Alle activiteit
Deze stream update zichzelf
- Vandaag
-
Kijk hier even op: https://www.easyparts.nl/models/Vespa-LX-125-m1559 Jouw type LX aanklikken en je hebt het originele gewicht bij de tekening van de vario staan.
-
Paul VDC wijzigde zijn profielfoto
-
Ik soldeer altijd de kabelschoenen met een een stuk krimpkous erover dat ook ver genoeg over de draad zit, dan breken die niet meer af.
-
Idd vuil de rollen gaan wij uit voorzorg ook vervangen,weet jij welke afmetingen hoeveel gram wij moeten kopen?want op het internet kom ik 2 maten tegen 19,15,5 en 19x17.
-
In het verleden lekte er wel eens benzine onder de carburateur. Ik neem dit mee in de troubleshooting. Bedankt voor alle tips.
-
allen nog niet verkocht gereserveerd maar niet komen kijken rally prijzen nog wat hoger in prijs
-
Als je de treeplaat (chassis waar je je voeten op zet) bedoelt, lekt je benzinetank/kraan/leiding (benzine verdampt, olie blijft achter).
-
Welke kleur heeft de olie die weg lekt en op de vloer ligt? Komt die kleur overeen met de tweetakt olie of met de carterolie? Heeft jou PK een aparte olietank of meng je de mengsmering zelf?
-
Welkom Privalis, je hebt idd een mooie oldtimer Vespa. Ik ben ook benieuwd jouw ervaringen te lezen want ik heb zelf ook al veel geleerd over Vespa sinds ik regelmatig op dit forum lees. Ja zoals Vespaciao zegt, het mag stilaan droger weer worden. mvg Arno
-
Heb de olie al afgelaten om te checken of het blok niet droog staat, dit was niet het geval. Aan de hoeveelheid olie die er nog in zat denk ik te kunnen afleiden dat dit niet de oorzaak is.
-
onwaarschijnlijk dat het lek uit de uitlaat komt. even goed het blok schoonmaken en dan kijken waar de olie vandaan komt. Plas van 10cm is flink groot lek je blok zal inmiddels wel droog staan.
-
Goeiemorgen, Mijn PK lekt al een tijd olie. Ik rij nu bijna dagelijks en het probleem wordt erger. De olie komt soms zowel links als rechts door de bodemplaat. Als de Vespa een nacht in de garage staat ligt een een plasje van 10cm diameter. Ik heb ook de indruk dat de uitlaat vervuild is met niet verbrande olie. De uitlaat is aan vervanging toe, een nieuwe is onderweg. Zijn er zaken waar ik op moet letten bij het vervangen van de uitlaat, zodat ik het lek kan oplossen? Alvast bedankt
-
Welkom privalis..mooie sixties-Vepa die zeker niet misstaat in het 'mooie Limburg' waar nog "veel Italiaanse invloed" is... Nu nog wat mooi "Italiaans zomerweer" en dan kan er weeral volop "rondgesnord" worden 😊 🌞 👍
- Gisteren
-
Bij mij braken ze af juist boven de kabelschoen, hopelijk heb jij meer geluk. Groetjes, nero.
-
IK kan het daar niet geheel mee eens zijn. Afgelopen week werkte mij rechter pinker ineens niet meer. Meten met de multimeter leverde een resultaat op van 98megaohm. Na het afknippen van het met de correcte tang(klemko) en fatsoenlijke kwaliteit kabelschoen was dit nog maar 7,4ohm vanaf het bilcontact tot aan einde draad bij de fitting. Nu nieuwe kabelschoen geklemd en gesoldeerd, ook de kabelschoen aan de fitting en voila de pinker doet het weer. Mogelijk is dit dan gelijk de oorzaak dat rechts achter elke keer het lampje stuk ging. Dus zolang je alleen soldeer aanbrengt op de plek war het zijn moet en dus niet de hele handel zo warm stookt dat het 3cm de draad in doorvloeit is solderen vaak wel de betere verbinding. Alleen wel wat lastiger los te nemen.
-
Hallo, ik ben als Italiëliefhebber sinds 2 jaar de trotse eigenaar van een 150 GL uit 1963. Chassis en motor zijn origineel maar qua kleur en afwerking heeft de vorige eigenaar zich wat vrijheid gepermitteerd. Prima voor mij. Op motorisch vlak heeft Vespa bij ´n motor revisie recent een « upgrade » gekregen (pinasco alu 190cc) zodat hij vlotjes meekan in het verkeer. Leuk dat er n Vespaforum is. Altijd fijn om van andermans ervaringen te leren en weetjes te delen.
-
privalis wijzigde zijn profielfoto
-
125 wijzigde zijn profielfoto
-
Hoi allemaal! Heb vorige keer een vraag voorgelegd over de versnellingskabels, deze zitten nu weer vast en zijn afgesteld. Alleen doet zich nu een andere probleem voor. De bougie lijkt iedere keer te nat te worden. Ik kan de motor laten lopen met één kick maar als ie daarna afslaat en ik wil opnieuw starten, moet ik eerst de bougie weer droog maken. Kan het zijn dat de carburateur niet goed is afgesteld waardoor er teveel benzine vrij komt? En zo ja, hoe kan ik deze wel goed afstellen? Het betreft een 50R uit 1971. Bedankt alvast voor jullie hulp. 😊
-
Hoi allemaal! Heb vorige keer een vraag voorgelegd over de versnellingskabels, deze zitten nu weer vast en zijn afgesteld. Alleen doet zich nu een andere probleem voor. De bougie lijkt iedere keer te nat te worden. Ik kan de motor laten lopen met één kick maar als ie daarna afslaat en ik wil opnieuw starten, moet ik eerst de bougie weer droog maken. Kan het zijn dat de carburateur niet goed is afgesteld waardoor er teveel benzine vrij komt? En zo ja, hoe kan ik deze wel goed afstellen? Het betreft een 50R uit 1971. Bedankt alvast voor jullie hulp. 😊
-
Goed.. don’t shoot me.. Door de diversiteit aan antwoorden en mogelijke oplossingen heb ik me toch eens rustig op m’n terras gezet en wat beginnen spelen met bruggetjes leggen vanuit de kabeldoos rechtstreeks naar de pinkers en noem maar op. Kwestie van toch echt alles uit te sluiten tot op het kleinste punt. Een paar uur sukkelen bracht aan het licht dat eigenlijk gewoon alle bedrading prima doorverbond maar wanneer ik met het contact in de bil verbond werkte die verdomde pinker echt niet. Kabeltje in de bil doormeten, niets aan de hand.. rechtstreeks spanning op pinker en die werkt.. kopje krabben en blijven zoeken, uiteindelijk kom ik tot de vaststelling dat de verbinding van het koperen plaatje aan het pinkerhuis zelf (waar het kabeltje in de bil over schuift) en de ‘revet’ waarmee dit vast zit op het pinkerhuis (die ook rechtstreeks de + aan het lampje geeft) blijkbaar niet goed doorgeeft. Dat met een krasnaald wat opgezuiverd tussen het plaatje en de revet en het was net als magie, pinker werkt weer! Merci voor alle reacties en hulp!
-
Dante T5 wijzigde zijn profielfoto
-
kranx wijzigde zijn profielfoto
-
Bedankt Adrian, ik bekijk het. Groetjes, nero.
-
Misschien je Vario even schoonmaken. Als die vuil is dan komen de rollen niet in de hoogste stand.
-
ID > Voor mij is dat ook een banaan Als je echt reserve wiel daar wil kan je evt zo een BGM Big box voor een smallframe eronder zetten , dan is er wel plaats genoeg https://nl.blog.scooter-center.com/nieuwe-uitlaat-vespa-pk50-pk125-race-uitlaat-bigbox-touring-bgm-pro/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwu8uyBhC6ARIsAKwBGpQumPCAM10NM9IN6Su2Lwf_oR0rx3qvaDfh_P1YZon1yNBQTnJtC6oaAmNPEALw_wcB
-
Nope, heeft een uitlaat alleen voor dat model gemaakt. Ik vind het wel raar dat men voor een vespa die geen plaats heeft voor een reservewiel geen rack heeft gemaakt waar een reservewiel op past , in tegenstelling tot modellen die wel plaats hebben om een reservewiel te plaatsen onder het frame wel een bagagedrager met reservewielhouder is gemaakt. Zelf met een banaanuitlaat is er onvoldoende plaats vrees ik, alleen zo'n korte uitlaat plaatsen maakt dat er voldoende ruimte is om een reservewiel te plaatsen. Groetjes, nero.
-
Hallo, Lx 125cc uit 2009 met 4000km rijd ineens na lang stilstaan 6maand 60 km/h top snelheid er is een nieuwe accu ingezet Carbu is gekuist maar nog steeds 60 km/h Stationar draait hij perfect rijdend ook geen stotteren ofzo aan wat kan dit liggen?
-
Alberto wijzigde zijn profielfoto
-
Is ETS niet met banaan uitlaat? en kan dat dan wel een reservewiel?
- Afgelopen week
-
Ik heb slechte ervaring met gesoldeerde kabelschoentjes, omdat de draad verhard breken die makkelijk door het rillen van de vespa. Niets beter dan een goede kabelschoentang. Groetjes, nero.