Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat dragen vespisten in de winter ?


lobke

Aanbevolen berichten

Ik zou graag in de winter blijven rondtoeren met mijn vespa, alleen ik ben iemand die rap klutterd en beeft van de koude, ik heb een open helm (het water stroomt uit mijn ogen) en kort lederen jasje (koud aan mijn billen). Wat dragen geitensokken vespisten in de winter en waar kan ik het vinden ?

Link naar reactie

De trendy vespist ooh my god.

Ik zou gaan voor een maatpak van Armani, met daarvover de wintermantel van hugo Boss uit de nieuwe collectie.Voor alles compleet te maken een uurwerk van Rolex en niet te vergeten een Rayban zonnebril.En geen helm want dan zit uw haar niet meer goed.

Kunt mischien eens in de flair kijken :)

Link naar reactie

gewoon een goed motopak (vest en broek) deftige handschoenen en eventueel een bivakmuts voor de koude wind. Zo'n motopak is water- en winddicht (tuurlijk niet als je er 4 uur mee in de regen rijdt hé). Goede investering, lekker warm en het beschermd je ook nog mocht je tegen de grond gaan.

das wel ni trendy natuurlijk maar je moet weten wat je wil hé? Anders kan je beter met openbaar vervoer gaan of met de auto als je in de winter toch perse in je kostuum wil gekleed gaan.

http://www.richa.be/nl/index.htm

Link naar reactie

En vergeet uw sjakoske niet van Delvaux. Ge draagt toch wat ge wilt volgens de weersomstandigheden.Als je aan het rijden bent zullen de" chicks" echt niet niet naar je merk van broek of hemd zien hoor.Het eerste wat ze zien is toch je Vespa.

Probeer die er misschien "cool" er uit te zien.

Link naar reactie
De trendy vespist ooh my god.

Ik zou gaan voor een maatpak van Armani, met daarvover de wintermantel van hugo Boss uit de nieuwe collectie.Voor alles compleet te maken een uurwerk van Rolex en niet te vergeten een Rayban zonnebril.En geen helm want dan zit uw haar niet meer goed.

Kunt mischien eens in de flair kijken :)

weer eentje gevonden

Link naar reactie
gewoon een goed motopak (vest en broek) deftige handschoenen en eventueel een bivakmuts voor de koude wind. Zo'n motopak is water- en winddicht (tuurlijk niet als je er 4 uur mee in de regen rijdt hé). Goede investering, lekker warm en het beschermd je ook nog mocht je tegen de grond gaan.

das wel ni trendy natuurlijk maar je moet weten wat je wil hé? Anders kan je beter met openbaar vervoer gaan of met de auto als je in de winter toch perse in je kostuum wil gekleed gaan.

http://www.richa.be/nl/index.htm

Tines, mijn motobroek en vest zijn na 4 uur nog steeds waterdicht, wel krijg je na een uur een beetje een klam gevoel, waardoor je denkt nat te worden, maar je blijft eigenlijk droog...

Integraalhelm is een must, best met goeie ventilatie, anders dampt je vizier direct aan als je durft ademen met vizier dicht.

Verder iets om de aansluiting tussen jas en helm te maken, type sjaal of zo, maar waterdicht, maakt heel veel verschil!

En handschoenen zijn het meest kritische, koude handen en je krijgt helemaal koud, zelfs met de beste jas aan...

Link naar reactie

Ik draag:

Leren Pilotenjas, waarvan de (nep)bontkraag omhoog gezet kan worden en dichtgegespt.

Snowboardbroek (alleen als het écht koud word)

goede ski-handschoenen

Pothelmpje met vizier.

Voordeel is dat deze kleding multifunctioneel is, in tegenstelling tot een motorpak.

tenzij je wilt snowboarden/skiën in je motorpak... ...

Link naar reactie

als je dagelijks rijdt is zo'n motopak geen overbodige luxe hoor. Ik denk niet dat een skibroek u beschermt als je serieus tegen de grond gaat... Ook niet iedereen gaat skiën dus die skibroek is dan ook ni multifunctioneel hé. Een motopak is voornamelijk bedoeld voor je VEILIGHEID. Ik rijdt al twee jaar rond winter + zomer met helm met vizier, geen integraal en door bivakmuts (met vooraan windstopper) is dit geen probleem hoor.

Link naar reactie

In wezen heb je wel gelijk hoor, maar ik ben een beetje koppig én onverstandig.

Ik heb indertijd een scooter gekocht omdat ik vind dat je: a)minder hard gaat, dus minder hard valt, en b)door de bouw van een scooter ben je al beter beschermd tijdens een valpartij... . (a&b zijn dus eigenlijk schijnveilgheid)

Link naar reactie

Ge moet nie zoals mij in een jeansbroekske als het min 5 is 120 km gaan bollen want ge zijt zo bevroren als iets en de volgende dagen "pipi on the rocks" en da kan pijn doen . Kheb ooit iemand zien rond rijden met een gezichts masker op waar een opening in was zodat u neusgaten vrij waren en u bril glazen nie aandampte weet er iemand waar dat te verkrijgen is? dat zou ook goe zijn tegen de kou.

Link naar reactie

Ik vind dat Lobke door sommigen wat hard werd aangepakt. Als vespisten ter goeder trouw om raad vragen, mogen ze zeker niet worden uitgelachen. Trouwens de vraag was zeker niet slecht. Ik heb 1 zéér goed antwoord gezien van T5scooterboy. De grootste vijanden van de kou zijn water en wind. De temperatuur is minder van belang. Zorg ervoor dat je wind en waterdichte kleding draagt, dat ademt (goretex achtig)?. Ik heb jaren met zo'n scooterdeken gereden. Mooi is iets anders, maar het is SUPERHANDING. Nooit meer natte broek of koude benen gehad. Gewoon een goede jas en zo'n scooterdeken was voor mij de oplossing. De handschoenen zijn inderdaad zeer belangerijk. Zoals reeds gezegd is de veiligheid in de winter extra nodig, want je hebt meer kans om te vallen. Success ! Zie ook :

http://www.tucanourbano.com/

Link naar reactie

Die dekens zijn geloof ik wel te bestellen bij een Piaggiodealer in Belgie, maar de kwaliteit schijnt wat minder te zijn dan de orginele Parijsdekens. Ik heb de mijne in Parijs gehaald bij een officiele Piaggiodealer. Had niet verwacht dat ze zo warm waren.

Link naar reactie

motorbroek en vest uit goretex van richa of een vergelijkbaar merk. Bij zwarte arend in Stabroek en Joma in Merksem hebben ze nu een eigen merk dat heel schappelijk van prijs is (minder dan 100 euro voor een broek)

deftige handschoenen uit goretex en een integraalhelm. Als je motorhandschoenen aanschaft laat je dan niks wijsmaken, ALLE handschoenen beginnen waterdoorlatend te worden na verloop van tijd (de mijne nu na 150km)

en euh... als ik kan kiezen tussen veiligheid en looks kies ik voor het eerste, enkele jaren geleden nl bij regenweer tegen de grond gegaan en zonder mijn pak was ik er niet met enkele blauwe plekken vanaf gekomen maar met de nodige schaafwonden en breuken

Link naar reactie

Tucano Urbano is slechts met zeer veel overtuiging te bestellen in België via motorshops.

Ik heb de mijne gekocht in Rome maar ik ken iemand die er dit jaar één heeft gekocht via een winkel in België.

Het is soms wel ERG warm met zo'n ding, maar er is geen nood aan een dikke broek of regenbroek. Zoals reeds door anderen aangehaald volstaat een goede motovest, integraalhelm en echte motorhandschoenen.

Ik weet het, het ziet er allemaal niet zo Vespa-romantisch uit maar we rijden tenminste en volgens al die mensen in Parijs en Rome hoort zo'n chabrak blijkbaar wel bij de Vespa.

Link naar reactie

Ja Karien

Als die mannen(?) zo mooi modieus op hun scootertje willen zitten, wat moet jij dan aandoen?

Het volgende is misschien een tip. Toen ik de scooter kocht stond er een windscherm op. Dat is praktisch in de winter, ook in de zomer want het kan er heel eenvoudig af.

Mijn motovest is gratis af te halen. Het merk is Richa en deed dienst op een watergekoelde 16 klepper en is getest tot 280 km per uur.

Ik denk niet dat het iets is voor jou Karien, wel voor de jongens, ze zullen er uitzien als een echte man.

Groetjes uit Oostende

Rene

Link naar reactie

Zulk een Vespadeken zit ook bij de originele accesoirelijn van Vespa.

Er zit dan ook een diefstalverzekering bij en het zadel kan ook bedekt worden bij stilstand.

Bevestiging met magneten.

Kan dus bij iedere Vespa dealer worden besteld

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...