Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Altes Elefantentreffen am Nürburgring 22-24/02/08


max

Aanbevolen berichten

Finally!!! zo veel antwoorden... and I've thought that this was just going to be my crazy idea, with another couple of crazy vespisti.

I'll be at the Italian avond of the VCA (but please... "noche" is Spanish! "Notte" sounds better!!!).

See you all there, I'll be there with my trusty 1967 Sprint.

Groetjes aan iedereen,

Max

Link naar reactie

Concreet afspreken, dat is geklapt, zie. Als er Gentenaars (of uit de ruime omgeving van Gent, natuurlijk) zijn die er zin in hebben, laat mij iets weten.

Misschien kunnen vb. de Westvlamingen eerst tot Gent komen, en kunnen daarna het Antwerpse peleton vervoegen, waarna we bij de Limburgers kunnen aansluiten. Ik zeg maar wat. Dit kan lukken als we met niet te veel zijn,... maar misschien is dat niet echt het probleem. Anyway, sneeuwmannen (en vrouwen?), modderduivels en ijsberen: het is iets wat ge minstens eenmaal in uw carriere moet gedaan hebben. Denk aan de verhalen tegen de kleinkinderen rond de haard.

Luc

Link naar reactie
  • 2 weken later...
amai Frank, tof da ge mij bij in uw forum zet, anyway die oliefanten beginnen mij meer en meer te intresseren

Ge zult bedoelen profiel zekerst ;)

En das ook al nen foto uit de oude doos eh, ondertussen ziet dat groen ros eerder grijs van tstof :P

Link naar reactie

Hello iedereen!

After the pleasant ride in Ekeren I've come back to work on the "Elefantentreffen" project.

I've made a first provisional roadbook of the trip (bolletje-pijltje) and I'd like to send it to all the participants (so far...)

I think the best is that everyone iterested sends me an e-mail:

max@functionaltraining.be

and I'll send it to everyone.

Ciao a tutti!

Max

Link naar reactie

Hé max, kom je nog eens naar een kroegenavond zodat we al eens één en ander kunnen overlopen. er was onlangs ook iemand die voorstelde om een vriend mee te vragen die met een jeep zou rijden. Ik weet niet meer wie dit was, indien deze persoon dit leest, wil je dan nog eens navragen of dit doorgaat want het zou verdomd handig zijn moest er een wagen meerijden voor onze extra banden en bagage...

Cu

Link naar reactie
Hé max, kom je nog eens naar een kroegenavond zodat we al eens één en ander kunnen overlopen. er was onlangs ook iemand die voorstelde om een vriend mee te vragen die met een jeep zou rijden. Ik weet niet meer wie dit was, indien deze persoon dit leest, wil je dan nog eens navragen of dit doorgaat want het zou verdomd handig zijn moest er een wagen meerijden voor onze extra banden en bagage...

Cu

Extra banden, ga je weer een burn-out doen misschien?

Link naar reactie

Ok ik zal er zijn! Afspraak met alle "Elefanten" om de kroegavond van de VCA om Vrijdag 16 November.

Ondertussen een maat van mij komt ZEKER met de auto...deze auto:

chevy%20bewerkt%20door%20alex.1.jpg

A Chevrolet Chevelle uit 1966. De perfecte auto voor zo'n evenemet, wat denken jullie?

Geen probleem om de spyke banden te vervoeren dus

Max

Link naar reactie
Ik weet niet meer wie dit was, indien deze persoon dit leest, wil je dan nog eens navragen of dit doorgaat want het zou verdomd handig zijn moest er een wagen meerijden voor onze extra banden en bagage...

Cu

Hey Erik dat was ik, en inderdaad die gast gaat nog altijd mee... Details volgen nog.

Alleen jammer dak er vrijdag de 16de niet bij kan zijn...

Maar als er nog concrete dingen zijn afgesproken dan hoor ik het hier wel...

Trouwens wat nemen jullie zoal mee?

Grtz

B

Link naar reactie

tent, winterslaapzak, spike-banden, warme kledij (fleece) en vooral veel vodka anders gaan we dat daar niet overleven vrees ik. Ik zal eens een lijstje opstellen wat we nodig hebben voor het winterkamperen en hier posten.

P.S. Er staat een heel leuke cartoon over het elefantentreffen op de website van the speedboys (onder kalender). http://www.speedboys.be/

http://www.alteselefantentreffen.de/index.html

Link naar reactie

Seg heren, gullie doet precies of ge naar de Noordpool gaat. Wij passeren daar als we op skievakantie gaan (jaja ook dat weekeinde) en het duurt meestal nog heel lang voor we het eerste sneeuwvlokje zien. Dus misschien best iets voor de regen meenemen. LOL

Maar voor de rest chapeau voor de "echte" hé. We zullen aan jullie denken als we glühwein zitten te drinken voor de open haard.

Have FUN

De madam van "het watje"

Link naar reactie

Op zo'n treffen wordt je vooral verschrikkelijk smerig, vrees ik. Modder, modder, modder... Dus, isoleren tegen vocht en kou, zorgen dat je iets warms kunt maken (campingvuurtje en minuutsoepjes!), rubberlaarzen, stevig plastic zeiltje voor onder de tent, ... Vodka is pas interessant om op te warmen als je weet thuis bent, daar ter plaatse verhoogt sterke drank enkel de kans op onderkoeling. Wat niet wil zeggen dat we daar vies van zijn hé. Spijkerbanden hebben enkel zin als je op hard ijs gaat rijden, in zachte sneeuw of modder halen die niets uit. Stel je de situatie voor waarbij de ondergrond nog hard bevroren, en de bovenste 5 cm gedooid is en het smeltwater niet weg kan. Juist, 5 cm zachte blubber (meegemaakt!), die overal in- en tussenkruipt... ach, de charmes van winterkamperen.

En als het er werkelijk hard wintert: isoleren, isoleren,... Zeker alle kabeltjes van de Vespa doorsmeren, zodat er geen ijsvorming kan ontstaan, alles goed in 't vet, voetrem en electrische bekabeling en bobijn - bougiekap inspuiten met siliconespray (type 'Delcospray) tegen pekel.

En vooral, the right spirit zekerst.

Groeten

Luc

@Roadrunner: op een Elefantentreffen worden Heksenketels gebrouwen: men neme een grote ketel, men installere een driepikkel, men make een houtvuur, men hange de ketel aan de driepikkel boven het houtvuur, en men kappe er vanalles in. Het resultaat lijkt soms op gluhwein. Ik zal aan u denken als we ons aan't warmen zijn.

Link naar reactie

Om de tekst al een beetje vanbuiten te leren:

en met begeleidende muziek hier:

http://www.alteselefantentreffen.de/per ... gelben.mid

****************************************************************************************************

***********Der Elefantentreffen - Song ***********************************************

Röhrend und schwer beladen, rolln wir der Eifel zu,

plötzlich ein krachender Schaden, welche Freude "Juchu",

Autofahrer schauen, wie im Öl wir knien,

Refrain: (immer schöööön laut!)

Doch wir fahren aus Freude am bauen,

stinken nach Öl und Benzin,

Doch wir fahren aus Freude am bauen,

stinken nach Öl und Benzin,

Stirnrad ist im Eimer, es ist restlos hin,

Wir stehen hier und frieren, wünschen uns fluchend nach Haus

Refrain

60 Minuten weiter, ist die Sache geklärt,

dreckige Pfoten, doch heiter,

denn der Schlitten der fährt

Refrain

100 Meter weiter, wieder ein neuer Schreck,

wir schauen aufs Manometer, heissa der Öldruck ist weg,

Refrain

Schlaue werden jetzt sagen, glaubt nur ruhig daran,

schafft Euch nie alte Karren, schafft Euch neue an,

nur pro Woche ne Kette, einen neuen Kolben drin,

Refrain

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...