Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat dragen vespisten in de winter ?


lobke

Aanbevolen berichten

Ik heb de Tucano-Urbano in Brussel gevonden voor 105 Euro (De Smet motorkledij en helmcentrale, Bergensesteenweg bij Kuregem - zelfde pand als Kawasaki Brussels/Recup Moto) Wel te bestellen maar in voorraad bij de invoerder (hangt wel af van het juiste model dat je nodig hebt).

De Tucano-dekentjes zijn m.i. een stuk steviger dan de originele van Piaggio: véél dikkere Goretex, serieus pelske van onder, zij-bandjes om onder je billen te steken als je wat harder gaat zodat het ding nooit gaat flapperen, en beschikt over dezelfde handigheidjes (gaatje voor contact, waterdicht vak voor papieren edm., uitklapbare zetelhoes).

Link naar reactie

@sirjohnluke : zou het lukken om een fotootje te posten, want ik ben wel benieuwd ? Ik ben deze winter aan mijn 3de verkoudheid en begin het een beetje beu te worden... die koude wind in de hals is volgens mij de oorzaak.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

In het gamma van Richa wordt de "City Gear" vervangen door een nieuw type (mogelijks minder goed).

Deze jas is momenteel nog aan 100 € te kopen waar hij voorradig is i.p.v. 300.

Voor mijzelf een zeer degelijke jas eerder voor de scooter rijder geschikt dan voor de motorrijder. Ik heb mezelf op een nieuwe getracteerd, wat reeds mijn tweede is. Dik tevreden over dit type jas. Ook voor de zomer zonder wintervoering zeer goed daar de voering uit geruite stof bestaat i.p.v. nylon. Je zweet er veel minder onder en het neemt het eventuele zweet veel beter op. Ik heb geen aandele in Riche en ben geen verkoper maar het is een echt koopje.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Heb mijn integraalhelm inmiddels gekocht (zo'n lelijke LAZER in 't grijs, maar wél warm, volgens de verkoper had Lazer de beste schelpen).

Ben wel nog op zoek naar een goeie halsbescherming: iemand ideeën? Zo'n buff vind ik maar niks, eigenlijk. En met mijn skimuts op raak ik niet in mijn integraalhelm.

Link naar reactie

@luigi: bij EKO te Kontich verkopen ze speciaal mutsen met vooraan nog een extra stukje voor de nek, ge lijkt dan wel op nen bankovervaller, maar wel lekker waarom

@Erix: te koud? 't is bijna 14 graden buiten, 'k zou er verdorie geld voor geven om nu een ritje te kunnen doen, maar da zal nog wel zeker 6 weken duren vooraleer er terug een Vespa in ons garageke staat, hopelijk niet langer ;-(

Link naar reactie

Ik heb zo'n bivak muts maar het past niet goed met mijn nieuwe helm...

Heb dus alleen dat nekstuk en is erg hoog en heel fijn voor deze tijden, ook

is je borstkast helemaal bedekt en lekker warm dus ;-)

Gebruik dat altijd, een echte aanrader!

en is ook niet gek duur...

Greetz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...