Jump to content
Vespaforum.be

chocolateman

Members
  • Content Count

    347
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About chocolateman

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    vroeger: Heavy Soul tielt
    nu: (nog) geen
  • Mijn Scooter(s)
    px200e '86
    p200e '83,
    sprint '66,
    vnb'61,
    pk50xl 2,
    pk50xl 2 elestart

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    zuid westvlaanderen
  • Land
    Belgiƫ

Contact Methods

Recent Profile Visitors

1,129 profile views
  1. Overdag met grootlicht rijden helpt ook iets... (nog steeds wonende in Bavikhove )
  2. "tot ik weer een beetje gas gaf. Bij het stoppen aan de lichten in neutrale stand liep het toerental zo hoog op dat hij zelfs nog bleef doordraaien met het contact uit." - klinkt meer als "na-dieselen" door een warmlopende bougie, verkeerde bougie of te magere afstelling...
  3. Een en ander gelezen op: http://www.oldtimerbromfiets.be/?pid=7&lid=1 maar wat is er nu van waar? op: http://www.bfov-fbva.be/nl/veel-gestelde-vragen-faq/inschrijven-oldtimer/ geraak ik er niet veel wijzer uit... Wat zijn mogelijke voor of nadelen van het oldtimer statuut, of moto statuut? (Het pk-tje rijdt op zijn gemakje 50/55km...)
  4. Vooral het gedeelte: " of om naar een bakker, in een dorp verder, croissants te gaan halen..." is top!! (Ja ik ben bakker in een dorp...)
  5. Zo plots zonder verwittiging een derde duurder, van 109.00 naar 139.00 EUR... (enkel BA, rechtsbijstand heb ik apart, en de PK50XL komt in feite enkel bij mooi weer buiten) Maar als je begint te zoeken zijn ze hier in belgenland nog steeds de goedkoopste... en het online zoeken is echt niet eenvoudig, je beland bijna steeds bij een moto verzekering, die dan steeds begint bij 124cc... De Belgische verzekeraars zijn de bromfietsers liever kwijt dan rijk? Kan/ mag je een voertuig in het buitenland laten verzekeren (Nederland), daar zijn er tal van betaalbare
  6. chocolateman

    Ky tronik

    Alleszins goede raad van "der Frank" ivm het aanspannen van het vliegwiel, tijdens het testen
  7. Enig idee hoeveel dat dan is? of slaan ze er gewoon achter met hun pet?
  8. Na zovele jaren dit nog eens gelezen, -en tot nu toe werkt alles nog op die vnb, is wel geen dagelijkse gebruiker Groetjes van de bakker
  9. Iemand enige ervaring mee? http://scootrs.com/moreinfo.cfm?Product_ID=1529
  10. Hoe zit dat nu juist, wat moeten, of kunnen we doen?
  11. Zit er stroom op de klemmen die het motorblok verlaten, als de motor draait? op eentje zat er nogal veel (killswitch) bij mij, maar degenen die stroom moesten leveren deden niks.. en anders steeds een beetje verder testen op je kabels, bv aan de spanningsregelaar onder de andere bil, en de zekering?
  12. Ik weet het, hoge schoenen, vest met lange mouwen, helmpje, lange broek en handschoenen... Ik laat mijn Vespa staan in zulk weer , nie van harte natuurlijk... en jullie?
  13. Met de hulp van m'n nieuwe multimeter, en nog een beetje ander gereedschap, heb ik de oorzaak gevonden... een losgekomen soldeersel aan de masa van de stator,
  14. Mijn pk-tje draait dus wel als ik m in gang loop (aja want er zit geen kick op) maar geeft dus geen stroom voor al de rest als daar zijn; verlichting, pinkers en toeter/zoemer... aan het motor blokje meet ik alleen op 1 pinnetje stroom, en nogal veel 230volt ofzo ( "gemeten" met een stroomzoeker, want m'n goeie ouwe multimetertje is stuk...) de andere twee pinnetjes geven mij niks Iemand een beetje raad voor mij?
  15. Nu haalt ie 45, maar met veel moeite, wel hebben we het vermoeden dat er iets mis is aan de cilinder, er komt een tikkend, slepend geluidje uit... deze namiddag eens openen... Als er een nieuwe cilinder moet komen, welke kopen we dan best, DR50 , of DR75? - de rest laten we zo, misschien wel de sproeier aanpassen natuurlijk. Een snelheid van ong. 55 - 60 km zouden we er graag uithalen.
×
×
  • Create New...