Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat dragen vespisten in de winter ?


lobke

Aanbevolen berichten

gewoon een goed motopak (vest en broek) deftige handschoenen en eventueel een bivakmuts voor de koude wind. Zo'n motopak is water- en winddicht (tuurlijk niet als je er 4 uur mee in de regen rijdt hé). Goede investering, lekker warm en het beschermd je ook nog mocht je tegen de grond gaan.

das wel ni trendy natuurlijk maar je moet weten wat je wil hé? Anders kan je beter met openbaar vervoer gaan of met de auto als je in de winter toch perse in je kostuum wil gekleed gaan.

http://www.richa.be/nl/index.htm

Tja, ik draag een pak voor mijn werk dus kan ni op de Vespa zonder. Ik doe daar gewoon een degelijk regenpak over. Werkt perfect.

Link naar reactie
Ge moet nie zoals mij in een jeansbroekske als het min 5 is 120 km gaan bollen want ge zijt zo bevroren als iets en de volgende dagen "pipi on the rocks" en da kan pijn doen . Kheb ooit iemand zien rond rijden met een gezichts masker op waar een opening in was zodat u neusgaten vrij waren en u bril glazen nie aandampte weet er iemand waar dat te verkrijgen is? dat zou ook goe zijn tegen de kou.

Selfmade Schilde, tegenwoordig Hubo denk ik.

Link naar reactie
Zo'n vespadekentje heb ik van de zomer zeer veel in Parijs gezien. Zowat elke Vespe had er eentje en het lijkt me verdomd handig en lekker warm.

Iemand enig idee waar je dit kan kopen in Vlaams-Brabant of België?

Bij Staar en co verkopen ze die Toucanourbano's.

Link naar reactie

@ 125gts : heb dit maskertje al bijna een jaar geleden gevonden .

Heel lief dat ge goede raad wilt geven , maar ge moet eens naar de datum boven de response kijken.

see you

Quck

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Probeer eens RAINX (klein geel fleske) te kopen in elke autozaak. De regendruppels blijven niet meer plakken op uw ruit/scherm en is echt wel bevorderlijk voor situaties zoals je zelf beschrijft. Veiligheid primeert.

Idd of gewoon eens inwrijven met een beetje "car polish" ik doe da met het vizier van me helm. Druppels glijden zo weg...

Op een flesje Rainx staat dat je het niet mag gebruiken op kunststof ... Ik gebruik het met succes op mijn wagen maar durf niet aan het scherm op mijn Vespa komen. Heeft iemand dat wel al geprobeerd ?

Link naar reactie
Ik vind dat Lobke door sommigen wat hard werd aangepakt. Als vespisten ter goeder trouw om raad vragen, mogen ze zeker niet worden uitgelachen. Trouwens de vraag was zeker niet slecht. Ik heb 1 zéér goed antwoord gezien van T5scooterboy. De grootste vijanden van de kou zijn water en wind. De temperatuur is minder van belang. Zorg ervoor dat je wind en waterdichte kleding draagt, dat ademt (goretex achtig)?. Ik heb jaren met zo'n scooterdeken gereden. Mooi is iets anders, maar het is SUPERHANDING. Nooit meer natte broek of koude benen gehad. Gewoon een goede jas en zo'n scooterdeken was voor mij de oplossing. De handschoenen zijn inderdaad zeer belangerijk. Zoals reeds gezegd is de veiligheid in de winter extra nodig, want je hebt meer kans om te vallen. Success ! Zie ook :

http://www.tucanourbano.com/

Op die site staan wel een paar hele mooie dingen maar als ik dat goed zie zit de dichtste verdeler in Noord-Frankrijk ! Ik zoek namelijk een motovest die bescherming geeft maar er toch een mooi uitziet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...