Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vraagje over Vespa P200E


rbonnarens

Aanbevolen berichten

Hallo,

Alle nu moet je ook de meest correcte spelling hebben om hier iets neer te zetten.

Wel kijk dit is de 2de en laatste keer dat ik iets op een forum zet. Ik heb niet een of andere clown nodig die mij hier komt zeggen dat ik niet de beste schrijver ben.Dat weet ik van mij zelf ook wel.

Bij mij is het het schrijven die niet perfect is maar geloof mij vrij niemand van jullie zal hier wel de mister perfect zijn (al lijken sommigen dat van zichzelf te geloven) best dat we dat allemaal niet kunnen zien.

Ik wou deze mens juist eens proberen te helpen.

En als er iets ernstig gebeurd wat dan, hij is verzekert en ingeschreven. Als er echt iets kan zijn dan is het een boete. Nu ja als jullie hier de perfectie zelve zijn dan zeggen jullie maar!

Dus aan de persoon die het topic hier heeft geopend hopelijk had je er wat aan?

En je vespa verkopen voor je huis denk toch nog maar eens goed na want als je hem gebruikt voor woon werkverkeer kan je ham nog maximaal aftrekken van je belastingen ook de kosten die je eraan hebt gedaan.

kijk aan iedereen die commentaar heeft ik heb nu mijn best gedaan en schrijf jullie nu maar allemaal in op het grote Nederlandse dictee en hou in het vervolg jullie commentaar voor jezelf dan iemand zo maar proberen de grond in te boren want met vriendelijkheid zul je al een stuk verder komen in het leven dan met jullie perfecte schrijfwijze en commentaar

Dag Vespadriver. Je bent inderdaad verzekerd, maar niet in regel met het in verkeer brengen van een voertuig. Op het PVG staat duidelijk 200cc. Dus de verzekering zal zich zonder twijfel terugtrekken.

Vespa inbrengen in woon-werk verkeer kan enkel als je hem nieuw heb gekocht denk ik. Verbeter me als ik mis ben.

Op het gelijksvormigheidsattest (het is een duplicaat) staat niet dat het een 200 cc is! Enkel P200E...

begint wel een lange topic te worden he ;)

Link naar reactie

ingeschreven als 125cc blijft 125cc bij de DIV

Zo SIMPEL is het

wat een gejank , zijn jullie altijd zo of zijn jullie allemaal zo geboren ?

Dacht deze groep 'mensen' met een één en dezelfde passie elkander dan ook helpen bij dergelijke vraagkwesties!

wat gebeurt hier weer voor 75% : janken , zagen , afbreken , enz ...

Ik heb zelf al ervaren hier maar 2 mensen zijn die alles nog passioneel doen : Nero en renoretro , dit zijn voor mij de enige twee !

Zijn altijd behulpzaam , hebben altijd een correct en hulpbehoevend antwoord !

Wou ik even kwijt

En allen die zich hierdoor aangevallen voelen , lees al jullie posts eens door , misschien snappen jullie het dan !

mvg tom

Link naar reactie

Tommeke

zo gefrustreerd man??

Mij interesseert da genne FOK,alleen dat hij dan de juiste info in zijn advertentie moet zetten!!!

Das toch ni moeilijk he?

Een potentiele "koper" koopt dus een 125CC...

Komt ermee thuis,en blijkt een 200CC te zijn...

Als hij dat vermeld in de verkoopadvertentie,IS ER IDD GEEN PROBLEEM...

Link naar reactie
ingeschreven als 125cc blijft 125cc bij de DIV

Zo SIMPEL is het

wat een gejank , zijn jullie altijd zo of zijn jullie allemaal zo geboren ?

Dacht deze groep 'mensen' met een één en dezelfde passie elkander dan ook helpen bij dergelijke vraagkwesties!

wat gebeurt hier weer voor 75% : janken , zagen , afbreken , enz ...

Ik heb zelf al ervaren hier maar 2 mensen zijn die alles nog passioneel doen : Nero en renoretro , dit zijn voor mij de enige twee !

Zijn altijd behulpzaam , hebben altijd een correct en hulpbehoevend antwoord !

Wou ik even kwijt

En allen die zich hierdoor aangevallen voelen , lees al jullie posts eens door , misschien snappen jullie het dan !

mvg tom

Idd wat een gejank!!! dacht dit ook... Meestal als mensen dezelfde passie delen gaat iedereen goed om met elkaar, en helpen ze je !

nie meer en nie minder! Dit was klare taal!!!!

Link naar reactie
Tommeke

zo gefrustreerd man??

Mij interesseert da genne FOK,alleen dat hij dan de juiste info in zijn advertentie moet zetten!!!

Das toch ni moeilijk he?

Een potentiele "koper" koopt dus een 125CC...

Komt ermee thuis,en blijkt een 200CC te zijn...

Als hij dat vermeld in de verkoopadvertentie,IS ER IDD GEEN PROBLEEM...

Nee idd er is geen probleem meer, als de politie uitleg geeft en zij controleren alles, blijkt het in orde te zijn.

Vorige eigenaar kon er ook mee rijden als 125CC!

Het blijken papieren te zijn van een p200E waar er geen aantal cc op staan en is al reeds 15 jaar ingeschreven als 125 cc.

En het is dan nog een 125 cc (opgevoerd naar 177) die eronder zit.

Wees gerust de koper weet hiervan!

Zij zullen geen problemen hebben met inschrijven. Naar woord van politie, veiliger kan niet he!

Link naar reactie
ingeschreven als 125cc blijft 125cc bij de DIV

Zo SIMPEL is het

wat een gejank , zijn jullie altijd zo of zijn jullie allemaal zo geboren ?

Dacht deze groep 'mensen' met een één en dezelfde passie elkander dan ook helpen bij dergelijke vraagkwesties!

wat gebeurt hier weer voor 75% : janken , zagen , afbreken , enz ...

Ik heb zelf al ervaren hier maar 2 mensen zijn die alles nog passioneel doen : Nero en renoretro , dit zijn voor mij de enige twee !

Zijn altijd behulpzaam , hebben altijd een correct en hulpbehoevend antwoord !

Wou ik even kwijt

En allen die zich hierdoor aangevallen voelen , lees al jullie posts eens door , misschien snappen jullie het dan !

mvg tom

Idd wat een gejank!!! dacht dit ook... Meestal als mensen dezelfde passie delen gaat iedereen goed om met elkaar, en helpen ze je !

nie meer en nie minder! Dit was klare taal!!!!

awel gij zijt ne schone! ik heb de hele topic nog eens gelezen. uw originele vraag kwam er eigenlik op neer dat ge zelf nog niet eens wist wat ge nu juist had gekocht! ne p200e, wat is dat?! een speciaal model of zo?!...

nu dat heel de situatie is uitgelegd en dat er toevallig iemand uw advertentie van kapaza aanhaalt zijn het hier allemaal jankers en zageventen?

wel amuseer u met uw scooter, echt waar, maar ik hoop voor u dat ge er nooit een serieus accident mee doet.

en Tom Molderez, ge zijt hier al genoeg geholpen om te weten dat ge zo'ne zielige praat nu ni hoeft te verkopen! hedde frustraties? werkt ze aub ergens anders uit!

waar komt het op neer:

-vespa ingeschreven als 125

-framenr komt niet overeen met het typeplaatje

-gva vermeldt 200cc

-gva heeft een ander nr dan het eigenlijke framenr

-...

ik zou zeggen, chance dat hij ooit is ingeschreven geraakt. maar als er ooit iets gebeurd dan komen zulke dingen heus wel boven!

er is de tip gegeven van gewoon een legaal 125 frame aan te schaffen met de juiste papieren. de eerlijkste oplossing, niet? maar uiteindelijk zijn we allemaal jankers?

awel bravo!

Link naar reactie

Man Man Man.

Alle zal toch een 3de poging doen. jullie lezen niet wat Mr. rbonnarens schrijft hij schrijft namelijk met andere woorden, dat ik gelijk hebt. Hij kan hem gewoon inschrijven als 125cc want is ervoor langs de politie geweest! Maar zoals ik al dacht weten sommigen hier alles beter.

Veel geluk of je hem nu houd of niet.

En elke moto 2dehands of niet kan je inbrengen in de belastingen!

groeten

p.s. let maar niet op de spelling!

Link naar reactie

En precies of meneer de 'polies' heeft het altijd juist. Ga maar eens naar de politie en vraag of ze een verklaring willen ondertekenen, dat er geen enkel probleem is. Misschien inderdaad voor HEN niet, maar politie is nog altijd geen verzekering, en wees maar gerust dat die bij een zwaar accident alles zullen doen om te voorkomen dat ze moeten betalen. We willen je gewoon waarschuwen voor problemen, en dan weten we alles beter? AWEL JA!

Link naar reactie
Man Man Man.

Hij kan hem gewoon inschrijven als 125cc want is ervoor langs de politie geweest! Maar zoals ik al dacht weten sommigen hier alles beter.

Awel vraag eens aan de agent die zei dat het allemaal in orde was om dat op papier te zetten, zodat je tenminste iets in handen hebt. En mochten er zich later dan problemen voordoen, dan kun je ernaar verwijzen.

Ik ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn, maar heb wel een vermoeden.

Link naar reactie

Kijk ik blijf schrijven.

Zo leer ik het misschien nog. dus al jullie vespa'tjes van meer dan 30 jaar oud, zijn 100 procent in orde geen enkel die hier een nummerke mist door laswerk, mastiek kader volledig te laten metalliseren en zo. Schitterend voor jullie allemaal.

Maar denk wel dat er vele vespisten zijn die net zoals ik en mr. rbonnarens wel dit voorval hebben maar als het nummer op de verzekering en op het inschrijvingsbewijs en op het type plaatje overeenkomen dan zal er al veel moeten gebeuren voor je problemen krijgt. En zoals hij nu al drie keer heeft gezegd, dat ander kleine probleem dat het een P200E is. Er staat op zijn gva niets vermeld van de cilinderinhoud en ook voor de zoveelste maal, 1 maal ingeschreven als 125CC altijd 125CC

Link naar reactie

Kijk ik zal ook blijven schrijven...

Neen, mijn vespaatje is niet 100% conform zoals hij is 'uitgebracht'. Ik weet ook dat ik daarmee een risico loop, en dat dat wel ooit eens tegen me gebruikt zou kunnen worden. Dit risico loop ik voor mezelf, maar ik zou dan ook NOOIT men vespa verkopen.

Stel nu voor dat je met het P200E-kader een kindje omver rijdt, terwijl er op de papieren staan dat dit een 125cc is...

Wat gaan de verzekeringen doen denk je? Kijken naar het chassisnummer.

Wat merken ze dan op?

Dat hetgeen op de papieren staat niet overeenkomt met de originele toestand van de vespa (een P200E is PER DEFINITIE een 200cc, ook al zit er een lichtere (125cc) getunde motor onder)

Wat gaat de verzekering zeggen denk je?

De papieren kloppen niet met de werkelijkheid -> U bent ZELF verantwoordelijk, onze verzekering dekt DIT niet.

Denk dat het niet duidelijker kan?

Link naar reactie
1 maal ingeschreven als 125CC altijd 125CC

blijkbaar niet, want de Vespa is een P200E, is zijn leven begonnen als een 200cc en is eerst zo ingeschreven. Het is niet omdat achteraf iemand met de papieren gefraudeerd heeft, dat het nu ineens een 125cc is.

Maar je doet maar. Zorg er aub wel voor dat de koper weet wat hij koopt en niet in't zak gezet wordt, zoals de OP in't zak gezet is. Vroeg of laat komen ze daar toch achter. Houdt er dan rekening mee dat deze topic terug boven komt en de koper weet dat de verkoper op de hoogte was van het gefoefel.

En mocht je je geweten proberen te sussen door te denken dat een opgefokte 125cc bijna hetzelfde is dan een 200cc, dan mag je die illusie alvast vegeten. Een 200cc rijdt geheel anders en heeft een heel ander gevoel.

Link naar reactie

hey, ofwel wil je het niet begrijpen ofwel kan je het niet begrijpen... als er op het gva 'p200e' staat dan is dit hetzelfde als wanneer er gewoon letterlijk 200cc zou opstaan.

Link naar reactie

@vespadriver101: andere forumleden op niet legale scooters erbij halen draagt niets bij aan deze discussie.

Een typeplaatje is niet de officiele Piaggio manier van framenummer gebruiken in Belgie (in Duitsland wel); als typeplaatje nummer en ingestanst framenummer niet overeen komen, zal hij zeker problemen krijgen - en een probleem met je verzekering is groter dan een probleem met de politie. Neem dat maar gewoon aan.

mr. rbonnarens heeft een vespa type P200E met een cilinderinhoud van 125cc

Fout gedacht: rbonnarens heeft een type P200E met een typeplaatje, papieren en een blok van een P125 en een frame (met framenummer) van een P200E.

Wel kijk dit is de 2de en laatste keer dat ik iets op een forum zet.

Das alweer een aantal posts geleden; Je neemt jezelf niet serieus, dus waarom zouden wij je serieus nemen?

Wat maak jij je druk over iets dat niet jou niet aangaat, trouwens; laat rbonnarens lekker voor zichzelf praten, wil je? Begin fijn een topic over je eigen probleem scoot als je daar iets over wil weten...

Jij hebt duidelijk niet het beste met rbonnarens voor; je loopt alleen te zeiken.

@rbonnarens: de 'het mag wel'/'het mag niet' discussie die hier gevoerd wordt gaat voorbij aan het probleem met je:

1. als je op die scooter met een autorijbewijs gaat rijden (want 125cc volgens jou), en je rijd iemand het ziekenhuis in kun je maar beter zeker weten dat je goed verzekerd bent, de politie kan je dat niet vertellen, je verzekeraar wel.

2. je verkoopt de scooter blijkbaar als een P200 met een gereviseerd blok; nergens in de adv staat vermeld dat het om een 125cc blok gaat, dat er 125cc papieren bijzitten; hoe kun je verwachten dat je hier behandeld wordt als een liefhebber, als je liegt over de waar die je verkoopt? Logischer is dat de liefhebbers hier liever niet zien dat een andere liefhebber opgescheept wordt met jou probleemscoot.

Dat we je niet vertellen wat je horen wilt, betekend niet dat we niet het beste met de situatie voorhebben - als ik terug lees wordt er behoorlijk met je mee gedacht; profiteer daarvan - het is sowieso onmogelijk (en onwenselijk) iedereen hier te overtuigen van jou gelijk, dus misschien kun je dat beter accepteren...

Verders: Kan deze thread niet gewoon op slot? Ja/nee/ja/nee discussies zouden we intussen al ontgroeid moeten zijn.

Link naar reactie

Alle

betweters, het kan mij allemaal niets meer schelen jullie willen en moeten alles beter weten dus bij deze hebben jullie 100% gelijk over alles.

En wees maar heel gerust ik neem mij zelf zeker au serieus wat niet van iedereen kan gezegd worden.

dus bij deze jullie hebben 100% gelijk

Vanwege iemand die het goed voorhad maar niet om kan met betweters!!!

zoals Mr. rbonnarens al zei ik dacht dat dit forum ideeën te wisselen en elkaar te helpen! NIET DUS

Salut en tot nooit meer!!

Link naar reactie
kijk

P200e is type

Audi a4 is type

en type heeft niets met cilinderinhoud te maken

geregistreerd als 125cc is 125cc, hoe het ook is gebeurd!

mr. rbonnarens heeft een vespa type P200E met een cilinderinhoud van 125cc

zo is het en blijft het

haha, gij slaagt er toch wel in serieus dwaze praat te verkopen zenne vriend...

de PX is het type, en toevallig hebben ze daar bij piaggio het lumineuze idee gehad om daar telkens ne nr achter te zetten. ne nr die staat voor de cylinderinhoud.

man, man. en voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten bij mr160.

en is het misschien toeval dat je je gisteren pas hebt geregistreerd, gewoon om hier wat commentaar te komen geven? volledig anoniem, geen e-mail,...

kom mij hier nu niet vertellen wie een liefhebber is en wie niet hé.

Link naar reactie

Dank je dat je ons gelijk toegeeft :) Het heeft wel wat moeite gekost. En inderdaad, we kunnen niet zo goed om met betweters, als ze de bal misslaan ;)

Als je kijkt naar het aantal topics, het aantal gebruikers van het forum die blij zijn met een antwoord op hun vraag, kan je moeilijk gaan beweren dat mensen hier niet verder geholpen worden.

Soms moet je echter kunnen accepteren dat je een antwoord krijgt dat niet strookt met je gedacht of je mening.

En profiel verwijderen? Log uit, om nooit meer in te loggen, dan is er toch geen probleem meer?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...