Jump to content
Vespaforum.be

KristofM.

Members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About KristofM.

  • Rank
    Newbie

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespaclub Antwerpen
  • Mijn Scooter(s)
    Primavera

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Hasselt
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bij een acma van 1954 staat het framenummer op 3 plaatsen. 1. Achter klepje van carburatie op bovenste rand. (dit lijkt op jou foto’s weggeslepen.) 2. In beenschild (binnenzijde) achter Vespa logo. 3. Achter bil aan motor-zijde.
  2. Ik vet de vilten ring zelf meestal ook in. In plaats van de gleufjes in de kelk te vullen, heb ik ook wel eens de gleufjes van de carburator zelf gevuld. Je lijkt me daarmee niets verkeerd te doen. Als het niet zou helpen kan je het er nog altijd terug uit halen. Ik zou het zeker testen!
  3. Ik zag net in je foto, dat je de vilten ring langs de achterzijde in de kelk geschoven hebt (je hebt je hierbij gebaseerd op de exploded drawing vermoed ik). Ik denk dat deze echter langs de voorzijde (zijde van carburator) geplaatst moet worden zodat deze geklemd wordt tussen de kelk en de carburateur (en bijgevolg voor afdichting kan zorgen. Als deze langs de achterzijde zit kan deze over het spruitstuk achteruit glijden en zal deze geen functie meer hebben.
  4. Enkel volgende stukken zijn nog te koop: - Spruitstuk, Type: Special / Primavera, 2 gaten, voor type carburateur: SHBC 19.19 / diameter aansluiting carburateur 23mm. 5€ - Ankerplaat remschoenen, Type: PK, Buitenzijde gestraald (glasparel). 20€
  5. @Administrator. Is verkocht, magslotje op. Thx!
  6. - Uitlaat, merk Proma, Nooit mee gereden. Bocht voor 125cc cilinder. 50€ - Ankerplaat remschoenen, Type: PK, Buitenzijde gestraald (glasparel). 20€ - Schokdemper, Type: PK, 15€ - Spruitstuk, Type: PK, 3 gaten, voor type carburateur: SHBC 16.12 / diameter aansluiting carburateur 19,5mm. 5€ - Spruitstuk, Type: Special / Primavera, 2 gaten, voor type carburateur: SHBC 19.19 / diameter aansluiting carburateur 23mm. 5€ - Primair voor smallframe 50cc, 14/69 tanden. Tanden in goede staat, geen ontbrekende of beschadigde tanden. 15€
  7. - Carters: V5A4M (Special). Past ook onder PK / Primavera - 4 versnellingen met standaard vertandingen . ( aandrijfas: 58-54-50-46 en nevenas: 10-14-18-22, standaard Primavera) Voorzien van nieuwe shims. - Primair tandwiel + koppelingskorf 24/61 (standaard Primavera) - Koppeling: nieuwe koppelingsplaten, nieuwe veer, nieuwe pushplate,... - Voorzien van Polini spruitstuk met reedvalve voor optimale compressie en betrouwbaarheid. (Nieuw membraan) - Carburateur Dellorto SHBC 19.19 - Elektronische ontsteking (type PK). - Nieuwe Krukas, RMS, Race, met naaldlager v
  8. Merci Frissenappel. Daar kan ik wat mee! Nu even het een en ander afwegen ;)!
  9. Dag iedereen, Ik ben op dit moment bezig met het bouwen van een motor voor onder mijn smallframe. Beoogde Setup: - Standaard vertanding aandrijfas 58 - 54 - 50 - 46 - Nevenas met korte 4e versnelling 10 - 14 - 18 - 21 - Primair 27/69, rechte tanden (ratio 2.56) - Cilinder 130cc (D.R. of Polini Mono) - Mazzucchelli krukas met slag 51mm, vervroegde inlaat en naaldlager aan small-end (Conus 19 of Conus 20) - Standaard spruitstuk voor 19.19 + carburateur (Standaard SHBC 19.19 / Polini CP 21) - Versterkte koppeling, Crimaz multispring in mijn standaard
×
×
  • Create New...