Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gezocht foto's voor details van originele ss90 1969


Signal red

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 2004 een SS90. Ik heb hem rijdend gekocht maar tot recentelijk nooit wat mee gedaan (tijdgebrek).

het chassis- en motornummer zijn origineel en clean, 

V9SS1T549X

vV9SS1M555X

De Vespa was tot aan mijn aankoop zo’n 35 jaar oud en overgespoten.

Ik wil uitzoeken welke (kenmerkende) onderdelen mogelijk niet meer juist zijn en ik derhalve naar opzoek moet.

- zijn er foto’s van originele SS90’s uit 1969?

- is er een SS90 expert in Nederland of noordelijk (Vlaanderen) België?

 

alvast bedankt,

Richard


 

 

aangepast door Signal red
Link naar reactie
  • Signal red wijzigde de titel naar Gezocht foto's voor details van originele ss90 1969

Als jij nou es foto’s van jouw Vespa post, kunnen kenners duiden wat er klopt en wat niet, en heeft de rest van het forum er ook iets aan.

  • Like 3
Link naar reactie
4 minutes ago, Frederik9111 said:

Als jij nou es foto’s van jouw Vespa post, kunnen kenners duiden wat er klopt en wat niet, en heeft de rest van het forum er ook iets aan.

yes, dat zijn van die topics waar iedereen dingen van op steekt ! 
Ik neem aan dat je de TECNICA boeken van Vespa al geraadpleegd hebt ?

 

Link naar reactie

Achterlichtje staat wat hoog, kilometerteller heeft normaliter een "PIAGGIO" embleem, rubbers voetlatjes hebben geen ribben, velgjes zijn niet correct...

Ik twijfel aan de voorvork... Zadel en poefje zijn dan weer vrij nieuw...

Ik kijk uit naar de andere reacties!

Jan.

 

Link naar reactie

Zadeltje is niet origineel, glas achterlicht is ook een raar geval, logo met S.Sprint zijn... Vespa is alleszins ooit eens gerestaureerd met " goedkope " onderdelen...

Succes met het uitzoeken! Jan.

 

aangepast door jeansprint
Link naar reactie
4 uren geleden, Signal red zei:

nog een foto vh zadel onderzijde. Lijkt correct te zijn.

 

Is een zadeltje voor een SS, maar een " After-Market " onderdeel.

Zeker niet het zadel dat " à fabric " werd gemonteerd...

Jan.

 

Link naar reactie
17 uren geleden, Signal red zei:

vraagje. Zijn er modelwijzigingen voor de periode 1965-1971, of bleef het de hele productie ongewijzigd?

De Duitse SS'en hebben pinkers aan de handvatten, de laatste hadden geen handschoenbakje en reservewiel. 

De in Europa gebouwde SS'en hadden 3 kleuren: rood, wit en blauw. In Nieuw Zeeland werden achteraf nog SS'en geasembleerd, deze hadden afwijkende kleuren en ook geen handschoenbakje. 

Als ik zie hoeveel dingen er niet kloppen op uw vespa vermoed ik dat het hier gaat om een "replica" of om eentje die heel slecht "gerestaureerd" is. 

Hou er ook rekening mee dat er, zeker in Belgie, meer replica's in omloop zijn dan "echte" SS'en. 

Hier is een link naar een Duitse site met enorm veel info en experts die je zeker gaan kunnen helpen: https://www.germanscooterforum.de/topic/7360-supersprint/

Groetjes, nero. 

 

Link naar reactie

Het achterlicht is normaal van aluminium, hetgene die er op je vespa staat klopt niet, ook niet van vorm. 

De benzinekraan hendel draait omgekeerd open. en de hendel lijkt me goedkope repro (of is bewerkt met een hamer? ). 

De rubbers van de voetrails kloppen ook niet, deze zijn normaal gegroefd. 

Kan je een foto posten van het (gedeeltelijk ) chasisnummer? 

Als je de benzinetank eruithaalt heb je op de boord van het chasis normaal ook een gedeeltijk chasisnummer (zonder de prefix). 

Als je het achterlicht demonteert moet zich daaronder het cijfer "9" bevinden. 

Originele onderdelen zijn heel moeilijk te vinden of reteduur. 

Groetjes, nero. 

  • Like 1
Link naar reactie

Staat er ook niet 90SS op de cilinderkop?

 

Link naar reactie

Yop, al staat dat ook op de kop van m'n V90.

90cc is een uitzondering op de korte/lange-slag smallframes.
51mm kruk (zoals >125cc) maar toch korte cilindersstuds en korte slag uitlaat (zoals 50 tot 112cc).

Link naar reactie

Hé Richard,

Ik heb een tijdje geleden weliswaar een replica gebouwd waarbij ik heb getracht om de real deal zo goed als mogelijk te benaderen. Met de simpele reden dat ik een echte met de huidige verkoopprijzen niet zou durven gebruiken voor dagdagelijkse ritten. O.w.v. het model voelt de scooter heel anders dan bijvoorbeeld een Primavera. Nu hij gebouwd is, is het super om mee te rijden! Heel wendbaar model! Dat ter zijde... Hopelijk krijg je de jouwe snel up and running!

Ik heb me voor het bouwen gebaseerd op een echte waar ik maten kon nemen en volgende websites/pagina's op Facebook waar relatief uitgebreide fotoreeksen terug te vinden zijn:

https://silodrome.com/vespa-ss90/

https://www.ruotedasogno.com/en_gb/1965-piaggio-vespa-90-supersprint-4529.html

https://www.catawiki.com/en/l/17267891-piaggio-vespa-ss-90-cc-1967

Facebook groepen/pagina's:

https://www.facebook.com/groups/2966504123578076?locale=nl_NL ('Vespa 90 SuperSprint')

https://www.facebook.com/groups/54730865840?locale=nl_NL ('vespa 90 super sprint')

https://www.facebook.com/VespaSS90?locale=nl_NL ('Gruppo Piloti Speciali')

https://www.facebook.com/groups/1507984076189751?locale=nl_NL ('SUPERSPRINT RESTORATIONS AND FABRICATIONS. (S.S.R.)')

 

Onderstaand enkele foto's van mijn project.

GR K

 

IMG_1415.JPG

IMG_1493.JPG

IMG_1525.JPG

IMG_1428.JPG

IMG_1419.JPG

IMG_1458.JPG

IMG_1478.JPG

  • Like 7
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...