Jump to content
Vespaforum.be

roellie1606

Members
  • Posts

    22
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    vespa gl150

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    venlo
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

roellie1606's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

14

Reputation

  1. Hallo alemaal zijn er hier misa kenners die weten welke kleur de velgen/remtrommels de gl 150 had in 1961 ? ik zou graag zo dich bij de originele kleur willen komen alvast bedankt
  2. Mijn vrindin heeft zitten peuteren het zat niet echt vast ! welke lijm zal ik gebruiken om terug te plaatsen ?
  3. Welk embleem dit ? En idd mocht ie in de weg staan ik heb ook nog plek wil voor mijn vriendin ook nog een opknappen 😬😬
  4. Hoi allen Ik heb de schockdemper schoongemaakt en helemaal uit elkaar gehad en deze voor zover gereviseerd nieuwe olie erin en eens kijken wat dit brengt. Wordt vervolgd. inmiddels ben ik ook lekker bezig geweest aan de orilack en moet zeggen dat het een heleboel werk is maar ik ben al best tevreden. De billen zijn inmiddels schoon en ben ook bijna klaar met het frame daarna ga ik heel licht krasjes wegschuren en dan polijsten en owatrol erop smeren. Nu zie ik op youtube dat je de owatrol ook als toevoeging kunt gebruiken voor blanke lak heeft hier iemand evaring mee ? alvast bedankt
  5. Hoi allen ik ben momenteel bezig met mijn volledige restauratie en ben op het punt om keuzes te maken ivm de schockdempers/veren nu de vraag welke ervaringen hebben jullie met nieuwe dempers/ veren of evt restaureren ben lekker bezig met de lack alvast bedankt
  6. Sugesties?? Hier ben ik al over aant nadenken maar vind het te leuk om eerst eens mijn nieuw bestelde oem set te instaleren en uit te proberen
  7. Na lang sleutelen en veel onderdelen het blok weer inelkaar gezet nieuwe krukas cilinder en kop lagers keerringen en rubbers nu zover om aan de ontsteking te gaan werken
  8. Bedankt voor de reactie heb hier in de buurt een tig lasser gevinden en heeft het vandaag gefixt toppie en bedankt
  9. Hoi allemaal heeft er iemand nog een carterzijde staan van de pk 50 xl ? en dan bedoel ik de zijde waar de moterophanging niet aan zit dus de kleine zijde die van mij is kapot er zitten scheuren in alvast bedankt
  10. Jes het is gelukt doordat ik de verfbrander heb gebruikt om het carter te verwarmen (5/10min) daarna met een goede slag met een hardkunstof hamer kwam er beweging in en na 2 tikken was de krukas los !!! dus bedankt voor de tips 👍🏻 nu was ik aan sparre met niels over de krukas omdat het lager er nog af moet niels gaf me de tip om een nieuwe krukas te kopen ipv de oude te gebruiken ik ga met de as deze week bij een classic car garage ( iemend die ik ken ) en vraag hem eens of hij mijn as eens kan balanceren en wat me dat kost alvorens ik een nieuwe koop maar nogmaals bedankt voor de tips 👍🏻👍🏻
  11. Ahaaa ik had al wat verhit ma geen 5/10 min eerder 1/3 min dan dat maar eens proberen thanks !!👍🏻
  12. Allereerst allen bedankt voor alle reacties!!! ik ben in middels weer wat verder dankzij de hulp van jullie en zeker ook niels heb ik nu documentatie over de gl 150 en ook over de 125 uit 1957 als ik die met elkaar vergelijk dan zijn er zeker verschillen qwa maatvoering ook het chassis nr heb ik gevonden in het rigister en dan kom ik echt uit op een gl 150uit 1961 dus dat gaat wel goedkomen ( nu nog de rdw overtuigen ) ik ben inmiddels begonnen aan de restauratie van het blok. alles gaat er goed uit en komt goed los behalve de krukas die ik maar niet eruitkrijg !!!! Ik wil ook niet te forse krachten uitoefenen op de as heeft er iemand nog sugesties?
  13. Hoi en thnks voor de snelle reactie de vnb2t zoals jij zegt zou van het jaar 1961 zijn even voor de duidelijkheid de rdw zegt je hebt een 125 cc vespa van het jaar 1957 ! en die vind ik niet in de tabel bij vespa oltimer registratie gr roel verberkt
  14. @koeno83 nog een vraag staat er in dat boek ook iet over de 125 of die toevalig 10 inch wielen hadden ? Zo niet dan moet het de gl 150 zijn deze heeft nl 10 inch wielen. dus als welke 125 dan ook aleen 8 inch wielen hebben dan moet dit dus zoals we hier al bijna allemaal zeker weten een gl 150 zijn pfff toch lastig die rdw
×
×
  • Create New...