Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat dragen vespisten in de winter ?


lobke

Aanbevolen berichten

Kan er mij iemand het juiste adres van De Staar in Antwerpen eens mailen aub. Ik vind er geen gegevens van op internet.

trouwens, die URBANO dekens zijn ook te koop bij Legends Bike te Wauthier Braine.

Ik heb mezelf een vespadeken aangekocht in Maastricht en ik ben zeer benieuwd naar het resultaat in koude dagen. heb het wel meteen getest bij het naar huis rjden en mijn eitjes waren hardgekookt bij aankomst.

Kostprijs vespadeken: 99 euro.

Voordeel: magneten, dus makkelijk aan en af en 1 jaar gratis verzekering

Nadeel: enkel te gebruiken op een echte wesp (enige metalen frame)

Link naar reactie

@umby27: bedankt voor de link en de tip, 'k ga es ne keer bij de Staar passeren, denk ik en mijn man is ook wel te vinden voor één van die andere dingetjes op die site, der zitten er nog leuke tussen ;-), wat het wordt dat zie je dan wel op de foto, die zal ik dan zeker nemen, beloofd!

Link naar reactie

Hier is mijn winter wesp :

zonderrijderjpgut7.jpg

metrijderjpgfl2.jpg

Eens dat je het geprobeerd hebt in de koudere/nattere maanden, kan je niet meer zonder.

Het heeft zoveel voordelen, dat ik er maar een paar zal opnoemen :

- wind en waterdicht

- superwarm

- wat je meeneemt aan de zadelhaak wordt niet nat

- aan je kniën is er een ritszak om bvb documenten, handschoenen, sjaal op te bergen.

- reflecteert geweldig (zie foto) dus is extra veilig 's nachts of bij hondeweer

- wappert niet dankszij airbags onderaan, dus kan je daarmee 120 rijden zonder dat het wappert.

- als je je vespa parkeert, flapt er een zadelkap uit, zodat je zadel droog blijft, en je helm ook als je die aan de haak hangt onder het deken.

Ik zeg het, ik ben verslaafd ! Ik rij al 10 jaar met zo'n dekentjes.

Er is 1 enkel nadeel : na lang gebruik, als je de carosserie niet beschermt met de daarvoor geleverde doorzichtige klevers, gaat je lak stillaan wegschuren door de stoffen spanners dat het dekentje in plaats houden. Gebruik dus ZEKER de doorzichtige klevers !

Link naar reactie

'k heb lang getwijfeld, want ik hou van de authentieke lijn van de vespa zonder spiegels, scherm, pakdragers etc. Na de eerste koude & natte dagen ben ik echt wel blij van de aanwinst. Ik denk het deken eraf te halen als het klimaat wat beter is, maar het schermke blijft erop. Dat wist ik al na 10km te hebben gereden ;-) BTW wat ze zeggen dat met zo'n scherm je 5 à 10km/uur wint is werkelijkheid ! Nog een +punt : je spiegels trillen een pak minder. Het is bijna leefbaar geworden.

Link naar reactie

Allen, merci voor al de leuke comments !

@Jelle (ben ook van '79 :-) ) zwart is ook prachtig. 't is kwestie van je wespje wat aan te kleden en te personaliseren. Die witte banden doen al héél veel (online offer van scootermarket), die blauwe stripes zijn zelfklevende vynil uit de Schleiper en het schermke, koplampring en deken komen van de Staar.

Zeg, op het Italiaans forum werd een thread geopend "Il piu bel PX" / " De mooiste PX" ... ik ga ook zo'n thread openen hier op Algemeen. PX'isten laat jullie gaan !

Link naar reactie

Hey Umberto

Je volgt een bepaalde stijl voor je PX en PV? Beide licchgrijs en met blauwe lijnen op de zijkant, NICE! Cu soon somewhere? Anders zin in ritje deze zondag? (zie ander onderwerp hier op forum)

Ciao

EriX

Link naar reactie

@pascal : das nen Tucano Urbano "termoscud" (link staat ergens hierboven)

TIP : op de website van TUCANO kunt ge vragen u ne kataloog per post te sturen. Na een paar weken komt die in uw bus. Leuk !

@sammie : ge lacht ermee, maar ik was echt stomverbaasd ...

Link naar reactie

mmmm ik vind zo'n scherm maar niks (persoonlijke smaak), maar als het echt iets doet aan de snelheid dan ga ik me toch eens haasten naar de winkel om zo eentje aan te schaffen, alles voor de "speed" he ;-)

Ben nu nog aant wachten op mijn sportuitlaat... Vlammen maar...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...