Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Gisteren
  2. Nero, Warm loper denk ik niet. Heb gewoon nog goede compressie en zoals ik schreef, na de carburateur eraf hebben gehad en weer op rijd ie weer normaal. Misschien toch een klein vuiltje. Laten we het hopen.
  3. De choke geeft meer benzine. Waarschijnlijk toch een vuiltje ergens in de carbu of een "massief" luchtlek. Een andere ogelijkheid bij fors inhouden is een warmloper. Maar om dat te kunnen controleren moet de motor er best vanonder. Groetjes, nero.
  4. Forum leden. Hier even een probleempje wat vandaag voorviel. Heb hier een PK50XL met een 65cc DR cilinder en een 16.12 carburateur met een 58 sproeier. Met deze setting rijd ik nu inmiddels al een kleine 500km zonder problemen. Vandaag hield de Vespa in 1x heel erg in. Reageerde zeer slecht op het gas. Stationair bleef ie netjes lopen. Maar bij gas geven heel slecht op toeren komen. Rustig steeds meer gas geven gaat ie wel hoog in toeren. Op de choke rijd ie prima, maar niet stationair. Iemand dit ook al eens meegemaakt? En welke oplossing is ervoor gevonden? Carburateur heb ik eraf gehad en was netjes schoon, sproeiers gewoon open en filters waren schoon. Alles er weer onder gezet en liep weer als een zonnetje. Toch vreemd vind ik. Hoe werkt de choke eigenlijk? Zorgt ie voor meer of minder lucht of juist meer benzine?? Gr. Dennis
  5. En dan nog ne Cycle Jeep dealersticker uit Deurne!! Alleen daar al voor!!
  6. Early 80ies keerringen en kabelbomen zijn vandaag (ver) voorbij hun gemiddelde houdbaarheidsdatum (al zullen er uiteraard outliers te vinden zijn). Wie maagdelijke P's van deze generatie in overweging neemt, houdt dus rekening met een nakende motorrevisie- (minimaal de slijtagedelen & krukas, desgevallend cilinder, koppeling,...) en andere onkosten (vering, banden, gainen, kabelboom,...). De onderdelenfactuur alleen kan alles tussen €500 en 1500 zijn (+ werkuren). Gezien het geabimeerde beenschild en handschoenkastje zou ik hiervoor persoonlijk nooit meer dan €1700~1800 bieden. Alles daar boven komt in de buurt van een budget voor een ready to ride modernere PX disc. (P125X heeft overigens de vroegste en ruimste intake-timing. 18-19pk is bereikbaar met plug & play upgrades 🙂)
  7. Ik kan alleen voor de Nederlandse markt spreken, maar die prijs is niet idioot. Gezien de schade en algemene wat belabberde staat zou 2250 realistischer zijn.
  8. ale vertelt mij dan even wat die mens voor zijne PX moet vragen??
  9. nee valt mee, zo'n beetje hetzelfde.
  10. Afgelopen week
  11. Beste leden en lezers, ben een 50+ woonachtig te Koksijde en rij sinds 2004 met een Vespa PX 125 aangekocht in 2004 en ondertussen + 40.000 km. De dealer bij wie ik de aankoop gedaan heb is reeds met pensioen en andere dealers in onze regio hebben een lucratievere bezigheid, de elektrische fiets. “Kom eens terug in de winter”. Deze woorden en enkele tegenvallers in Zuid Frankrijk hebben mij er enkele jaren terug toe aangezet zelf het onderhoud te doen. Graag zou ik allen onder jullie willen bedanken voor de vele bijdragen die er toe leiden dat vrouw en man zonder mechanieker skills toch hun Vespa lopende kunnen houden. In het bijzonder Frederik9111, Bowyer, Speedracer, Josse, Nero en zoveel méér … Thanks!!
  12. Even terug komen ivm met mijn setup , Origineel cilinder , carburateur fhbb 16.14, sito plus , rolletjes elk 3gr . Trekveren 1000 . 52 km/u Ook tevreden , bij berg op of brug , voert ze de snelheid op , met wat extra kroketten en mayonaise 😉 Zie filmpje 20240509_111532.mp4
  13. Ik heb hetzelfde probleem ( gts 300 bouwjaar 2015 met 20.000km) Ik doe het onderhoud altijd zelf maar heb hem nu binnengebracht voor software-update . Op het duitse forum werd dit probleem vaak besproken. Met nieuwe software zou de vlinderklep juist afgesteld worden. Eens benieuwd...
  14. yag

    Vespa pk50xl

    Vespa pk50xl recent gerestaureerd, nieuwe carbu. Start en rijdt perfect. Papieren 50cc ingeschreven
  15. 2750eu?? dat zijn hier vespa-liefhebbers hé . Geen zotten!
  16. ex collega van mij verkoopt zijn Vespa P 125 X ... Hij is op pensioen, heeft een GTS gekocht en rijdt jammer genoeg niet veel meer met deze... Pure Vespa, nooit aan geprutst... Verkoper heeft geen Facebook , daarom mijn hulp in de verkoop... Indien iemand interesse, dan breng ik u in contact met de verkoper... Ik bied deze eerst in deze groep aan, zou graag hebben dat hij naar een liefhebber gaat en niet zomaar een "opkoper" Heeft een nieuwe achterband, maar moet een nieuwe batterij... geringe schade vooraan links... Prijs 2750 Euro... kan over gepraat worden !! regio MORTSEL
  17. beste leden, ik heb pk50xl automatic en heb een vraag ivm de wwerking van de olie pomp... wat doet het halve maantje op het grote tandwiel? de aandrijving snap ik ... dmv van de krukas worm/wormwiel overbrenging en de olie gaatjes kan ik ook nog thuisbrengen... maar het grote tand dat met een veer tegen het halve maantje draait? alvast bedanknt voor de reacties grts Jan
  18. Vork afgehaald, ik zoek nog een spatbord. Liefst o'lak en wat deukjes mogen zeker ook.
  19. Hoeveel weerstand (Ohm) zou er op een tankvlotter van een GTS250 ie moeten zitten in volle en lege toestand, zijn hier ergens waardes van terug te vinden? De wijzer van mijn benzinemeter geeft namelijk bij volle tank 8/10 aan, en als de wijzer denkt dat de tank leeg is, zit er nog vlot 2 liter in. De vlotter vervangen in een optie zonder diagnose (en veel werk), de benzinemeter is ook maar een gok. Als ik dus mijn waardes kan vergelijken met de voorgeschreven cijfers, dan overweeg ik van bvb een weerstandje in de kabel te verwerken, dit voor het geval mijn gemeten weerstand te laag is. Hoe ik een te hoge weerstand moet oplossen, dat wordt nog even nadenken. Zou ik met de diagnose-opstelling van Pilaf die waarden ergens kunnen aflezen? Kwestie van die tool ook nog eens te gebruiken 😉 (momenteel meet ik 0.075 met de wijzer van de meter op 'bijna leeg', en als de theorie klopt dat de weerstand verhoogt naargelang de benzine zakt, dan zit ik al met een te hoge weerstand, en zal een weerstandje in de kabel inbouwen dus geen zin hebben)
  20. Hoeveel weerstand (Ohm) zou er op een tankvlotter van een GTS250 ie moeten zitten in volle en lege toestand, zijn hier ergens waardes van terug te vinden? De wijzer van mijn benzinemeter geeft namelijk bij volle tank 8/10 aan, en als de wijzer denkt dat de tank leeg is, zit er nog vlot 2 liter in. De vlotter vervangen in een optie zonder diagnose (en veel werk), de benzinemeter is ook maar een gok. Als ik dus mijn waardes kan vergelijken met de voorgeschreven cijfers, dan overweeg ik van bvb een weerstandje in de kabel te verwerken, dit voor het geval mijn gemeten weerstand te laag is. Hoe ik een te hoge weerstand moet oplossen, dat wordt nog even nadenken. Zou ik met de diagnose-opstelling van Pilaf die waarden ergens kunnen aflezen? Kwestie van die tool ook nog eens te gebruiken 😉 (momenteel meet ik 0.075 met de wijzer van de meter op 'bijna leeg', en als de theorie klopt dat de weerstand verhoogt naargelang de benzine zakt, dan zit ik dus al met een te hoge weerstand, en zal een weerstandje in de kabel inbouwen dus geen zin hebben)
  21. Hoeveel weerstand (Ohm) zou er op een tankvlotter van een GTS250 ie moeten zitten in volle en lege toestand, zijn hier ergens waardes van terug te vinden? De wijzer van mijn benzinemeter geeft namelijk bij volle tank 8/10 aan, en als de wijzer denkt dat de tank leeg is, zit er nog vlot 2 liter in. De vlotter vervangen in een optie zonder diagnose (en veel werk), de benzinemeter is ook maar een gok. Als ik dus mijn waardes kan vergelijken met de voorgeschreven cijfers, dan overweeg ik van bvb een weerstandje in de kabel te verwerken, dit voor het geval mijn gemeten weerstand te laag is. Hoe ik een te hoge weerstand moet oplossen, dat wordt nog even nadenken. Zou ik met de diagnose-opstelling van Pilaf die waarden ergens kunnen aflezen? Kwestie van die tool ook nog eens te gebruiken 😉 (momenteel meet ik 0.075 met de wijzer van de meter op 'bijna leeg')
  22. expo 58

    Remlicht

    Besteld en binnen 2 dagen aan de deur geleverd. Prima service...
  23. Dank voor de hulp! Uiteindelijk ben ik eruit gekomen door de website die Wilby indirect tipte, https://www.vespa-klub.dk/EL_english.HTM, schema 11: dit toont dus niet alleen de nummers van de contacten op de stuurschakelaar, maar ook daadwerkelijk het elektrische schema. Het bleek dat in mijn geval geel en groen helemaal niet gekoppeld (parallel geschakeld) horen te worden: geel voorziet het achterlicht, en groen voorziet claxon en koplamp in serie van stroom. Daarbij is de claxon kortgesloten (waardoor deze niks doet), tenzij je de claxonknop indrukt. Die website verwoordt ook mooi dat er nogal wat variatie in Vespa bedradingsschema's is: it seems that the Piaggio engineers never became satisfied and therefore constantly tried a different approach. Or did they replace the engineers for every model? A lack of systematics seems to be the rule.
  24. Wellicht met een ander prijskaartje bij good old Peet
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...