Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ss180 grimstead hurricane


roufio

Aanbevolen berichten

eindelijk ,na redelijk lang zoeken nog een originele km teller en badge,(welke nogal redelijk zeldzaam zijn) gevonden in engeland,dankzij een plaatselijke vriend die nogal redelijk vlug was en binnen 5 minuten bod had gedaan bij die kerel thuis,gezien ik al een aantal mails kreeg van britten die deze direkt willen kopen (vooral die badge)denk ik een goede zaak gedaan te hebben

Nu krijg ik die mails en voorstellen van die mensen omdat mijn vriend mijn e-mail adres aan die verkoper moest nalaten om te controleren of zijn verhaal van die belg die dat zocht wel klopte.hij mailde mij en ik bevestigde,maar ik vermoed dat hij al spijt heeft van zijn verkoop,aangezien de vele geinteresseerden,nu ik heb deze ook niet gratis gekregen ze maar één man bood mij 200 bridse pont voor de badge alleen

hier een foto van beide,je zal zien de km teller heeft nog geen km of mph aanduiding

deze werden er later opgezet,maar je kan de snelheid aflezen op het middenste plaatje,de dikke streepjes staan voor 20,40,60,80,100,en 120

brianmattisdario016pi9.jpg

post-1-13769186361221.jpg

Link naar reactie

ja sirjohnluke,ik heb nog eens live naar mijn badge gekeken en op de foto die ik plaatste staat de kant raar maar waar precies recht,ik probeer er een andere foto van te maken,waarschijnlijk klopt het gezegde dat een foto soms bedriegd.

brianmattisdarioer3.th.jpg

Link naar reactie
ja sirjohnluke,ik heb nog eens live naar mijn badge gekeken en op de foto die ik plaatste staat de kant raar maar waar precies recht,ik probeer er een andere foto van te maken,waarschijnlijk klopt et gezegde dat een foto soms bedriegd.

http://img358.imageshack.us/img358/9959/brianmattisdarioer3.th.jpg

brianmattisdario015ya9.th.jpg

Link naar reactie

ja even ter verduidelijking als je kijkt naar de laatste foto zie je nog het origineel verpakkingsmateriaal,deze badge heeft nooit op een vespa gestaan,ook de km tellerplaatje is nooit aangepast geweest,daarmee bedoel ik de snelheidsaanduiding,het waren volgens de verkoper verzamelobjecten van een familielid die ze trouwens in de jaren 70 zelf is gaan ophalen in de werkplaats van eddy grimstead zelf,die spaarde allerhande badges en vlagjes,nr platen,en zadels van vespa's, ik ga deze zomer trouwens zelf eens een kijkje nemen daar of er nog iets bruikbaars tussen zit,hij zou ook in het bezit zijn van een aantal zeldzame pins en documenten,

Link naar reactie

dit stuurde hij mij door om mij te helpen om de motor aan te passen,het zou van een vriend van hem komen die er iets van kent

hello ,kan you tell my how to make a ss180 to een ss200huricane (cylinder and piston) or any information to make a replica thanks

I know you have a badge & speedo from Neil, but the SS barrel can be bored out to take a P200 piston, but the boost port on the piston (for the third port on a P200 barrel) must be welded closed using a piece of scrap P200 piston of the same size - otherwise the piston porting of the SS barrel will not work right.

When the SS barrel is bored out, the ports in the barrel will open their entire length, this is not a problem, the piston will then act as the inside wall for the ports. You will also have to modify the SS head to suit the larger piston or use a P200 head, BUT although the stud pattern looks the same, it is slightly larger on the P200, but close enough that the studs can be flexed out to accept it - but when you do that, it's important to make certain that the barrel and head are completely aligned. The easiest way to do this is to line up the barrel and head by eye with them off the motor, and then drill two small holes through the outside of the head into the top 2 cooling fins on the barrel and then put roll pins (they look like small metal tubes with an opening all the way down one side to allow them to compress into a hole with the same inside diameter as the pin's outside diameter. These roll pins will be installed in the barrel with enough sticking up to go into the holes you drilled in the head, keeping the head in the right spot every time you put it on.

If you use synthetic oil and a stock exhaust, the main jet in the stock SS carburetor should be either a 123 or 125 with the other jets and tubes staying stock.

This conversion won't make the SS much faster at top speed (the bike runs out of gearing and the work to fit a Malossi upgear kit to the SS gearbox requires a machinist familiar with both motors), but acceleration and torque will improve.

Link naar reactie
Wat is er zo speciaal aan deze tellers/merken dat die zo gewild zijn?

ja,vertel es mannen :)

Ik heb dit al gevonden op het net.

Blijkbaar een kerel die ss180 ombouwde naar een 200 en er een specifiek spuitwerk aan gaf.

The "Hurricane" conversions of East London dealer Eddie Grimstead were possibly the best known Dealer Specials of the sixties. Once again there was a 200 cc engine, and also a 100 mph speedo! However, it was the paint schemes that made Grimstead conversions the standard to be judged by. The dire "flower power" version advertised during (of course) 1967 is probably best forgotten.

http://ss180archive.netfirms.com/grimstead.html

Link naar reactie
Wat is er zo speciaal aan deze tellers/merken dat die zo gewild zijn?

ja,vertel es mannen :)

grimstead hurricae is een dealer special gemaakt door Eddy grimstead. Behalve het typische kleurenpalet op deze scooter en de opgevoerde motor (ss180 aangepast naar 200cc) gebruikte hij ook enkele specifieke onderdelen, waaronder de kilometertellers die hij speciaal liet maken voor deze "dealer specials" . Zeldzaam spul dus waar er zelfs geen 100en van gemaakt zijn.

Link naar reactie
dit stuurde hij mij door om mij te helpen om de motor aan te passen,het zou van een vriend van hem komen die er iets van kent

hello ,kan you tell my how to make a ss180 to een ss200huricane (cylinder and piston) or any information to make a replica thanks

I know you have a badge & speedo from Neil, but the SS barrel can be bored out to take a P200 piston, but the boost port on the piston (for the third port on a P200 barrel) must be welded closed using a piece of scrap P200 piston of the same size - otherwise the piston porting of the SS barrel will not work right.

When the SS barrel is bored out, the ports in the barrel will open their entire length, this is not a problem, the piston will then act as the inside wall for the ports. You will also have to modify the SS head to suit the larger piston or use a P200 head, BUT although the stud pattern looks the same, it is slightly larger on the P200, but close enough that the studs can be flexed out to accept it - but when you do that, it's important to make certain that the barrel and head are completely aligned. The easiest way to do this is to line up the barrel and head by eye with them off the motor, and then drill two small holes through the outside of the head into the top 2 cooling fins on the barrel and then put roll pins (they look like small metal tubes with an opening all the way down one side to allow them to compress into a hole with the same inside diameter as the pin's outside diameter. These roll pins will be installed in the barrel with enough sticking up to go into the holes you drilled in the head, keeping the head in the right spot every time you put it on.

If you use synthetic oil and a stock exhaust, the main jet in the stock SS carburetor should be either a 123 or 125 with the other jets and tubes staying stock.

This conversion won't make the SS much faster at top speed (the bike runs out of gearing and the work to fit a Malossi upgear kit to the SS gearbox requires a machinist familiar with both motors), but acceleration and torque will improve.

Mooi! Ik vraag me wel af waar men met de carbu blijft in dit verhaal. Naar mijn weten heeft een p 200 cilinder geen opening voor de carbu op te plaatsen. Wordt die dan op het carter geplaatst of wordt er een opening in de cilinder gemaakt waar de carbu op past? Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Nero :

ik denk dat je het een beetje door elkaar haalt.

je behoudt nml je SS180 cylinder, boort hem uit tot 200cc, gebruikt een P200-piston. Carbu blijft dus gewoon rechtstreeks op cylinder, net als bij SS180. Enkel is er in de P200-piston een gat teveel, dat je dicht dient te maken.

Er komt dus geen P200-cylinder aan te pas.

Link naar reactie

ik zou het eens willen proberen ,maar dan moet ik aan een tweedehandse ss180 cylinder geraken,trouwens die kerel vertelde mij dat ze vroeger een piston gebruikten van een ape

Link naar reactie
ik zou het eens willen proberen ,maar dan moet ik aan een tweedehandse ss180 cylinder geraken,trouwens die kerel vertelde mij dat ze vroeger een piston gebruikten van een ape

of aan GS160 cylinder, die zijn volgens mij hetzelfde als een SS180 en ook uit te boren tot 200cc. Dat van die ape-piston heb ik nog ergens gelezen. Ik dacht in een stukje in Scootering met de ene of de oude Italiaanse tuner uit de jaren 60.

Link naar reactie

het geen ik er ooit eens over gelezen heb op het GSF d8 ik is dat hij er ook geen nieuwe scooters voor opofferde voor de verandering maar scooters met kleine schade die dan meestel toch een nieuw kleurtje nodig hadden

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...