Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Si 20-20 carbu.Op gs 150


woutervespa

Aanbevolen berichten

34 minuten geleden, woutervespa zei:

Screenshot_20230321-194652_Chrome.thumb.jpg.3753ae288052a608ecdde9d1f45a506e.jpghey , 

Dit is een alternatieve intake voor originele largeframes met directe intake carbu's op (o.a.) Spaanse Motovespa 150cc's, VNA, Acma N,... Ook in kitjes te verkrijgen met alles wat je daarnaast nog nodig hebt. 

Op wideframe GS'en past deze oplossing echter niet. Hiervoor is dit een prima alternatief voor versleten UB23's.

 

 

Link naar reactie

Er zit een nieuwe spoeier , naald en zitting voor de vlotterkamer , in maar hij blijft overlopen .

Zelfs op stationair toerental hoor je dat hij na een tijdje aan het " verzuipen" is .

Deze zijn blijkbaar niet de beste carburators .

 

Link naar reactie

Waarschijnlijk is de vlotternaald en mogelijk de zitting wat uitgesleten. Beide onderdelen zijn nog makkelijk te vinden of te bestellen (veel andere carburators hebben dezelfde vlotterkamer en kosten heel wat minder). 

Ben je zeker dat de vlotter op de juiste hoogte zit (thv de inkeping in de vlotternaald)? 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Welk type GS150 is het VS2 tot 4 of een latere VS5? Die hebben namelijk een andere cilinderkop en een grotere sproeier. Mogelijk heb je een carbu met een te grote sproeier. 

Een mindere ontsteking (batterij die onvoldoende oplaadt) kan ook dezelfde symptomen geven. 

Groetjes, nero. 

 

aangepast door nero
Link naar reactie

Je kan proberen om de nieuwe naald en zitting te roderen met rodeerpasta voor kleppen zodat ze perfect afsluiten. 

Link naar reactie

En de carburator staat mooi recht als de vespa op zijn pekkel staat? 

De rubberen o-ring zal ook niet ontbreken op het spruitstuk? 

Moest je die nieuwe kit kopen, laat je dan weten wat het resultaat is? Altijd interessant. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Vlotternaald kan je niet regelen , dikte van de pakking onder de vlotterkamer ok ? Naald van gasschuif op 3 . 

Geen abnormale slijtage gasschuif . 

Er staat wel een fast flow benzinekraan op , kan deze voor problemen zorgen ? 

Naald en zitting vlotterkamer zijn nieuw.  

Oring inlaatspruitstuk is ok .

De pekkel en de carbu. staan ook mooi recht . 

Bedankt om mee te helpen .

 

 

Link naar reactie

De carbu staat mooi recht. 

Als je de gasschuifnaald een tandje meer naar buiten zet gaat die minder benzine krijgen, zeker op relantie (denk dat die bij de mijne ook zo staat). 

Op hoeveel ° staat de flytech?  Kan je anders een foto posten van de gemonteerde statorplate? 

Groetjes, nero. 

aangepast door nero
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...