woutervespa Geplaatst: 23 maart 2023 Delen Geplaatst: 23 maart 2023 hey , Is er iemand die al de originele carburator vervangen heeft door een si20-20 met behulp van dit hulpstuk ? Zou dit aan te raden zijn? Bedankt Wouter Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 23 maart 2023 Delen Geplaatst: 23 maart 2023 De originele carbu op een GS150 is de UB23, zou je dan nie beter een Si24/24 gebruiken ipv een Si20/20? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 23 maart 2023 Delen Geplaatst: 23 maart 2023 34 minuten geleden, woutervespa zei: hey , Dit is een alternatieve intake voor originele largeframes met directe intake carbu's op (o.a.) Spaanse Motovespa 150cc's, VNA, Acma N,... Ook in kitjes te verkrijgen met alles wat je daarnaast nog nodig hebt. Op wideframe GS'en past deze oplossing echter niet. Hiervoor is dit een prima alternatief voor versleten UB23's. Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 23 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2023 Ok , Bedankt ,ik ga voor de kit van scooter center gaan . Link naar reactie
N!Ce Geplaatst: 23 maart 2023 Delen Geplaatst: 23 maart 2023 https://www.sip-scootershop.com/en/product/carburettor-kit-serie-pro-by-stoffi-s-polini-cp-23-round-slider_20119063?q=stoffi gs150 Bij SIP is de oplossing voor je choke er ook bij Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 23 maart 2023 Delen Geplaatst: 23 maart 2023 Amai… die prijzen van tegenwoordig… 😲 Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 23 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2023 Idd , Moest iemand een polini cp23 op overschot hebben laat iets weten ! Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 24 maart 2023 Delen Geplaatst: 24 maart 2023 Wat is er mis met uw originele carbu? 1 Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 24 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2023 Er zit een nieuwe spoeier , naald en zitting voor de vlotterkamer , in maar hij blijft overlopen . Zelfs op stationair toerental hoor je dat hij na een tijdje aan het " verzuipen" is . Deze zijn blijkbaar niet de beste carburators . Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 maart 2023 Delen Geplaatst: 24 maart 2023 Waarschijnlijk is de vlotternaald en mogelijk de zitting wat uitgesleten. Beide onderdelen zijn nog makkelijk te vinden of te bestellen (veel andere carburators hebben dezelfde vlotterkamer en kosten heel wat minder). Ben je zeker dat de vlotter op de juiste hoogte zit (thv de inkeping in de vlotternaald)? Groetjes, nero. Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 24 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2023 Nero , Zitting en naald zijn nieuw . De vlotter blijft ook mooi drijven , reeds de hoogte van de vlotter op de naald geprobeerd op een andere positie ... Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 maart 2023 Delen Geplaatst: 24 maart 2023 (aangepast) Welk type GS150 is het VS2 tot 4 of een latere VS5? Die hebben namelijk een andere cilinderkop en een grotere sproeier. Mogelijk heb je een carbu met een te grote sproeier. Een mindere ontsteking (batterij die onvoldoende oplaadt) kan ook dezelfde symptomen geven. Groetjes, nero. 24 maart 2023 aangepast door nero Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 25 maart 2023 Delen Geplaatst: 25 maart 2023 Je kan proberen om de nieuwe naald en zitting te roderen met rodeerpasta voor kleppen zodat ze perfect afsluiten. Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 25 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2023 Het is een VS5 van 1960, de ontsteking is vervangen door een flytech . Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 maart 2023 Delen Geplaatst: 25 maart 2023 En de carburator staat mooi recht als de vespa op zijn pekkel staat? De rubberen o-ring zal ook niet ontbreken op het spruitstuk? Moest je die nieuwe kit kopen, laat je dan weten wat het resultaat is? Altijd interessant. Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 maart 2023 Delen Geplaatst: 25 maart 2023 Op welke stand staat de naald ? Groetjes, nero. Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 26 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2023 12 uren geleden, nero zei: Op welke stand staat de naald ? Groetjes, nero. Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 26 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2023 Vlotternaald kan je niet regelen , dikte van de pakking onder de vlotterkamer ok ? Naald van gasschuif op 3 . Geen abnormale slijtage gasschuif . Er staat wel een fast flow benzinekraan op , kan deze voor problemen zorgen ? Naald en zitting vlotterkamer zijn nieuw. Oring inlaatspruitstuk is ok . De pekkel en de carbu. staan ook mooi recht . Bedankt om mee te helpen . Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 maart 2023 Delen Geplaatst: 26 maart 2023 (aangepast) De carbu staat mooi recht. Als je de gasschuifnaald een tandje meer naar buiten zet gaat die minder benzine krijgen, zeker op relantie (denk dat die bij de mijne ook zo staat). Op hoeveel ° staat de flytech? Kan je anders een foto posten van de gemonteerde statorplate? Groetjes, nero. 26 maart 2023 aangepast door nero Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 26 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2023 Ik dacht op 24 graden , ik ga morgen het vliegwiel eens lossen en foto nemen , het is wel zo dat er een plasje opgedroogde 2t olie-benzine onder de carburator lag ... Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 maart 2023 Delen Geplaatst: 26 maart 2023 48 minuten geleden, woutervespa zei: het is wel zo dat er een plasje opgedroogde 2t olie-benzine onder de carburator lag ... Da's niet abnormaal, bij mij ligt er ook een stuk karton onder de vespa. Groetjes, nero. Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 27 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 27 maart 2023 Dat hij lekt aan de kickstarter kan ik mee leven , dat die vlotter overloopt is iets anders .... Link naar reactie
woutervespa Geplaatst: 29 maart 2023 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2023 Nero , de ontsteking herafgesteld naar 27 graden , het is nog slechter .... Wat is het juiste voorontstekingsmoment voor een flytech ( op verhoogde rolantie ) ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 maart 2023 Delen Geplaatst: 29 maart 2023 Wat bedoel je met slechter? 27° lijkt me idd teveel, 24° of zelf iets minder lijkt me beter daar de flytech een variabele ontsteking is. Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen