Ga naar inhoud

Dimitripx125

Leden
  • Aantal items

    529
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    2

Dimitripx125 last won the day on January 15 2015

Dimitripx125 had the most liked content!

Community reputatie

35 Excellent

6 Volgers

Over Dimitripx125

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag October 28

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GL MISA o-lak , Motovespa GS

Persoonlijke Gegevens

  • Beroep
    technisch bediende
  • Woonplaats
    Kalmthout
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

454 profielweergaven
  1. km-teller

    Wat ook zou kunnen is dat de wielas van de 8" en de 10" (GL modellen) verschillend is , en dat er in mijn ACMA 125 een 10" wielas zit. Weet iemand of hier verschil in zit? Is er ergens een link naar een onderdelencatalogus?
  2. km-teller

    De 9 en de 11 tanden wormwielen zijn onderling uitwisselbaar omdat ze dezelfde omtrek hebben , de tanden van de 9 liggen iets dieper en zijn iets groter maar de kunststof kan wel wat hebben en geeft geen extra slijtage. Ik zou enkel willen weten of er ergens 12 of 13 tanden wormwielen verkrijgbaar zijn van 1 of ander tuningmerk
  3. km-teller

    dag Sidvespa , bedankt voor het meedenken maar ik ben er zeker van dat het meer tanden moeten zijn op het kleine wormwieltje om het aantal omwentelingen van de kabel en dus ook van de naald te laten dalen. N1xZ1 = N2 x Z2 N1 is toerental wiel , Z1 is aantal tanden in het wiel N2 is het toerental van de kabel , Z2 is het aantal tanden van het kleine wormwiel. vul maar eens fictieve getallen in en je zal merken dat er meer tanden nodig zijn om het toerental aan de kmteller te laten dalen. maar bij deze heb ik dus nog geen oplossing gevonden (enkel wat interessant gedaan)
  4. km-teller

    De km-teller van mijn vespa acma ( 8" wielen) geeft een veel te hoge waarde aan. Ik vermoed zo'n 15 km/h te veel. Momenteel zit er een tandwieltje in met 11 tanden. Volgens mijn redenering heb ik een tandwiel nodig met meer tanden om de aanduiding op de teller naar beneden te krijgen maar die heb ik nog niet gevonden. Het probleem is dat de meter veel te snel de maximum van 90 aangeeft terwijl ik nog maar op 3/4 vermogen zit Heeft iemand een oplossing?
  5. Rubber doorvoer

    Hartelijk dank voor de maten! dan ben ik nu genoodzaakt om het gat groter te frezen of een andere oplossing te zoeken. nogmaals dank
  6. Rubber doorvoer

    Hallo, Weet iemand de maat van het gat in een PK XL frame dat opgevuld is met een rubber balg waar de inlaat door komt. Ik heb dit rubber nl nodig voor iets anders en wilde graag de maat weten alvorens ik bestel. Ik ben op zoek naar een balg om een gat van 59 mm te vullen en dacht misschien aan een PK balg Misschien heeft iemand zo'n rubber liggen en kan hij de maat meten in de groef van dit rubber Dank voor uw reacties Dimitri
  7. LOGO

    Ik denk dat ik een foto heb van het gezochte embleem. Ik probeer ze hier in een link te plaatsen. Misschien kan iemand me dan nu helpen? Het gaat om het embleem onder het vespa-logo
  8. Hallo, Weet iemand de maat van het gat in een PK XL frame dat opgevuld is met een rubber balg waar de inlaat door komt. Ik heb dit rubber nl nodig voor iets anders en wilde graag de maat weten alvorens ik bestel. Ik ben op zoek naar een balg om een gat van 59 mm te vullen en dacht misschien aan een PK balg Dank voor uw reacties
  9. Vettige PX125

    eerst kogeltje , dan veer , dan plastiek busje (gelijk laten komen met de olieuitgang) nog een tip ; Alvorens je het pompdeksel sluit vul je het inlaatgat van de oliepomp met een spuitje tot de olie uit het middelste gat komt , dan plaats je het tandwiel met het asje en hou een vinger op het inlaatgat. Duw het tandwiel naar onder en dan zie je of de pomp werkt. Je voelt bij de inlaat onderdruk en je ziet bij de uitgang de olie lopen. Inlaatgat opnieuw vullen en de boel dichtleggen. Blaas uw olieleiding leeg, terug in het reservoir. Vervolgens hou je de olieslang omhoog en blaas je op de vulopening van het oliereservoir tot de olie uit de slang komt. Nu je duim erop en dan aansluiten op het pijpje . Op deze manier heb je geen luchtbellen in de olieleiding.
  10. PX/T5 Stuur

    Als de moer reeds zo vervormd is , past een tool niet meer. Ik raad je een doorslag aan of een beitel waarvan je de punt plat slijpt. Dan sla je metaal op metaal in plaats van op het handvat van een schroevedraaier succes
  11. Vettige PX125

    Ik zou eerst het carburatordeksel en de luchtfilter al eens demonteren. Als er aan de binnenkant van de carbubak al vettigheid hangt , dan komt het van de carbu en lekt deze langs de achterzijde (bij de mengvijs) naar buiten . Als 2de zou ik de bouten van de carbu naspannen om de dichting tussen carter en carbubak aan te drukken (hiertussen loopt het 2t-oliekanaal) . Alles zuiver maken en opnieuw testen van waar het juist komt. Dit zijn kleine ingrepen,gemakkelijk zelf te doen.
  12. Stuurslot wideframe. Vespa.

    Het scharnier van het slot moet in elk geval naar voor. Gisteren nog gemonteerd in een acma van 1954. Wel opletten dat het lipje ver genoeg naar voor kan plooien , het kan dat de bevestiging van het embleem in de weg zit, waardoor het slot niet ver genoeg open kan
  13. Stilvallen px125

    check eerst cilinderkop losgetrild ? , bougie losgekomen ? Na 3000km zijn de pistonringen nog niet versleten. succes met de zoektocht
  14. Uitlaten, venturi...

    Ik wil graag de polini venturi van je overnemen. PM
  15. Vdr1m motor onder p200e

    @ Sid en Nero de inhoud van de cosa 200 en de PX 200 motorblokken zijn verschillend. De cosa heeft een andere (hogertoerige) overbrengingsverhouding. Daarom heeft de cosa ook een andere vlotterkamer met grotere vlotternaald
×