Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Thomespa

Leden
  • Items

    85
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    PX 125 - 2007 VNX1M

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Thomespa's prestaties

Contributor

Contributor (5/14)

  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In
  • First Post

Recente badges

5

Reputatie

  1. Gewoon even vervolg geven, deze avond van de eerste kick gestart. Ralenti wat bijgeregeld, even vooruit in eerste, alles ok!😊
  2. Okee ze start nu redelijk vlot. De uitspuitende benzine bleek éénmalig te zijn. Maar ze valt na een paar keer gas geven terug stil. Of dan blijft ze draaien op ralenti, en als ik gas geef valt ze stil. luchtmengselschroef nu 2,5 keer uitgedraaid (fijne draad spaco carbu van 2007) op aanwijzen van andere topics op dit forum. iemand een idee? Neen niet aangeweest, ik hoop dat ik daar geen miserie mee zal hebben. Nu ben ik enkel nog maar om de motor bekommerd, ze heeft verder nog geen cm gereden sinds ik ze heb uitgehaald.
  3. De vlotternaald van de carbu bedoel je hoop ik?
  4. Heb vlotternaald gecheckt, zag er goed uit. Heb olie niet afgelaten, wel leiding ontlucht. Dus nog eens proberen, de boel zal niet ontploffen?
  5. Alarm! Motor sloeg nu wel aan, maar er kwam precies benzine uit de uitlaat!!! Hoe kan dit? En niet een beetje, een hele klets! Kan dit zijn door het 100 keer proberen te starten?
  6. Doe je dit dan met luchtfilter eraf, mengsel inspuiten en kicken? Ik heb jammer genoeg geen batterijlader…
  7. Carbu nog eens helemaal uiteen gehaald, ziet er allemaal ok uit. Zie luchtmengselschroef, is dit die met “fijne” schroefdraad, of met “grote” schroefdraad? Rest van carbu, iemand opmerkingen? Zie je iets wat ik niet zie? Dus nieuwe bougie? Is pas nieuw. Of nieuwe bougie kabel? Is er een manier om bougiekabel te testen?
  8. Benzinekraan werkt goed, getest. Start nog steeds niet. (Geen startpilot gebruikt) Niet met elektrische start, en niet met kick. Kick werd de laatste keren trouwens zachter, precies nu ook minder compressie. Bougie vonkt mooi zoals het hoort. Ook elektrische start wordt trager, zou batterij het al aan het begeven zijn? Sproeiers mooi zuiver. Ik weet het niet meer… mijn kennis rijkt niet verder dan dat… iemand een idee?
  9. Hoogstwaarschijnlijk domme vraag, maar waar steek je die starpilot in?
  10. Alvast bedankt. Ik had al een nieuwe bougie gestoken, en carbu uitgekuist. Gisteren heb ik hem dan nog één keer gestart gekregen, heb een paar keer gas kunnen geven, en daarna viel die stil, voor ik de choke kon induwen. Daarna niks meer. Als ik jullie zo lees, lijkt de benzinetoevoer nog steeds het probleem. Vandaag is het te warm, maar morgen maak ik de benzineleiding los van de carburateur, en zie wat er door komt. Met mijn dikke pollen een hele klus. Ik had de benzineleiding niet uitgekuist. Worst case haal ik de tank er weer uit en maak ik de leiding schoon, én test ik de kraan voor ik alles weer samensteek. Ik heb geen nieuwe benzineleiding liggen jammer genoeg. Op hoop van zegen… Nog één vraagje, dit betreft een redelijk recente px 125 met catalysator. Ik heb de luchtmengselschroef 1,5 keer uitgedraaid, na die met de hand helemaal ingedraaid te hebben. Ik las ergens dat dit voor recentere modellen met “fijne” schroefdraad, dit 2,5 moest zijn. Kan iemand hier iets over vertellen? Hoe kan ik met zekerheid weten welke ik heb?
  11. Als iemand uit de buurt Brugge Oostkamp voor een pint goesting heeft om te komen kijken wat er scheelt, graag
  12. Start nog steeds niet😔 weet het niet meer… heeft iemand ervaring met dit kraantje? Heb het niet getest voor ik het gemonteerd heb… als je naar het kraantje kijkt: rechts(wijzend naar batterijkant) = toe midden = ? links (wijzend naar de motorkant) = ?
  13. Trouwens, met dat SIP kraantje, op welke stand is die open, en op welke stand op reservestand?
  14. Aan allen die benzinekraan van een px willen vervangen, het is verdomd een klus, als je de olietank er niet afhaalt, en als de motorblok nog op zijn plaats zit. Zeker als die zoals de mijne een catalysator heeft, en je de benzineleiding bijna niet terug door de carbupot krijgt…. in totaal toch zo’n 6 uur aan gezeten. Nu nog testen…
×
×
  • Nieuwe aanmaken...