Ga naar inhoud
Vespaforum.be

KristofM.

Leden
  • Items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespaclub Antwerpen
  • Mijn Scooter(s)
    Primavera
    PK 50s x2
    90ss (Replica)
    Faro Basso
    GTV 300

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Hasselt
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

555 profielweergaven

KristofM.'s prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recente badges

14

Reputatie

  1. Klopt! Basis was een Primavera kader wat in slechte staat was. Tunnel werd ingekort en nieuw beenschild + nieuwe neus werd gemonteerd.
  2. Hé Richard, Ik heb een tijdje geleden weliswaar een replica gebouwd waarbij ik heb getracht om de real deal zo goed als mogelijk te benaderen. Met de simpele reden dat ik een echte met de huidige verkoopprijzen niet zou durven gebruiken voor dagdagelijkse ritten. O.w.v. het model voelt de scooter heel anders dan bijvoorbeeld een Primavera. Nu hij gebouwd is, is het super om mee te rijden! Heel wendbaar model! Dat ter zijde... Hopelijk krijg je de jouwe snel up and running! Ik heb me voor het bouwen gebaseerd op een echte waar ik maten kon nemen en volgende websites/pagina's op Facebook waar relatief uitgebreide fotoreeksen terug te vinden zijn: https://silodrome.com/vespa-ss90/ https://www.ruotedasogno.com/en_gb/1965-piaggio-vespa-90-supersprint-4529.html https://www.catawiki.com/en/l/17267891-piaggio-vespa-ss-90-cc-1967 Facebook groepen/pagina's: https://www.facebook.com/groups/2966504123578076?locale=nl_NL ('Vespa 90 SuperSprint') https://www.facebook.com/groups/54730865840?locale=nl_NL ('vespa 90 super sprint') https://www.facebook.com/VespaSS90?locale=nl_NL ('Gruppo Piloti Speciali') https://www.facebook.com/groups/1507984076189751?locale=nl_NL ('SUPERSPRINT RESTORATIONS AND FABRICATIONS. (S.S.R.)') Onderstaand enkele foto's van mijn project. GR K
  3. KristofM.

    Pk 50s

    Is deze nog te koop?
  4. Bij een acma van 1954 staat het framenummer op 3 plaatsen. 1. Achter klepje van carburatie op bovenste rand. (dit lijkt op jou foto’s weggeslepen.) 2. In beenschild (binnenzijde) achter Vespa logo. 3. Achter bil aan motor-zijde.
  5. Ik vet de vilten ring zelf meestal ook in. In plaats van de gleufjes in de kelk te vullen, heb ik ook wel eens de gleufjes van de carburator zelf gevuld. Je lijkt me daarmee niets verkeerd te doen. Als het niet zou helpen kan je het er nog altijd terug uit halen. Ik zou het zeker testen!
  6. Ik zag net in je foto, dat je de vilten ring langs de achterzijde in de kelk geschoven hebt (je hebt je hierbij gebaseerd op de exploded drawing vermoed ik). Ik denk dat deze echter langs de voorzijde (zijde van carburator) geplaatst moet worden zodat deze geklemd wordt tussen de kelk en de carburateur (en bijgevolg voor afdichting kan zorgen. Als deze langs de achterzijde zit kan deze over het spruitstuk achteruit glijden en zal deze geen functie meer hebben.
  7. Enkel volgende stukken zijn nog te koop: - Spruitstuk, Type: Special / Primavera, 2 gaten, voor type carburateur: SHBC 19.19 / diameter aansluiting carburateur 23mm. 5€ - Ankerplaat remschoenen, Type: PK, Buitenzijde gestraald (glasparel). 20€
  8. @Administrator. Is verkocht, magslotje op. Thx!
  9. - Uitlaat, merk Proma, Nooit mee gereden. Bocht voor 125cc cilinder. 50€ - Ankerplaat remschoenen, Type: PK, Buitenzijde gestraald (glasparel). 20€ - Schokdemper, Type: PK, 15€ - Spruitstuk, Type: PK, 3 gaten, voor type carburateur: SHBC 16.12 / diameter aansluiting carburateur 19,5mm. 5€ - Spruitstuk, Type: Special / Primavera, 2 gaten, voor type carburateur: SHBC 19.19 / diameter aansluiting carburateur 23mm. 5€ - Primair voor smallframe 50cc, 14/69 tanden. Tanden in goede staat, geen ontbrekende of beschadigde tanden. 15€
  10. - Carters: V5A4M (Special). Past ook onder PK / Primavera - 4 versnellingen met standaard vertandingen . ( aandrijfas: 58-54-50-46 en nevenas: 10-14-18-22, standaard Primavera) Voorzien van nieuwe shims. - Primair tandwiel + koppelingskorf 24/61 (standaard Primavera) - Koppeling: nieuwe koppelingsplaten, nieuwe veer, nieuwe pushplate,... - Voorzien van Polini spruitstuk met reedvalve voor optimale compressie en betrouwbaarheid. (Nieuw membraan) - Carburateur Dellorto SHBC 19.19 - Elektronische ontsteking (type PK). - Nieuwe Krukas, RMS, Race, met naaldlager voor small end. - Cilinder + Piston Primavera ET3 (3-poort). - Nieuwe cilinder cover. - Nieuwe lagers, borages en dichtingen. - Ankerplaat remschoenen met achternaaf (type PK, type Primavera past eveneens op deze motor, werd gemonteerd om carterolie in blok te houden.) - Nieuwe remschoenen. - Uitlaat: Sito, ET3 Banane. Vraagprijs 550€. (Motorsteun is niet inbegrepen!) Reden verkoop: op dit moment ben ik een scooter aan het bouwen maar liggen 2 motoren klaar. M.a.w. 1 teveel . Motorblok kan draaiend bekeken worden! e6a6c54d-66cb-4d09-882f-8efe089f6c52.mov
  11. Merci Frissenappel. Daar kan ik wat mee! Nu even het een en ander afwegen ;)!
  12. Dag iedereen, Ik ben op dit moment bezig met het bouwen van een motor voor onder mijn smallframe. Beoogde Setup: - Standaard vertanding aandrijfas 58 - 54 - 50 - 46 - Nevenas met korte 4e versnelling 10 - 14 - 18 - 21 - Primair 27/69, rechte tanden (ratio 2.56) - Cilinder 130cc (D.R. of Polini Mono) - Mazzucchelli krukas met slag 51mm, vervroegde inlaat en naaldlager aan small-end (Conus 19 of Conus 20) - Standaard spruitstuk voor 19.19 + carburateur (Standaard SHBC 19.19 / Polini CP 21) - Versterkte koppeling, Crimaz multispring in mijn standaard koppeling met 3 platen. - Elektronische ontsteking VMC, Conus 19 (heb ik reeds liggen) - Uitlaat is een standaard banane, type 90ss. Het doel is om een betrouwbare touring motor samen te stellen om aangenaam mee rond te rijden (ook met 2 personen, vandaar de korte 4e vanwege de 'gap' tussen 3e en 4e). Liefst geen motor die 'nerveus' draait. Graag jullie advies op volgende zaken: - DR 130 of Polini 130 Mono? Of geen van beide en kennen jullie een beter alternatief (rekening houdende met de prijscategorie) zoals een standaard 3 poort EVOK Cilinder? Op diverse fora vind je voor beide cilinders voor- en tegenstanders. De Polini is wat duurder wat wijst op een betere kwaliteit of zijn er nog andere verschillen? - Conus 19 of Conus 20. Bij de Polini 130 wordt er geadviseerd om een conus te gebruiken van 20 i.p.v. 19 omdat deze een degelijkere zitting zouden hebben voor spie van het vliegwiel? Aangezien ik een VMC ontsteking heb voor een conus 19 , zou ik een nieuw vliegwiel moeten bestellen met een conus 20. (is op zich geen probleem aangezien dit apart te verkrijgen is) Toch vraag ik me af of dit voor de voorgestelde cilinders een groot probleem is aangezien we hier over een 130cc spreken en niet over een 177 of meer ... - Standaard SHBC 19.19 of een Polini CP 21 Op diverse fora raad men de Polini CP 21 aan omdat deze betrouwbaarder zou zijn op het vlak van valse lucht, waar de standaard carburateurs en smallframes in het algemeen bekend voor staan. Graag jullie feedback. Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...