Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bobdg

Leden
  • Items

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX200-215 Pinasco upgrade

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Hulst
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Bobdg's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

0

Reputatie

  1. Beste medevespisten, 2 maand geleden mijn Vespa PX200 v 1996 uitgerust met een Pinasco 215 kit, BGM krukas, carb 26/26 en sproeiers afgesteld op testbank volgens regels vd kunst. Mengsel lucht/brandstof zorgt voor perfect mokkakleurige bougie. Oliepomp verwijderd en olie gaat rechtstreeks in de benzinetank waar enkel 98 ingaat. Helaas... op vakantie, na 800km met nieuwe cylinder geen compressie meer en Vespa dus de rest vd vakantie op aanhanger want cylinder en piston nr de Filistijnen. Na lang piekeren 2t olie nog eens onder de loep genomen. Aanvankelijk vond ik de olie al vrij dun, dus dat even opgezocht. Nu blijkt dat dit 'voorverdunde' 2t olie is. Het betreft Shell olie, gekocht bij Shell tankstation. De rit waarop de Vespa stilviel was een rit in hele droge omstandigheden bij 37°. Iemand hier ervaring mee? Voorverdunde 2T olie zou blijkbaar moeten zorgen voor een betere menging met de benzine, maar toch denk ik dat het wegvallen vd compressie daarmee te maken heeft. Ik rij zelf best al wat jaren met de Vespa, maar wist niet dat er zoiets bestond als voorverdunde 2T olie... Een gewaarschuwd mens...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...