Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Faro basso 1954 afbouwen


Sjoerdo

Aanbevolen berichten

On 2/28/2024 at 8:43 AM, Sjoerdo said:

voorvork zit in elkaar, was een leuk puzzeltje, maar gelukt met dank aan wat hulp van medeforumleden!

 

IMG_3175.jpeg

Volgens mij zit de bout bevestiging schokdemper andersom. 

IMG_4507.JPG

aangepast door josse
  • Like 1
Link naar reactie

Dat ziet er allemaal al heel goed uit!
Waar heb je je zadelhoes besteld? Ik moet er ook eentje bestellen maar heb wat schrik om te foute maat te bestellen. 

aangepast door Ronin
Link naar reactie

iemand nog tips hoe het stuurslot te vervangen, ik krijg met geen mogelijkheid de nieuwe unit in de stuurkolom behuizing... ik probeer het via de onderkant met de stuurkolom eruit.

Link naar reactie

Is het model het goede? Heb je via het claxongat geprobeerd of zit die ring hoger? 

In het slechtste geval de bovenste  lagerschaal eerst eruit tikken, normaal is die niet gelast maar geperst.

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Bedankt Nero, heb hem vergeleken met het oude slot en het nieuwe slot was idd een fractie hoger, dit afgeslepen en nu past hij er precies door. Niet de meest elegante oplossing maar het werkt 😄👍

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Wat vraagjes voor de experts…

ik heb een uitlaat (volgens mij Sip) die met veren vast zit, echter waar haken de veren aan de cilinder, de uitlaat heeft twee oogjes…

 

ik heb electronische ontsteking, heeft iemand tips voor de bevestiging hiervan heb het nu zoals op de foto met een zelfgemaakte beugel, plus er zit een nokje op de unit (cdi?) maar geen corresponderend gat in de beugel…

 

 

6a059a43-f965-460c-8e3b-4074b84ffda1.jpeg

IMG_3927.jpeg

IMG_3928.jpeg

Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

Gewoon een gaatje boren in één van de cilinderkoelribben. De meeste shops verkopen ook veerplaatjes op het achterste exemplaar vast te zetten met de vliegwielcovervijs daar in de buurt. Zit vaak bij uitlaten ook mee in de doos.

Dat gietnokje zit er altijd bij Flytech CDI’s. Gewoon afsnijden met een scherp keukenmesje. 
 

image.jpeg.fdb4067bf6efc93defe00a2b23faf9cb.jpegimage.thumb.jpeg.228bbe0d2017c5246abadabab442f7ed.jpeg

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Bedankt Frederik.

Een gleuf slijpen in de uitlaat en deze vervolgens om de cilinder klemmen met een slangenklem zou dus wat overkill zijn, veertje aan het vliegwiel is afdoende?

 

 

 

Link naar reactie

Ah, is dat die Italiaanse "Road" expansie uitlaat? Die word je geacht enkel met trekkracht van de veren te monteren. Sommige exemplaren sluiten mooi af, bij anderen verlies je resonantiedruk (wat de prestaties stevig kan beïnvloeden). Ik heb er zelf eentje op een VGL1T 160cc Nordkap reedvalve gestoken met middelmatige prestaties (15pk). Met een SIP adaptor beugel en één van de betere PX box uitlaten (Pinasco, Polini, SIP...) win je makkelijk een paar pk's. 

 

 

Link naar reactie

Yep, die dus. 😉

Link naar reactie

Wellicht met een ander prijskaartje bij good old Peet :)

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...