Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vraagje over Vespa P200E


rbonnarens

Aanbevolen berichten

Hallo, ik kocht een tijdje geleden een vespa bij iemand in Oostende.

Die verkoper zei tegen mij dat het een PX 125 is maar nu kijk ik op de papieren (nadat ik heel de moter heb laten vermaken die is nu bijna gloednieuw op enkele stukken na) en het blijkt een Vespa P200E te zijn. Is dat een speciaal model ofzo?

De man in kwestie had ook zijn ischrijvingsformulier meegegeven en daar stond een cilenderinhoud van 125 cc op...

Hopelijk weten jullie antwoord op mijn vraag...

alvast bedankt voor het lezern en vele groeten

Roderick Bonnarens

Link naar reactie
maar niet getreurd, als er op je inschrijvingsbewijs 125cc staat...

heb je wat vele hier willen, een 200cc waar je met een 125cc rijbewijs mee mag rijden ;-)

Ja idd op het inschrijvingsbewijs staat er minder dan 25kw... leuk dus ;)

euhm,

een 200cc is ook nog onder de 25kw hoor...

Link naar reactie
Ik zou naast je framenummer ook je motornummer eens controleren, want als je een 200cc reviseert, of laat reviseren, dan lijkt mij dat iemand dat wel opgevallen is :S

ter verduidelijking;

op mijn papieren staat er

(het is trouwens een duplicaatje ;) )

Gerne/Aard: moto scooter

Classe/Klasse (niets ingevuld)

MerQue/Merk PIAGGIO

Type/Type P 200 E

No De Cadre/ Framenummer VSX1T en dan de 6 cijferkes

Hetzelfde vind ik op mijn typeplaatje...

Alleen bij P kan je de rest moeilijker lezen... (met zen voor of nadelen vandien ;) )

MAAR

op inschrijvingsformulier van de vorige eigenaar staat er dat de cilenderinhoud maar 124 CC is... Uiteraard is het kentekennummer helemaal hetzelfde als de papieren die ik heb anders kocht ik die niet...

Link naar reactie
maar niet getreurd, als er op je inschrijvingsbewijs 125cc staat...

heb je wat vele hier willen, een 200cc waar je met een 125cc rijbewijs mee mag rijden ;-)

Ja idd op het inschrijvingsbewijs staat er minder dan 25kw... leuk dus ;)

euhm,

een 200cc is ook nog onder de 25kw hoor...

AHA dan mag je ermee rijden met je autrijbewijs toch?!

Link naar reactie
Ik zou naast je framenummer ook je motornummer eens controleren, want als je een 200cc reviseert, of laat reviseren, dan lijkt mij dat iemand dat wel opgevallen is :S

ter verduidelijking;

op mijn papieren staat er

(het is trouwens een duplicaatje ;) )

Gerne/Aard: moto scooter

Classe/Klasse (niets ingevuld)

MerQue/Merk PIAGGIO

Type/Type P 200 E

No De Cadre/ Framenummer VSX1T en dan de 6 cijferkes

Hetzelfde vind ik op mijn typeplaatje...

Alleen bij P kan je de rest moeilijker lezen... (met zen voor of nadelen vandien ;) )

MAAR

op inschrijvingsformulier van de vorige eigenaar staat er dat de cilenderinhoud maar 124 CC is... Uiteraard is het kentekennummer helemaal hetzelfde als de papieren die ik heb anders kocht ik die niet...

Heb je het framenummer gecontroleerd? Is niet het typeplaatje hé. Framenummer bevindt zich onder de rechterbil. En als op je gelijkvormigheidsattest 200cc staat en op je inschrijvingsformulier 124cc heb je een probleem denk ik als ze je moeten stoppen. Heb je het chassisnummer nagekeken op scooterhelp? Dan komen normaal alle juiste gegevens tevoorschijn.

En als alles klopt, heb je inderdaad een vespa waar menig vespisten jaloers op zullen zijn, een 125cc chassis met 200 blok.

Veel succes met het speurwerk.

Link naar reactie
Ik zou naast je framenummer ook je motornummer eens controleren, want als je een 200cc reviseert, of laat reviseren, dan lijkt mij dat iemand dat wel opgevallen is :S

ter verduidelijking;

Hetzelfde vind ik op mijn typeplaatje...

Alleen bij P kan je de rest moeilijker lezen... (met zen voor of nadelen vandien ;) )

MAAR

op inschrijvingsformulier van de vorige eigenaar staat er dat de cilenderinhoud maar 124 CC is... Uiteraard is het kentekennummer helemaal hetzelfde als de papieren die ik heb anders kocht ik die niet...

Ik bedoel dus niet op de papieren, noch op het typeplaatje, maar op het frame achter de motorbil, en op het blok op de motorsteun; de door Piaggio ingeslagen nummers.

Hier een verduidelijking waar je die vind:

http://scooterhelp.com/serial/vespa.serial.locator.html

Die nummers zeggen wat voor blok onder wat voor frame je hebt.

Link naar reactie

op het gelijkvormigheidsattest staat P200E vsx1t 147341

moter staat VNX1M x209213x

en het kader heb ik nu afgewreven en dat nummer klopt idd niet

er staat 730 x07949x

En op het inschrijvingsformulier staat dat het een 124cc inhoud is

Donny Ketels (van wie ik dit kocht) heeft er zelf mee rondgereden zonder een motorijbewijs... De moter was volledig vastgelopen en ik heb dit laten vermaken, nu is het een 177 ccke geworden

een soepje geworden dus...

Link naar reactie

dit wil dus zeggen dat je een frame van een 200 cc hebt gekocht met een motorblok van een 125cc

het chassisnr op gelijkvormigheidsattest, inschrijvingsbewijs en op het frame (niet typeplaatje maar het nr "onder" de bil motorijde) moeten alle 3 dezelfde zijn.

er is dus een en ander mee geknoeid

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...