken wat ze zeggen bij de politie morgen... anders adres van de vorige eigenaar doorgeven aan hen, zij zullen wel weten wat ze kunnen vragen aan hem...

als er op je gelijkvormigheidsattest p200e staat krijg je hem van zijn leven niet ingeschreven als een 125cc. Zou anders heel makkelijk zijn, ik verkoop mijn FireBlade 929 aan iemand en hij gaat hem proberen in te schrijven als 125cc.

Dus eigenlijk heb je een vespa 125cc gekocht waar je een motorrijbewijs voor nodig hebt.

Link naar reactie
t'lukte vroeger wel!

ga kijken wat ze zeggen bij de politie morgen... anders adres van de vorige eigenaar doorgeven aan hen, zij zullen wel weten wat ze kunnen vragen aan hem...

als er op je gelijkvormigheidsattest p200e staat krijg je hem van zijn leven niet ingeschreven als een 125cc. Zou anders heel makkelijk zijn, ik verkoop mijn FireBlade 929 aan iemand en hij gaat hem proberen in te schrijven als 125cc.

Dus eigenlijk heb je een vespa 125cc gekocht waar je een motorrijbewijs voor nodig hebt.

Ik heb de inschrijvingsbewijs van de vorige eingenaar; daar stond hij wel ingeschreven als 125 cc... Dat is me het vreemde, dat dit hem WEL lukte!!!!

Maar swat de politie gaat em wel een belletje geven...

De moter kan tippen aan een 200 cc'erke. Tis idd ambetant dat het ene is van 200 cc

Link naar reactie
t'lukte vroeger wel!

ga kijken wat ze zeggen bij de politie morgen... anders adres van de vorige eigenaar doorgeven aan hen, zij zullen wel weten wat ze kunnen vragen aan hem...

als er op je gelijkvormigheidsattest p200e staat krijg je hem van zijn leven niet ingeschreven als een 125cc. Zou anders heel makkelijk zijn, ik verkoop mijn FireBlade 929 aan iemand en hij gaat hem proberen in te schrijven als 125cc.

Dus eigenlijk heb je een vespa 125cc gekocht waar je een motorrijbewijs voor nodig hebt.

Ik heb de inschrijvingsbewijs van de vorige eingenaar; daar stond hij wel ingeschreven als 125 cc... Dat is me het vreemde, dat dit hem WEL lukte!!!!

Maar swat de politie gaat em wel een belletje geven...

De moter kan tippen aan een 200 cc'erke. Tis idd ambetant dat het ene is van 200 cc

Ik zou maar oppassen met de politie te verwittigen. Als ze de vespa komen controleren zouden ze wel eens kunnen zien wat jij er aan veranderd hebt. Trouwens, wie zegt dat jij niet hebt gefoefeld? Dat wordt dus woord tegen woord en in het "beste" geval wordt de vespa aangeslagen door de politie en ben jij je geld en je vespa kwijt... Ik wens het je zeker niet toe, maar toch even oppassen. Achteraf is het natuurlijk makkelijk zeggen, maar je had beter moeten opletten bij je aankoop of iemand meenemen met verstand van zaken. Hopelijk voor je komt alles nog in orde.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

als er op je gelijkvormigheidsattest p200e staat krijg je hem van zijn leven niet ingeschreven als een 125cc. Zou anders heel makkelijk zijn, ik verkoop mijn FireBlade 929 aan iemand en hij gaat hem proberen in te schrijven als 125cc.

Dus eigenlijk heb je een vespa 125cc gekocht waar je een motorrijbewijs voor nodig hebt.

Ik heb de inschrijvingsbewijs van de vorige eingenaar; daar stond hij wel ingeschreven als 125 cc... Dat is me het vreemde, dat dit hem WEL lukte!!!!

Maar swat de politie gaat em wel een belletje geven...

De moter kan tippen aan een 200 cc'erke. Tis idd ambetant dat het ene is van 200 cc

Ik zou maar oppassen met de politie te verwittigen. Als ze de vespa komen controleren zouden ze wel eens kunnen zien wat jij er aan veranderd hebt. Trouwens, wie zegt dat jij niet hebt gefoefeld? Dat wordt dus woord tegen woord en in het "beste" geval wordt de vespa aangeslagen door de politie en ben jij je geld en je vespa kwijt... Ik wens het je zeker niet toe, maar toch even oppassen. Achteraf is het natuurlijk makkelijk zeggen, maar je had beter moeten opletten bij je aankoop of iemand meenemen met verstand van zaken. Hopelijk voor je komt alles nog in orde.

Groetjes, nero.

Zomaar stappen naar de politie ga ik ook niet doen... Ken namelijk iemand in het vak...

Zie nu op het contract staat trouwens het chasisnummer van de vespa p200e en cilenderinhoud 125cc, kdenk dat hij het zelf maar half wist zeker...

Link naar reactie

je hebt gewoon een 200-gekocht, alleen heeft de vorige eigenaar de 200cc-blok verkocht/gehouden en er een 125cc onder gestoken.

Als je papieren echt zijn, dan komen die nrs overeen en heb je wel degelijk op papier een 200 en mag jij daar niet mee rijden. Ook al zit er in werkelijkheid slechts een 125-cc blok onder en is er voor de rest geen enkel verschil tussen de 200 en de 125 versie. Op papier blijft het een 200, al steek je er een 50cc onder ;-)

lastig,

Maar kun je nog een slechtere reden bedenken om toch voor je motorijbewijs te gaan ? Dan kun je tenminste ook in het buitenland rijden.

Link naar reactie
sorry dat ik hierover nog een opmerking geef. Ik denk dat hier iemand gewoon uit zijn nek zit te kletsen. PVG van een 200cc en inschrijving van een 125cc, dat hebben ze nooit goedgekeurd in Brussel.

sorry jong maar het inschrijvingsformulier en de papieren zijn net dezelfde alleen is het enige verschil dat er op de inschrijvingsformulier 125 cc opstaat. Waarom zou ik zeveren daarover? Om meer topic's op mijn naam te hebben???, doe es normaal

Link naar reactie
je hebt gewoon een 200-gekocht, alleen heeft de vorige eigenaar de 200cc-blok verkocht/gehouden en er een 125cc onder gestoken.

Als je papieren echt zijn, dan komen die nrs overeen en heb je wel degelijk op papier een 200 en mag jij daar niet mee rijden. Ook al zit er in werkelijkheid slechts een 125-cc blok onder en is er voor de rest geen enkel verschil tussen de 200 en de 125 versie. Op papier blijft het een 200, al steek je er een 50cc onder ;-)

lastig,

Maar kun je nog een slechtere reden bedenken om toch voor je motorijbewijs te gaan ? Dan kun je tenminste ook in het buitenland rijden.

das ook waar ;) das pas een optimist ;)

Link naar reactie
op het gelijkvormigheidsattest staat P200E vsx1t 147341

moter staat VNX1M x209213x

en het kader heb ik nu afgewreven en dat nummer klopt idd niet

er staat 730 x07949x

En op het inschrijvingsformulier staat dat het een 124cc inhoud is

Donny Ketels (van wie ik dit kocht) heeft er zelf mee rondgereden zonder een motorijbewijs... De moter was volledig vastgelopen en ik heb dit laten vermaken, nu is het een 177 ccke geworden

een soepje geworden dus...

en dit soepje wilt ge nu in iemand anders zijne nek draaien ipv dit met de vorige eigenaar te regelen, dat is nie serieus hé kerel...

http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/1472 ... moter.html

Link naar reactie
op het gelijkvormigheidsattest staat P200E vsx1t 147341

moter staat VNX1M x209213x

en het kader heb ik nu afgewreven en dat nummer klopt idd niet

er staat 730 x07949x

En op het inschrijvingsformulier staat dat het een 124cc inhoud is

Donny Ketels (van wie ik dit kocht) heeft er zelf mee rondgereden zonder een motorijbewijs... De moter was volledig vastgelopen en ik heb dit laten vermaken, nu is het een 177 ccke geworden

een soepje geworden dus...

en dit soepje wilt ge nu in iemand anders zijne nek draaien ipv dit met de vorige eigenaar te regelen, dat is nie serieus hé kerel...

http://www.kapaza.be/Motoren/Vespa/1472 ... moter.html

da's ne straffe!

Link naar reactie

ik heb ondertussen een telefoon gekregen van de vorige eigenaar!!! die is al 5 jaar ingeschreven geweest als 125 cc en die kwam vroeger van een schoonbroer van hem die er ook mee rondreed als 125 cc!!!

En het feit dat ik de vespa verkoop is omdat ik op het punt sta een huis te kopen en het geld kan gebruiken voor mijn notariskosten!!!!

Een vespa kan je elke dag kopen en een huis niet...

Kan er ook niet aan doen dat ik niet slim genoeg was/ er was ingetrapt dat het papieren zijn van P200E, met inschrijvingsbewijs die aantoont dat het is verzekert als 125 cc. Ik was idd niet genoeg op de hoogte van het Vespagebeuren... Dit is nu een les voor mij voor de volgende keren.

Allesinds diegene die me dingen heeft duidelijk gemaakt over wat hoe waar kadernummers, bloknummers, typeschildjes en dergelijke hangt op geplaatst is:

EEN DIKKE MERSIE !!!!!!!!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...