Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vraagje over Vespa P200E


rbonnarens

Aanbevolen berichten

Man Man Man.

Alle zal toch een 3de poging doen. jullie lezen niet wat Mr. rbonnarens schrijft hij schrijft namelijk met andere woorden, dat ik gelijk hebt. Hij kan hem gewoon inschrijven als 125cc want is ervoor langs de politie geweest! Maar zoals ik al dacht weten sommigen hier alles beter.

Veel geluk of je hem nu houd of niet.

En elke moto 2dehands of niet kan je inbrengen in de belastingen!

groeten

p.s. let maar niet op de spelling!

Verstaat er eindelijk iemand wat ik bedoel? oeeeef

Link naar reactie
1 maal ingeschreven als 125CC altijd 125CC

blijkbaar niet, want de Vespa is een P200E, is zijn leven begonnen als een 200cc en is eerst zo ingeschreven. Het is niet omdat achteraf iemand met de papieren gefraudeerd heeft, dat het nu ineens een 125cc is.

Maar je doet maar. Zorg er aub wel voor dat de koper weet wat hij koopt en niet in't zak gezet wordt, zoals de OP in't zak gezet is. Vroeg of laat komen ze daar toch achter. Houdt er dan rekening mee dat deze topic terug boven komt en de koper weet dat de verkoper op de hoogte was van het gefoefel.

En mocht je je geweten proberen te sussen door te denken dat een opgefokte 125cc bijna hetzelfde is dan een 200cc, dan mag je die illusie alvast vegeten. Een 200cc rijdt geheel anders en heeft een heel ander gevoel.

Een moto invoeren is niet frauderen... Ofwel?

En de koper word op de hoogte over alles...

Link naar reactie
@vespadriver101: andere forumleden op niet legale scooters erbij halen draagt niets bij aan deze discussie.

Een typeplaatje is niet de officiele Piaggio manier van framenummer gebruiken in Belgie (in Duitsland wel); als typeplaatje nummer en ingestanst framenummer niet overeen komen, zal hij zeker problemen krijgen - en een probleem met je verzekering is groter dan een probleem met de politie. Neem dat maar gewoon aan.

mr. rbonnarens heeft een vespa type P200E met een cilinderinhoud van 125cc

Fout gedacht: rbonnarens heeft een type P200E met een typeplaatje, papieren en een blok van een P125 en een frame (met framenummer) van een P200E.

Wel kijk dit is de 2de en laatste keer dat ik iets op een forum zet.

Das alweer een aantal posts geleden; Je neemt jezelf niet serieus, dus waarom zouden wij je serieus nemen?

Wat maak jij je druk over iets dat niet jou niet aangaat, trouwens; laat rbonnarens lekker voor zichzelf praten, wil je? Begin fijn een topic over je eigen probleem scoot als je daar iets over wil weten...

Jij hebt duidelijk niet het beste met rbonnarens voor; je loopt alleen te zeiken...

@rbonnarens: de 'het mag wel'/'het mag niet' discussie die hier gevoerd wordt gaat voorbij aan het probleem met je:

1. als je op die scooter met een autorijbewijs gaat rijden (want 125cc volgens jou), en je rijd iemand het ziekenhuis in kun je maar beter zeker weten dat je goed verzekerd bent, de politie kan je dat niet vertellen, je verzekeraar wel.

2. je verkoopt de scooter blijkbaar als een P200 met een gereviseerd blok; nergens in de adv staat vermeld dat het om een 125cc blok gaat, dat er 125cc papieren bijzitten; hoe kun je verwachten dat je hier behandeld wordt als een liefhebber, als je liegt over de waar die je verkoopt? Logischer is dat de liefhebbers hier liever niet zien dat een andere liefhebber opgescheept wordt met jou probleemscoot.

Dat we je niet vertellen wat je horen wilt, betekend niet dat we niet het beste met de situatie voorhebben - als ik terug lees wordt er behoorlijk met je mee gedacht; profiteer daarvan - het is sowieso onmogelijk (en onwenselijk) iedereen hier te overtuigen van jou gelijk, dus misschien kun je dat beter accepteren...

Verders: Kan deze thread niet gewoon op slot? Ja/nee/ja/nee discussies zouden we intussen al ontgroeid moeten zijn.

We gaan het toch wel beleeft houden he! Nu begint het er wel over tegaan hoor

En voor mij mag deze topic op slot hoor. Kheb er genoeg van!

Link naar reactie

op uw gelijkvormigheidsattest staat inderdaad geen cc-aantal, wat er wel op staat is een PVG-nummer. Dit pvg nummer (proces verbaal van goedkeuring) Het gelijkvormigheidsattest zegt niets meer dan dat de bewuste scooter gelijkvormig is met de goedgekeurde scooter met betreffend PVG-nummer. Dit pvg nummer stemt in dit geval overeen met een P200E. In dit PV staat dan ook vermeld hoeveel cc, pk, remvermogen,... deze scooter bevat

maar trek u dat vooral allemaal niet aan en doe uw ding, kom hier aub niet om uw gelijk vragen

je vraagt in je eerste post hoe de vork in de steel zit, wij kunnen het ook niet helpen dat het antwoord niet datgene is dat je wil horen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...