Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat dragen vespisten in de winter ?


lobke

Aanbevolen berichten

allé Lobeke en wij maar moeite doen om u te overtuigen dat het best te doen is om met koud weer rond te tuffen op je vespa... Weer een vesparijder minder vanwege de koude, snik, snik ;-)

Link naar reactie

@ EWI-J : ondertussen hebben de collega's al geantwoord. Ik kocht de mijne steeds zelf in Italië. Op de site zelf verwijzen ze naar een Belgische invoerder. Vespa heeft inderdaad hetzelfde maar met magneten. Geen ervaring hiermee, misschien wel handig. Tucanourbano is wel TOPkwaliteit.

@ René : een windscherm ????! Aaaaaah juist ! "One of my other hobbys is Sailing" ... al goe dat uw profiel netjes is ingevuld ;-)

Link naar reactie

@Umberto,

About profiel. Ik vind het maar normaal dat mensen op het forum weten wie ge bent. Gij hebt blijkbaar ook niks te verbergen.

Een Vepa is ontworpen voor het mildere Italiaans klimaat. Met een windscherm boots ik dat een beetje na. Trouwens ik moet al voor de gezondheid zorgen.

Als zaterdag de Antwerp Race doorgaat zal het druk zijn bij jullie. Ik zal er niet bijzijn, anders was je welkom aan boord voor een oorlam in het Willemsdok.

Link naar reactie

@René : 't was maar om te lachen, maar dat wist je al. Ik deel je mening over het profiel, maar soms komen je opmerkingen nogal hard aan ... enfin, ieder zijn recht om spreken, als het maar beleefd en respectvol gaat. Tussen () ik heb toch ook lang getwijfeld over zo'n windscherm, want da's toch verdomd handig bij koude wind of regen. Misschien zet ik er zelf eentje op in november als ik het niet meer uithou ... brr brr.

@ Rockit : inderdaad, ne sjaal !! Of nog beter, zo'n BUFF sjaaltje, das pas zalig zacht en warm. Als het echt koud is trek ik het tot over mijn oren en neus. Lekkerrrr warrrrrm.

Link naar reactie

zo'n scherm is echt een goede keuze, maar snelheid records ga je er niet mee breken...

en bij regen 's nachts kan je verblind worden door een tegenligger(duizende lichtjes (regendruppels) op uw scherm) maar gemakkelijk op te lossen door over het scherm te kijken, sommigen onder ons moeten daarvoor eerst het scherm dan wel een beetje inkorten.

Link naar reactie

Probeer eens RAINX (klein geel fleske) te kopen in elke autozaak. De regendruppels blijven niet meer plakken op uw ruit/scherm en is echt wel bevorderlijk voor situaties zoals je zelf beschrijft. Veiligheid primeert.

Link naar reactie
Probeer eens RAINX (klein geel fleske) te kopen in elke autozaak. De regendruppels blijven niet meer plakken op uw ruit/scherm en is echt wel bevorderlijk voor situaties zoals je zelf beschrijft. Veiligheid primeert.

Idd of gewoon eens inwrijven met een beetje "car polish" ik doe da met het vizier van me helm. Druppels glijden zo weg...

Link naar reactie

Om op de oorspronkelijke vraag te antwoorden:

- thermisch ondergoed (van AS Adventure, merinowol, weet niet meer welk merk, maar uitstekende kwaliteit)

- vervolgens een fleece over mijn gewone kleren (AS Adventure)

- daarover een gore tex jas (idem)

Dat zijn de drie belangrijke lagen om écht warm te blijven.

Verder:

- een bivakmuts (skimasker, AS Adventure)

- motohandschoenen van Richa

Dit alles voor een tocht van zo'n tien kilometer, en ik heb gemerkt dat dat bij vriestemperaturen geen overbodige luxe is. Koop vooral een échte gore-tex (de mijne kostte rond de 130 €), dat is winddicht. Het verschil voel je onmiddellijk op de moto.

- sinds enkele weken: een Vespa-dekentje. Gekocht bij Sport 2000 in Jette (www.sport2000.be), merk Vespa, zo'n 100 €

- ik ben nog op zoek naar een goeie integraalhelm voor de echte winter, want met zo'n jet-helm tranen je ogen uit je kop als het vriest. Die opklapbare van Davida zag er trouwens oké uit: iemand een idee waar ik die in Brussel kan kopen?

Link naar reactie

@schelmke: idd geweldige foto

tja, ben nog op zoek naar tijgeroortjes voor op mijn helm, maar nog niet gevonden ;-)

wat kledij betreft: mijn man en ik, wij hebben ons een stevig 2 delig motorpak aangeschaft met een winterlaag die je er kan uithalen, zo kan je het pak het hele jaar door dragen, regenlaag zit er sowieso in verwerkt, al is het wel heel warm op dagen dat de temperatuur boven de 30° stijgt, maar aan alles zijn voor en nadelen verbonden natuurlijk

Link naar reactie

An, dan heb ik ze voor u gevonden !

htp://www.tucanourbano.it/it/f_orecchie.htm

(de spullen van Tucano urbano kunt ge nu normaal bij de Staar&Co bestellen. 'k weet niet of ze de oortjes ook kunnen krijgen, maar het is proberen waard. Uiteindelijk zijn het kleine spullen, die je misschien online ergens kunt kopen.

Stuur me wel een foto met u, de helm en de oortjes, ok ?

PS : heb me vandaag bij de Staar getrakteerd op een klein vespa windschermke en een TUCANO URBANO beenberschermingsdeken. Ben helemaal klaar voor de winter :-) Zal laten weten hoe het voelt ... het schermke is wel een zaligheid. Vespa rijdt vlotter en died tegenwind en turblentie is weg. Nu is 90 rijden een plezier.

@ Luigi : koop enkel een integraalhelm met dubbel windscherm. bvb. UVEX. Deze dampen NOOIT aan en het is echt een wereld van verschil. BMW maakt die nu ook, maar zijn onbetaalbaar. Ik heb al 10 jaar een UVEX en super content. Als het dubbel plastieken scherm aan vervanging toe is koop ik gewoon een vervang vizier en ben weer gesteld voor een paar jaar. Zou nooit meer een normaal vizier willen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...