Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa gevonden in garage


Michel_V

Aanbevolen berichten

Vandaag gevonden achterin de garage van de buren, onder een dikke laag stof: een originele Belgische Vespa 150 VL3T (struzzo)! Compleet met papieren, laatst ingeschreven in 1967 en sindsdien stilletjes in de garage gesukkeld. Dat ik dit nog mag vinden. Een nieuw project om de tanden in te zetten...

3196938001_f3eea4a1ba.jpg

3196937889_00bab49d80.jpg

3196937945_35fbedaaea.jpg

3197782914_cdba3d42c0.jpg

Sorry voor de slechte kwaliteit foto's (gsm). Meer foto's volgen.

groetjes

michel

UPDATE 18/01

En hier de foto's van de afgeborstelde vondst...

3206736291_412069cf66_m.jpg

3207578950_5b7b78d52a_m.jpg

3206730041_ffc2c810ee_m.jpg

3207572588_cbaf69730a_m.jpg

3207569736_4826fb58cd_m.jpg

3206721103_01641b19e1_m.jpg

3206715157_d697b5b51e_m.jpg

3207557990_59a05c6d3e_m.jpg

3207555204_414d5ae35a_m.jpg

3206718151_7b89dfeeb1_m.jpg

3207552546_e6668980ee_m.jpg

schoon oud koppel

Link naar reactie
succes ermee - houd het forum op de hoogte van de ontwikkelingen aub - heb je eventueel al ideeën ivm de restauratie ?

grts frutsab

Nog geen idee. Ik zal zaterdag eens eerst al het stof er afhalen. Volgens de vorige eigenaar zou het niet de originele kleur zijn. Zijn broer zou in de jaren zestig de vespa met een stofzuiger in een andere kleur hebben gespoten. Dat was blijkbaar een optie bij die stofzuiger. Ik zal hem eens vragen welk merk dat was. Misschien hebben ze die nog bij Vanden Borre staan.Dan kan tegenwoordig iedereen zijn vespa thuis met de stofzuiger spuiten :lol:

Michel

Link naar reactie
Zijn broer zou in de jaren zestig de vespa met een stofzuiger in een andere kleur hebben gespoten. Dat was blijkbaar een optie bij die stofzuiger. Ik zal hem eens vragen welk merk dat was. Misschien hebben ze die nog bij Vanden Borre staan.Dan kan tegenwoordig iedereen zijn vespa thuis met de stofzuiger spuiten :lol:

Veel stofzuigers kan je naast 'zuigen' ook op 'blazen' zetten ,en dan kan je met een eenvoudig koppelstuk een spuitpistool aansluiten...

Link naar reactie
succes ermee - houd het forum op de hoogte van de ontwikkelingen aub - heb je eventueel al ideeën ivm de restauratie ?

grts frutsab

Nog geen idee. Ik zal zaterdag eens eerst al het stof er afhalen. Volgens de vorige eigenaar zou het niet de originele kleur zijn. Zijn broer zou in de jaren zestig de vespa met een stofzuiger in een andere kleur hebben gespoten. Dat was blijkbaar een optie bij die stofzuiger. Ik zal hem eens vragen welk merk dat was. Misschien hebben ze die nog bij Vanden Borre staan.Dan kan tegenwoordig iedereen zijn vespa thuis met de stofzuiger spuiten :lol:

Michel

µ

hoi michel

hetgeen je buurman vertelt kan best wel kloppen - in de 60-er jaren waren heel wat stofzuigers voorzien van een "blaas"-systeem - mijn ouders hadden een electrolux waarmee mijn vader ooit de keukenkastjes heeft "gespoten" ... - raar maar waar maar als je toen een stofzuiger kocht zaten daar accessoires bij om verf te spuiten

sorry voor de off-topic opmerking

toch succes met de stofzuigend-geschilderde vespa

grts frutsab

Link naar reactie
succes ermee - houd het forum op de hoogte van de ontwikkelingen aub - heb je eventueel al ideeën ivm de restauratie ?

grts frutsab

Nog geen idee. Ik zal zaterdag eens eerst al het stof er afhalen. Volgens de vorige eigenaar zou het niet de originele kleur zijn. Zijn broer zou in de jaren zestig de vespa met een stofzuiger in een andere kleur hebben gespoten. Dat was blijkbaar een optie bij die stofzuiger. Ik zal hem eens vragen welk merk dat was. Misschien hebben ze die nog bij Vanden Borre staan.Dan kan tegenwoordig iedereen zijn vespa thuis met de stofzuiger spuiten :lol:

Michel

WATTE?!?! Stof afhalen en kuisen? Mekaniek in orde zetten,plaat ophangen en bolle maar...

GRTZ Rat-association Gelrode

Link naar reactie

ja ik heb dat nog liggen ,glas en ring,is wel nieuw

groetjes raf

Link naar reactie

Nondepin daar wil ik mijn tanden ook wel eens inzetten !!!!!!!!!

Mijn schoonpapaaaaaaa heeft zo zijn eigen oldie terug gevonden

de buurjongen had die bij een boer uit de schuur gehaald

bleek dat dat de motor van schoonpa was!!!

Is nu aan restaureren

greetz

Link naar reactie
ja ik heb dat nog liggen ,glas en ring,is wel nieuw

groetjes raf

Alvast bedankt. Ik ga nog eerst een bericht zetten bij "vraag en aanbod". Als ik geen oude meer vind,laat ik je nog iets weten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...